Навчаючись – допомагаємо

23 березня 2020 року

Відомий психолог Д.О. Леонтьєв, описуючи особливості життєдіяльності нинішньої людини, схарактеризував її як ситуацію невизначеності. Щодня індивід постає перед викликом: трансформація цінностей, зміна звичних способів взаємодії, поява нових форм та методів опанування реальності тощо. Однак людина здатна, у більшості випадків, знайти ресурс, що допомагаєїй здолати невизначеність – креативність, рефлексивність мислення, стресостійкість, пошук нового знання тощо. Не винятком є й нинішня пора – необхідність збереження здоров’я нації продиктувала потребу запровадити тимчасовий карантин. Здавалося б, навчальний процес має завмерти. Однак із такою думкою не погодилися ні науково-педагогічні працівники кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету, ні їхні студенти, які обрали фах психолога.

     Викладачі подбали про різні форми навчання студентів, зокрема й дистанційну, тому майбутні психологи мають змогу нині опановувати матеріали дисциплін за допомогою таких ресурсів:
1) електронні навчальні курси на інформаційній платформі Moodle Навчального порталу НУБіП України;
2) Google Клас на офіційному порталі НУБіП України;
3) соціальні мережах Viber, Telegram (індивідуальні навчальні консультації);
4) програма Skype (он-лайн спілкування).

     Аналізуючи численні запити студентів та й власний психоемоційний стан, науково-педагогічні працівники кафедри провели вебінар для своїх вихованців «Технології подолання стресу». Студенти мали змогу розглянути різні наукові підходи до трактування поняття «стрес», розглянути характеристику актуального стресора, збагнути особливості перебігу кожного етапу зазначеного процесу. Та найголовніше – науково-педагогічні працівники кафедри нагадали студентами способи успішного подолання стресу:

1) активна взаємодія зі стесором – отримання ВАЛІДНИХ знань про коронавірусну інфекцію на офіційному сайті ВООЗ, Міністерства охорони здоров’я України, офіційних сайтах районних лікарень, у бюлетнях ВООЗ;
2) зміна погляду на проблему – не сприймаю емоції інших, а здійснюю аналіз того, що роблю, щоб убезпечити себе та близьких, про що ще потрібно подбати; усвідомлюю, що нині маю задовільний стан здоров’я;
3) соціальне порівняння – загальний стан в Україні набагато кращий порівняно з іншими державами; я значно краще убезпечений, оскільки дотримуюсь правил гігієни та самоізоляції під час карантину; більшість населення переносить зараження коронавірусною інфекцією у легкій формі;
4) релаксація та розслаблення – зменшення обсягу негативної інформації – відмова від постійного перегляду шквалу новин, можливість переглянути улюблені фільми, поспілкуватися в соціальних мережах із друзями, навчатися дистанційно в зручному для себе режимі, у комфортному темпі, у звичних умовах;
5) допомога іншим – розкажи рідним, близьким та друзям, як даєш раду своєму психоемоційному стану, посприяй у зниженні їхньої тривожності, вгамуй інших власним прикладом врівноваженості;
6) якщо віриш у Бога, звернися до Нього зі щирою молитвою за здоров’я своє та своїх близьких і рідних, із проханням про припинення пандемії у світі;
7) виконуй фізичні вправи, дотримуйся здорового способу життя, що дасть змогу розрядитися, посприяє припливу фізичних сил.

  

     Також НПП кафедри познайомили студентів із технологією соціально-психологічної резильєнтності, що стане їм у нагоді в сучасних умовах життєдіяльності, а також у майбутньому – активній професійній діяльності.

Л.М. Омельченко,
доцент кафедри психології

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook