АСПІРАНТ РОМАН ДВИКАЛЮК: КАРАНТИН НОВИХ МОЖЛИВОСТЕЙ!

10 квітня 2020 року
м. Київ, НУБіП України, Факультет харчових технологій та управління якістю продукції АПК

 

До карантинне життя було усталене консервативними правилами поведінки в житті, роботі так в навчанні. Навчальний процес регламентований, опрацьований та мав свій логічний хід. Лекції, семінари, лабораторні, самостійна робота з однієї сторони, а з іншої студент, викладач, керівник. Контроль, звітність, іспити, модулі…

Через карантинні обмеження ситуація кардинально змінилась, в тому числі і в навчальному процесі. Тільки гнучкі навчальні заклади, прогресивні викладачі та керівництво змогли неймовірно швидко адаптуватись до такого виклику. Така швидка адаптація з однієї сторони говорить проте, що ми (НУБіП України) у «до карантинному житті» йшли в ногу з часом (оцифрований навчальний процес), а з іншого боку вимушує ще швидше адаптувати навчальний процес до відсутності студента в аудиторії, можливості прямої комунікації, стимулювання, мотивації, контролю, хоч і прогресивного, але в той же час специфічного онлайн навчання (скованість та обмеженість).

Карантинний виклик не дивлячись на всі негативні сторони має безліч позитиву. Перш за все, і те, що можливо за звичайних умов розроблялось б і адаптувалося проходячи складну бюрократичну процедуру місяцями в нових умовах здійснюється надшвидко і відкриває нові можливості.

Каратинтин дав нам можливість усвідомити як багато ми втрачали у «до карантинний період».

1. Для організації на належному рівні Міжнародних науково-практичних конференцій організаторам доводилося долати фінансові труднощі з організацією конференц-зали, прийому гостей, пошуку меценатів для оплати перельотів та проживання провідних лекторів і т.д. Через це ми не почули важливої інформації від багатьох вчених і практиків (потенційних учасників) через їх зайнятість і не можливість прибути на 2-3 дні в інше місто чи країну. А науковцям, які хотіли донести важливість своїх здобутків не було можливості виступити перед аудиторією з різних причин. Зараз ми побачили ефективність онлайн виступів, що на нашу думку вплине на формати «після карантинних» організацій конференцій де ми матимемо онлайн-секції та можливість комунікації з фахівцями з всього світу, як наприклад он-лайн конгрес з органічного виробництва, який нещодавно відбувся, чи відкритому навчанню на експертів по GlobalGAP.

 

 
 

Week 13/2020

Adapted GLOBALG.A.P. Emergency Procedure for Certificate Extension due to the Corona Virus Pandemic

2. Робота з студентами, аспірантами в дистанційному форматі з використанням онлайн комунікацій при належному підході має виховати в самих студентах перш за все відповідальність, самостійність та зрілість, де не немає «наглядача», який заставляє та змушує чи, як прийнято казати «тягне за вуха». Зараз все більшої популярності в світі набирає такий формат роботи як «робота без офісу». Це працівники фрілансери які виконують роботу в межах певних проектів. Набирає популярності рух «Digital Nomad» («цифровий кочівник») – це спільнота людей, які працюють, подорожуючи, завдяки комп’ютеру, підключеному до інтернету. Така робота без необхідності приходити о 9:00 в офіс та іти до дому о 18:00 є привабливою для молодих людей і надихає своєрідною романтикою. Проте вона і вимагає належної самоорганізації, здатності самому себе контролювати, в тому числі, щодо строків та якості виконання. Адже репутація і рекомендації за такого підходу відіграють надто важливу роль. Карантин дав можливість аспірантам і студентам спробувати себе в такій ролі і одночасно набути практичного досвіду роботи без аудиторії (офісу), наглядача (керівника, викладача). Не втрачайте таку можливість.

 

3. Адаптація освітніх програм до онлайн навчання у багатьох прогресивних «вишах» країни відкриє більш широкі можливості для людей з обмеженими можливостями. Ця швидка вимушена адаптація має вплинути, в тому числі, і на свідомість чиновників щодо зміни нормативного регулювання навчання. Колосальна робота зроблена викладачами з оцифровування навчального процесу не може бути відправлена в архів після карантину, а має відкрити навчальним закладам нові можливості та приставити більш гнучкий навчальний процес для людей з різними можливостями!

 Заочно-дистанционное обучение и самозанятость инвалидов

4. Україна займає провідні позиці в ІТ сфері. Кооперація професійних освітян та українських спеціалістів в ІТ індустрії має зумовити появу нових «просунутих» продуктів з онлайн навчання. Ми не повинні обмежуватись форматом лекції по відео чи аудіо зв’язку. Впровадження он-лайн платформ навчання, типу Навчального порталу НУБіП України, а також сучасних програм та мобільних додатків до них, колективного проведення лабораторних занять (де це можливо), програм контролю виконання студентами дистанційно поставлених завдань, програм-тестів з оцінювання знань з автоматичними звітами та багато інших підходів мають бути оцифровані та впровадженні в нові умови життя.

Підсумовуючи слід сказати, що карантин є періодом розвитку, сомовдосколадення, періодом прогресивного виклику, а не занепадом чи економічним крахом, як багато хто з нас думає…

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ І ПАМ’ЯТАЙТЕ, ЩО ЦЕ ВАШ ЧАС, ЯКИЙ ВИ ПОВИННІ ВИКОРИСТАТИ ЗПОВНА!

Роман Двикалюк,

аспірант кафедри стандартизації та сертифікації

сільськогосподарської продукції НУБіП України

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook