Співпраця з іноземними партнерами: нові можливості для студентів НУБіП України

18 лютого 2020 року

     Одним із провідних принципів державної політики у сфері вищої освіти є міжнародна інтеграція. Конкретизація цих нововведень та надання їм життєздатності в системі української вищої освіти – це вибір виключно нашої країни, і втілюють їх у життя конкретні викладачі і студенти того чи іншого університету. У НУБіП України розроблена та впроваджується власна концепція розвитку відносин з іноземними партнерами. В амбітних планах – залучити до міжнародних проектів якомога більше студентів різних спеціальностей. Адже вони, як молоді паростки національної еліти, потрапивши за кордон, мають дбати не про заробіток тяжкою фізичною працею, а проявляти себе, як інтелігенти та інтелектуали, мають відчувати особистісне зростання. З цього починається їх самоповага і ствердження в майбутній професії, повага до українських фахівців на міжнародному ринку праці.

     Чи не найбільше міжнародними програмами охоплені студенти спеціальностей «Міжнародні відносини», «Філологія» та «Професійна освіта». Географія країн, до яких вони можуть потрапити на навчання з метою здобуття міжнародного «подвійного диплому» або отримати тимчасове робоче місце з метою міжнародного стажування та (що немаловажливо!) покращення своїх матеріальних ресурсів – досить широка. Це Польща, Греція, Китай, Франція, Німеччина, Данія, Австрія, Норвегія, Швейцарія, Нідерланди, Фінляндія, Японія, США та ін. У студентів, які підписали контракт, з’являється можливість отримати безцінний досвід, в тому числі, психологічний, ментальний, та ще й за умов безкоштовного проживання і харчування.
     7 лютого 2020 року декан гуманітарного-педагогічного факультету разом із командою однодумців презентував програми міжнародної співпраці студентам спеціальності «Професійна освіта». Він підкреслив, що такий досвід надасть студентам факультету можливість покращити свої надпрофесійні гнучкі компетентності (Soft skills), які сприятимуть їх подальшій успішній кар’єрі. Саме вони творитимуть імідж молодого фахівця і надаватимуть йому переваги перед іншими конкурентами на посаду. Здобувачам, які навчаються за освітньою програмою «Професійна освіта», знадобляться такі соціальні навички, як здатність спілкуватися іноземною мовою, позитивне ставлення та повага до різноманітності та мультикультурності, здатність працювати у міжнародному середовищі, уміння працювати у колективі та команді. Програми міжнародного партнерства, запропоновані та втілювані в студентське життя майбутніх педагогів, усі ці можливості надають.

     Слід зазначити, що на гуманітарно-педагогічному факультеті щорічно розробляється План розвитку міжнародної діяльності відповідно до Програми розвитку НУБіП України «Голосіївська ініціатива». Принципом, який закладний в основу цього документу, є студентоцентризм, а пріоритетними напрямками є активізація міжнародної діяльності з визнання та видачі подвійних дипломів; співпраця з університетами країн Вишеградської четвірки (V4); залучення студентів до участі у програмі стажування і навчання у Слупському університеті (Польща), у Франції, Німеччині, Китаї; пошук нових напрямів співпраці (Індія); співпраця з Посольствами зарубіжних країн; взаємодія з міжнародними організаціями, фондами і програмами; подача проектів для конкурсу на отримання грантових програм і програм мобільності; участь у проектах програми ЄС з наукової мобільності, досліджень та інновацій «Horizon 2020», FP 7, NATO, МАГАТЕ та ін.; пошук нових партнерів для створення спільних проектів та програм; організація та проведення міжнародних науково-методичних та науково-практичних семінарів з представниками The British Council, IATEFL Ukraine, Cambridge English Language Assessment, Oxford Klass English School, PEARSON-DINTERNAL; зустрічі студентів із представниками міжнародних компаній (обмін досвідом) Pioneer Dupont; John Deer; Syngenta; налагодження співпраці з Міжнародним університетом «МИТСО» (м. Мінськ, Білорусь); запрошення американських науковців й фахівців різного профілю для викладання й проведення досліджень в НУБіП України за програмою Fulbright Ukraine.

Зустріч Шинкарука В.Д. з представниками польської делегації

     Потягом багатьох років кафедра педагогіки НУБіП України (завідувач – доктор педагогічних наук, доцент Сопівник Руслан Васильович) тісно співпрацює з Поморською Академією в Слупську (Польща).

Зустріч завідувача кафедри, доктора педагогічних наук Сопівника Р.В. з доктором Поморської Академії в Слупську (Польща) Зджіславом Півоньским (dr Zdzisław Piwoński)

     Викладацька діяльність та наукова робота науково-педагогічних, наукових працівників за кордоном є ще одним досвідом міжнародної діяльності гуманітарно-педагогічного факультету і кафедри педагогіки. Так, декан факультету викладав латинську мову для студентів Поморської академії (м. Слупськ, Польща); доктор педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки Кучай Олександр Володимирович (до речі, стипендіат Польської національної комісії ЮНЕСКО (Polish National Commission for UNESCO та член команди відповідальних за міжнародну діяльність на факультеті) викладав для студентів Куявської вищої школи у Влоцлавку (Польща).

Відкрита лекція доктора педагогічних наук, доцента кафедри педагогіки Кучая О.В. для студентів Куявської вищої школи у Влоцлавку (Польща)

     Цікавим є досвід участі факультету (і кафедри педагогіки, зокрема) у міжнародних проектах для викладачів. Така нагода була реалізована кандидатом педагогічних наук, доцентом кафедри педагогіки Прохорчуком Олександром Михайловичем.

Участь в Академії змін (Програма Британської Ради)

     Проте викладацький досвід міжнародного партнерства – це окрема тема. Щодо оцінки студентами НУБіП України своєї участі в програмах співпраці, то тут, здається, красномовними будуть враження студентів гуманітарно-педагогічного факультету (спеціальність «Професійна освіта»), які повернулися з Польщі, де навчалися у Поморській академії в Слупську:
«…європейський університет дав змогу підсилити знання з психологічних дисциплін»;
« … це – можливість відчути «смак» дорослого самостійного життя. Ми не лише опанували європейську форму навчання, а й змогли самостійно заробити на неї кошти. … Багато подорожували по Європі. У цьому й цінність поїздки»;
«… брали участь у різноманітних спортивних змаганнях, організації концертів, проведенні різних студентських заходів. …Не потрібно боятися щось змінити у своєму житті, варто експериментувати, бути відкритими до нового»;
«Я ніколи раніше за такий короткий проміжок часу не мала такої великої кількості нових знайомств. Польща дала можливість відвідати і насолодитися її мальовничими краєвидами, відомими містами, пам’ятками»;
«…заняття ми відвідували із задоволенням, дізналися багато нової інформації, щоразу знайомилися із новими ефективними методиками проведення семінарів»;
«Впевнено стверджую, що ні краплі не пошкодувала про рішення взяти участь у проекті «подвійних дипломів». Це був справді дорогоцінний досвід для мене. … Завдяки цьому проекту ми стали більш самостійними та відповідальними»;
«Передусім це чудова можливість творчо і професійно розвиватись».

     Ці слова викривають справжній глибинний ціннісний зміст здавалось би такого офіційного поняття, як «міжнародне партнерство» та надихають рухатись в цьому напрямку.

Олена Варава,
асистент кафедри педагогіки

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook