Сучасні інноваційні інтерактивні методи дистанційного навчання в умовах карантину

4 квітня 2020 року

Сьогодні в сучасних екстремальних умовах під час карантину набирають популярність у світі інтерактивні дистанційні методи навчання в основі яких лежить ціленаправлена та контрольована інтенсивна самостійна робота студента, який може навчатися в зручному для себе місці, по узгодженому розкладу з викладачами та під керівництвом досвідчених викладачів-наставників (без відвідування університету у зв'язку з введенням карантину). Не є виключенням і наш славетний університет (НУБіП України) в якому приділяється постійна увага підвищення якості надання освітніх послуг і впровадження сучасних інноваційних методів традиційного і інтерактивного навчання за допомогою інтерактивних методів і різних аудіо-візуальних програм (Skype та Webex, відеоконференції на базі платформи Zoom, а також Viber, YouTube, Telegram, Instagram та ін.).

В цих надзвичайних умовах зростає роль і місце дистанційної форми навчання та використання сучасних інформаційних інноваційних технологій. Дистанційна форма навчання введена в дію наказом міністерства освіти і науки України у зв'язку з введенням всеукраїнського карантину. Тому, дистанційне навчання є однією з нових реальностей сучасної освіти в складних умовах.
Викладачами кафедри соціальної роботи і реабілітації гуманітарно-педагогічного факультету постійно розробляються і оновлюються курси дисциплін на дистанційні платформі elearn.nubip.edu.ua. 
В сучасних умовах чрезвучайної ситуації у зв'язку з розповсюдженням пандемії Covid 19, значно зростає роль і значення соціальної роботи і надання соціальних послуг для соціально незахищених верств населення. Актуальною в нинішніх умовах є волонтерська діяльність, психологічна підтримка і психологічне консультуваня саме з використанням інтерактивних методів і програмних продуктів. 
3 квітня 2020 року, доцентом кафедри Ржевським Г.М. та професором кафедри Вікторовою Л.В. проведено дві інтерактивні лекції в інтернет-середовищі зі студентами 3 та 4 курсу спеціальності соціальна робота по дисциплінам технології соціальної роботи, технології соціально-педагогічної діяльності і самовиховання та саморозвиток особистості з використанням сучасних інтернет-технологій, а саме Zoom, Cisco Webexs. Наші студенти, що працюють в системі дистанційної освіти, в основному займаються професійним саморозвитком у зручний для них час. Під час спілкування за програмою Zoom нами розглянуто сучасні виклики пред фахівцями соціальної роботи, їх роль і місце в наданні соціальних послуг різним верствам населення в чрезвичано складних умовах. Дискусійні питання які виникали протягом лекції викликали жваву дискусію і відгуки. По завершенню студенти висловили власні думки стосовно організації і проведення таких лекцій подякували викладачам. Тому, дистанційну освіту можна розглядати як простір самоактулізації особистості майбутнього фахівця в галузі соціальної роботи.
 
Використання таких технологій аудіо-візуального спілкування знімає питання відсутності живого контакту між викладачем і студентом. За результатами опитування студентів зазначали, що саме відсутність контакту з викладачем під час навчання за дистанційною формою викликає у них певний психологічний дискомфорт. 
За результатами соціологічного опитування студенти у відповіді на питання «Чи задоволені Ви можливостями інформаційної взаємодії з адміністрацією, викладачами і студентами, що навчаються дистанційно в інтернет-середовищі» 
  
- 38% студентів зазначили, що «повністю задоволені», - 48,1% «частково задоволені», на питання «Чи були у Вас проблеми в процесі проведення електронних лекцій і семінарів?» - 69, 1% студентів зазначили, що «проблем не було лекції і семінари пройшли організовано».
  
Також студентами зазначається і інші проблеми з якими студенти зіткнулися під час навчання, а саме: труднощі вивчення навчального матеріалу в Інтернет-середовищі (11,3%), відсутність реальної допомоги з боку викладача (13%), швидкий темп навчання, нестача часу на підготовку завдань (39,2%). В той же час на питання чи задоволені студенти об'ємом і якістю отриманих знань за фахом, коли навчались за дистанційною формою навчання в інтернет-середовищі, зазначили, що: повністю задоволені - 26,9%, частково задоволені – 55, 2%, зовсім незадоволені 13,7% від вибіркової сукупності опитаних в кількості 424 студента.
Отже, якість дистанційної освіти не поступається в ідеалі, якості очної форми одержання освіти, а поліпшується за рахунок залучення знаного кадрового професорсько-викладацького складу гуманітарно-педагогічного факультету і кафедри соціальної роботи і реабілітації, використання в навчальному процесі найкращих навчально-методичних видань, також розроблених контролюючих тестів з навчальних дисциплін. 
Розроблено і впроваджено курс реабілітаційної психології для магістрів спеціальності Соціальна робота спеціалізації соціально-психологічна реабілітація. Семінарські і практичні заняття мають професійну спрямованість і надають можливість розвинути необхідні компетентності за фахом.
Всім бажаємо плідного педагогічного спілкування і міцного фізичного і психологічного здоров'я, успіхів в навчанні та не втрачати надії!!!
 
Геннадій Ржевський
доцент кафедри соціальної роботи і реабілітації, директор ННЦ ВР і СР
 

 


Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook