Онлайн–навчання: організація дистанційного навчання кафедри англійської філології зі студентами різних факультетів
Сьогоднішня ситуація є викликом для всього суспільства. Викладачі зрозуміли, що навчальний процес може зупинятися в будь-який момент, бо ж ніхто не застрахований від вірусів та епідемій. Ми маємо накопичити електронний банк ресурсів на кожного викладача, кожну групу, за кожною темою.
Тішить, що кожен викладач кафедри англійської філології відчув це все на собі: він вже не може бути простим користувачем, а має володіти технологіями, встановлювати програми, працювати з платформами…
Інтерактивним майданчиком дистанційного навчання для студентів та викладачів кафедри англійської філології стала платформа E-learn, на якій і відбувається процес комунікації. Викладачі розмістили у системі свої курси, визначили їх основне призначення та надали роз’яснення щодо виконання лабораторних занять.
НПП кафедри користуються можливостями платформи E-learn, на якій вони розміщують теоретичний матеріал та презентації до нього, електронні підручники з навчальної дисципліни, тести, завдання до лабораторних занять, самостійної роботи, контролю та самоконтролю студентів.
Доцент Качмарчик С. Г. успішно проводить свої заняття дистанційно зі студентами 1, 2 та 3 курсів факультету інформаційних технологій та факультету аграрного менеджменту. Зокрема, для студентів першого та другого року навчання на платформі E-learn представлено навчальний курс «Іноземна мова (англійська), а для студентів третього року навчання спеціальності «Менеджмент» – «Англійська мова: поглиблений рівень». Студенти активно долучилися до вивчення нового матеріалу та виконання лабораторних, самостійних і тестових завдань. Також викладач проводить навчальне спілкування у групі Viber, що дозволяє оперативно реагувати на звернення студентів і надавати їм необхідну допомогу. Вона отримує від студентів виконані завдання на свої електронні скриньки.
Доцент Христюк С. Б. активно працює на платформі зі студентами 1 – 2 курсів спеціальностей «Готельно-ресторанна справа», «Професійна освіта», «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії», «Облік і аудит». Крім того, відповідно до графіка навчального процесу проведено модульну контрольну роботу № 1 із зазначених дисциплін. Результати виконання лабораторних завдань, модульної контрольної роботи відображені в журналі оцінок академічних груп на навчальних курсах.
Доцент Шанаева-Цимбал Л. О. організувала дистанційне навчання з англійської мови для студентів спеціальності «Соціальна робота» (Ч. 4) на платформі E-learn, доповнивши його роботою у групах Viber. Також працює на платформі E-learn зі студентами спеціальностей «Комп’ютерні науки», «Соціальна робота» (2 курс), «Право» (1,2 курс), «Публічне управління і адміністрування», «Готельно-ресторанна справа» та «Біржова діяльність». Студенти виконують та надсилають свої роботи вчасно.
Старші викладачі Дубовик О. М. і Чернеля І. М. працюють на платформі Е-leаrn зі студентами 1 – 2 курсів юридичного факультету. Для оперативного двостороннього зв’язку зі студентами також створена група у Viber.
Старший викладач Харчук Н. С., яка викладає на факультеті аграрного менеджменту та гуманітарно-педагогічному факультеті використовуючи платформу E-learn наголошує, що студенти дуже відповідально ставляться до виконання завдань та вчасно їх виконують. Незважаючи на всі складнощі, навчальний процес відбувається успішно.
Старший викладач Розгон І. Ю. активно працює зі студентами економічного факультету та використовує для викладання англійської мови платформу E-learn. Студенти мають змогу прослухати лекційний матеріал англійською мовою, виконати різноманітні завдання та кейси у сфері бізнесу. Для того, щоб не переривати процес навчання, ефективною та зручною є комунікативна методика володіння англійською мовою по Skype, яка дає можливість працювати з групою, та ефективніше реагувати на запити студентів. Також студенти мають можливість надсилати свої виконані завдання у Viber та на E-mail викладачки.
На думку старшого викладача Данькевич Л. Р. курси на платформі Е-learn забезпечують студентів основним обсягом навчального матеріалу; дають можливість спілкуватися й одержувати постійний зворотний зв'язок зі студентами, де б вони не перебували; сприяють інтерактивній взаємодії студентів під час виконання завдань у віртуальних парах чи групах; надають як студентам так і викладачеві особисто можливості для творчості та ефективної самостійної роботи з навчальними матеріалами.
Асистент Сухомлин О. А. для розвитку умінь і навичок усного мовлення англійською мовою активно використовує сучасні цифрові канали для проведення онлайн занять зі студентами спеціальностей «Право» (1 курс), «Міжнародні відносини, суспільні комунікації та регіональні студії» (2 курс), «Комп’ютерні науки» (2 курс). Це дозволяє послухати підготовлене завдання і відкоригувати помилки. Усі виконані завдання студенти відсилають на такі засоби зв’язку як Viber, Telegram.
Старший викладач Агапітова А. Ю., успішно проводить заняття для студентів 1, 2, 4 курсів гуманітарно-педагогічного факультету та факультету інформаційних технологій. Для груп МВ-19002б, МВ-18002б, Жур-18002б, ЕКК-16004б, ІПЗ-19008б навчальний процес забезпечується на платформі Zoom, де проводяться очні онлайн заняття та Google Classroom, що використовується для формування тестових завдань курсу та контролю знань студентів. Студенти мають змогу миттєво отримати оцінку за свою роботу та задати викладачу питання з поданої теми. В якості допоміжних засобів застосовується програма Quizlet, що дозволяє забезпечувати студентів лексичним матеріалом в зручній для них формі: в будь-який час студенти мають доступ до всієї лексики курсу з ілюстраціями, транскрипцією, аудіо. Також застосовуються матеріали British Council та BBC Learning English, де представлені матеріали для розвитку reading, listening та speaking skills для всіх рівнів студентів. Студенти активно долучаються до навчальної діяльності та виказують зацікавленість щодо роботи у новому форматі.
Сучасні технології дають великі можливості для вивчення нового. Викладачі створили добірки тематичних відеоматеріалів, рекомендованих для перегляду. Молодь може у будь-який зручний час ознайомитися з ними на каналах YouTube.
Навчання в онлайн-режимі потребує максимальної концентрації зусиль усіх учасників процесу. Кожен студент несе особисту відповідальність за своєчасне виконання планів, передбачених програмою; роль викладача також неможливо переоцінити – науково-педагогічні працівники надають необхідні роз’яснення, забезпечують консультативну та методичну допомогу на складному шляху самостійної роботи.
Під час карантину викладачі кафедри також займаються підвищенням професійної кваліфікації. Старший викладач Ямнич Н. Ю. взяла участь у наступних вебінарах та онлайн конференціях, які проводяться як українськими так і міжнародними науково-методичними центрами: “6 ways how assessment informs learning” (Grade Education Centre); “We live writing? Don’t we?” National Geographic Learning; “Online EIT platform” (MM Publication); “Double impact on your teaching» (Лінгвіст).
В умовах сучасного світу дистанційне навчання не є чимось надзвичайним чи екзотичним – воно стає нормою, невід’ємною частиною життя. Саме тому, старший викладач кафедри англійської філології Клименко Л. В. вважає, що зараз саме час детально долучитися до всіх можливостей онлайн-навчання, які пропонують провідні компанії Cambridge English Assessment, Pearson та інші. 24 – 25 березня 2020 вона взяла участь у 6 онлайн семінарах Cambridge English Assessment з отриманням сертифікатів: “Teaching vs Testing: 10 Tips on How to Guide Your Learners to Success in A2 Key & B1 Preliminary Reading Section”; "I’m not stuck in a rut. You?"; “LOA and Teaching Flipped Classes with Cambridge Exams”; “Preparation for YLE through serious fun"; “Soft skills are not soft anymore”; “Life Skills: Improving Speaking”. Клименко Л. В. планує і запрошує колег приєднатися до наступних онлайн вебінарів, які будуть проводитися Dinternal Education для загальноосвітніх навчальних закладів, приватних курсів та закладів вищої освіти 3 – 10 квітня 2020 року.
Попри те, що ситуація, яка склалась на сьогодні, стала викликом для освітян, студентів, для всієї української громади, зичимо всім міцного здоров’я!
А здобувачам вищої освіти бажаємо успіхів у самостійній навчальній діяльності
під керівництвом досвідчених викладачів!
Світлана Качмарчик,
доцент кафедри англійської філології