ДОСВІД ВИКОРИСТАННЯ СИСТЕМ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

17 квітня 2020 року
НУБіП України

     Введення карантину, пов’язаного з вірусом COVID-19, принципово змінює підходи до навчання: воно переходить на використання сучасних інформаційних технологій та застосування дистанційних методів спілкування викладача та студента. Кафедра нарисної геометрії, комп`ютерної графіки та дизайну НУБіП України відразу ж після оголошення карантину включилася в процес пошуку найбільш прийнятних платформ для викладання дисциплін, зокрема, «Інженерна і комп’ютерна графіка» та «Комп’ютери та комп’ютерні технології». Наповнення цих дисциплін включає такі види навчальної роботи, як проведення лекцій, лабораторних занять, виконання самостійних, контрольних робіт, здавання тестів. Кожен із цих видів діяльності передбачає активний зв’язок між лектором та студентом. Тому нами були апробовані всі сучасні комп’ютерні системи реалізації такого зв’язку.
      Першим інструментом для проведення онлайн-навчання була система Zoom Meeting - https://zoom.us. Ефективне спілкування в реальному часі є задовільним з групою до 15 студентів, де викладач та студент можуть бачити та чути один одного, демонструвати власні екрани (рис.1). Недоліком є високі вимоги до інтернет-трафіку, ліміт часу в 40 хв. в безкоштовній версії Zoom.



Рис.1. Фрагмент відео-конференції з дисципліни «Інженерна і комп’ютерна графіка» в середовищі Zoom

        Наступним безкоштовним сервісом для дистанційного навчання було випробувано Google Hangouts – https://hangouts.google.com. У порівнянні з Zoom Meeting це середовище не обмежує спілкування в часі, забезпечує ті ж самі сервіси: відео, голосовий зв’язок та можливість демонстрації власних екранів.
       Також було вибробувано середовище спілкування Cisco Webex - https://blog.webex.com/, яке набуло популярності серед викладачів та використовується керівництвом університету. У ньому наявні ті ж самі сервіси, що і у вище розглянутих системах.
Дещо іншим інструментарієм, який можна використати для ведення дистанційного навчання, є середовище Discord - https://discordapp.com, яке спочатку створювалося для ігрових спільнот. Відмінність від попередніх розглянутих середовищ – це відсутність одночасного відео усіх учасників конференції, що забезпечує можливість працювати там, де інтернет є «слабким». А оскільки, велика кількість студентів мешкають в сільській місцевості, саме цей інструментарій виявився найбільш ефективним в дистанційному навчанні. Як бачимо на рис. 2, на моніторі висвічуються прізвища студентів, надана можливість демонстрації екрану як викладача, так і студента. Крім того, надається можливість надсилання текстових повідомлень, підтримується голосовий зв’язок студентів між собою та з викладачем.



Рис. 2. Скрін монітора під час дистанційного навчання з дисципліни «Комп’ютери та комп’ютерні технології» в середовищі Discord

       Висновки. Необхідність проведення дистанційного навчання під час карантину проявив ряд вимог до його організації:
1. Наявність розроблених електоронних навчальних курсів (ELearn - https://elearn.nubip.edu.ua/my/index.php), які повністю забезпечують студента методичним матеріалом та можливістю оцінювання його діяльності.
2. Можливість оперативного зв’язку зі студентами через їх смартфони, наприклад, за допомогою Telegramm.
3. Голосовий зв’язок та демонстрація екрану в студентській групі може забезпечити середовище Discord, яке є менш вимогливим до інтернет-трафіку.

 

 

 

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook