Про роботу кафедри управління та освітніх технологій під час пандемії короновірусу COVID-19

2 квітня 2020 року

У зв'язку з ризиком поширення пандемії короновірусу COVID-19, відповідно до наказу ректора НУБІП Станіслава Ніколаєнка викладачі кафедри управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету провадять освітню діяльність у дистанційному режимі, застосовуючи сертіфіковані курси дисциплін, розміщені на платформі Moodle  навчального порталу університету.

Головна особливість дистанційної освіти в умовах сьогодення полягає в тому, що, на відміну від традиційної, де головною діючою особою часто є викладач, акценти поступово зміщуються на активність і самостійність студента, який реалізує власну освітню траєкторію в неперервному освітньому процесі. Таким чином, продовження ефективної освітньої діяльності в сучасних умовах було б неможливим без інтенсивного використання дистанційного навчання та активної самостійної роботи студентів у віртуальному навчальному середовищі.

Слід зазначити, що викладачі кафедри вже давно й успішно використовуть нові інформаційні технології у сфері освіти, тому перехід на дистанційне навчання під час карантину був не занадто складним.

Досвідчений викладач, доцент Тамара Ковальчук викладає дисципліну «Педагогіка» студентам третього та четвертого курсів спеціальності 204 «Технології  виробництва та переробки продуктів тваринництва» факультету тваринництва та водних біоресурсів і дисципліну «Педагогіка та психологія» студентам третього курсу спеціальності "Екологія та охорона навколишнього середовища" факультету захисту рослин, біотехнологій та екології.

У березні 2020 року створено електронний навчальний курс на сторінці сайту НУБіП України для студентів факультету тваринництва та водних біоресурсів і курс для студентів факультету захисту рослин, біотехнологій та екології. Електронний навчальний курс наповнений всіма необхідними розробленими викладачкою лекціями, презентаціями, практичними та творчими завданнями, а також відповідними модульними контрольними роботами. Створено окремі групи для спілкування на месенджері (Viber), де Тамара Іванівна розміщує власні коментарі, здійснює аналіз виконаних студентами завдань та надає відповідні рекомендації студентам.

Проте, найбільш охоче студенти використовують для спілкування електронну пошту. Так, тільки за минулий тиждень викладачці було надіслано виконаних студентами 36 модульних контрольних робіт. За останні три дні було надіслано і перевірено  відповідно 38, 35 і 61 роботу різного рівня складності (реферати, доповіді, презентації, творчі роботи, що свідчить про активну роботу студентів на дистанційному етапі навчання. На фото 1, 2, 3, 4 можна побачити найбільш активних студенток, з якими працює Тамара Іванівна


Вікторія Мазур, студентка третього курсу (друга група стн) факультету тваринництва та водних біоресурсів


Юлія Сарана, студентка третього курсу (друга група стн) факультету тваринництва та водних біоресурсів

Дарина Гордієнко, студентка третього курсу (третьої англійської групи) факультету захисту рослин, біотехнологій та екології
 
Ольга Корнійчук, студентка третього курсу (третьої англійської групи) факультету захисту рослин, біотехнологій та екології

Проте, не дивлячись на активну освітню діяльність студентів під час дистанційного навчання, переважна більшість чекають на спілкування в університетських аудиторіях, тому, що які б переваги не мали сучасні цифрові гаджети та дистанційне навчання, вони не в змозі замінити щире людське спілкування, дискусій про особливості освіти в інших країнах світу, обговорення цікавинок виховних систем інших народів і культур, типових і унікальних педагогічних ситуацій, що трапляються в освітньому процесі звичайних і незвичайних шкіл тощо.

Немає такої ночі, яка б не змінилася світанком. На зміну вимушеного карантину обов’язково прийдуть аудиторні заняття. Проте термін його закінчення карантину залежить від кожного з нас. Від того, наскільки високою буде наша культура виконання вимог всіх карантинних заходів.

Для забезпечення засвоєння студентами 4 курсу ОС "бакалавр" спеціальності «Водні біоресурси та аквакультура» факультету тваринництва та водних біоресурсів навчального матеріалу дисципліни «Педагогіка» під час дистанційного навчання викладачі кафедри Василь Базелюк та Сергій Михнюк розробили відповідний ЕНК та розмістили його на навчальному порталі НУБіП України.

До ЕНК із дисципліни«Педагогіка» отримали доступ усі 33 студентів групи.
 
Студенти мають можливість вивчати лекційний матеріал, плани практичних занять, електронні ресурси, матеріали для самостійної роботи, тестові завдання, додатковий теоретичний матеріал, відеофільми тощо.

Співпраця викладачів зі студентами відбувається за допомогою двох типів модулів: «Види діяльності» та «Ресурси». Перша група модулів – види діяльності – передбачає можливість створення завдань для оцінювання студентів. Ці об’єкти надають можливості для спілкування зі студентами (наприклад, об’єкти «Форум», «Чат», «Зворотній зв’язок»), їхнього тестування (модуль «Тести»), виконання завдань, що передбачають завантаження файлів з результатами роботи (наприклад, модулі «завдання» чи «семінар»), розміщення елементів для спільної роботи (модуль «Вікі») тощо.

Окрім того, до кожного модуля дисципліни є завдання для самостійної роботи.  

Спілкування зі студентами відбувається за допомогою ресурсу, який надає Навчальний портал НУБіП України, а саме: «Меню повідомлень», активно використовується також і спілкування в месенджерах: Viber, Telegram тощо. 

На завершення, хочеться додати декілька слів про старосту групи студентів групи ВБР 4 Бак. Насамперед, хочемо подякувати старості групи – Сергію Беспальку, він дуже хороший і відповідальний організатор діяльності групи на дистанційному етапі: уважний до пропозицій, прохань та рекомендацій викладачів курсу. По-друге, дякуємо студентам групи: Віталію Виннику та Анні Кнуренко, працюючи дистанційно вони демострують високий рівень активності, вчасно виконують і здають самостійні практичні роботи, проходять тестування. Працювати з такими студентами дуже приємно.

Активно працює із своїми студентами під час дистанційного навчання і досвідчений викладач, професор Ніна Журавська, яка вже кілька років поспіль використовує платформу Moodle під час самостійної та індивідуальної роботи студентів, зокрема юридичного факультету НУБіП України. Наразі професор та магістри 1 року навчання спеціальності 081 «Право» працюють дистанційно над дисципліною «Методологія та організація наукових досліджень з основами інтелектуальної власності», використовуючи платформу MOODLE, електронну пошту, соціальні мережі, месенджери Viber, Whats App тощо.

Своїми враженнями про  дистанційне навчання висловили студенти групи. Так, студентка Оксана Мальчик підкреслила: «Дистанційне навчання – найкраще  вирішення проблеми навчання в умовах карантину та абсолютно прийнятне і доцільне». А от староста курсу Надія Зозуля зауважила: «Під час дистанційного навчання не вистачає того ритму, який зазвичай використовується в університеті, зокрема на парах професора Ніни Станіславівни Журавської. Нам не вистачає живого спілкування не тільки викладача зі студентом, але й студента зі студентом, роботи в групах, до якої ми звикли на лекціях, практичних та семінарських заняттях».

На завершення статті, зазначимо, що, насамперед, дистанційна освіта - це відкрита система навчання, що передбачає активне спілкування між викладачем і студентом за допомогою сучасних інформаційних технологій та мультимедіа. Така форма навчання дає свободу вибору місця, часу та темпу навчання. Студенти мають можливість більше часу приділити вирішенню практичних завдань, читанню наукових статей, роботі над проектами та презентаціями.

Разом з тим, дистанційна освіта висуває нові вимоги до рівня підготовки викладача та студента, тому нині працюючи у вимушеному режимі он-лайн навчання, і студенти, і викладачі мають можливість удосконалювати свою цифрову культуру та інформаційно-комп’ютерну грамотність.

Василь Базелюк,
Тамара Ковальчук,
доценти кафедри управління та освітніх технологій НУБіП України

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook