Школа молодого педагога: викладачі університету удосконалюють педагогічну майстерність
6 лютого 2020 року, у перший тиждень нового навчального семестру, викладачі університету, чий стаж науково-педагогічної роботи не перевищує трьох років, та аспіранти всіх років навчання спеціальностей як гуманітарно-педагогічного факультету, так і інших факультетів/ інститутів нашої альма-матерна декілька годин перетворилися на студентів: сіли за парти і в рамках «Школи молодого педагога», що діє вже не перший рік, опановували ази педагогічної майстерності, беручи участь в обговоренні цілої низки актуальних питань.
Вітаючи слухачів школи, декан гуманітарно-педагогічного факультету Василь Дмитрович Шинкарук презентував програму заходу та звернув увагу на його актуальність і своєчасність для молодих викладачів, адже більшість з них не має педагогічної освіти. Декан також зазначив, що інші університети не готують викладачів до педагогічної діяльності. Наше ж молоде покоління викладачів має можливість здобувати знання з методики викладання та вдосконалювати свою педагогічну майстерність. Василь Дмитрович закликав слухачів семінару активніше використовувати можливість впливати на його тематику. Нагадаємо, що на сторінці кафедри педагогіки постійно ведеться рубрика Школи молодого педагога, де можна знайти усі матеріали, що висвітлюються під час семінарів (https://nubip.edu.ua/node/6180/18). Тож ми чекаємо на пропозиції щодо тем майбутніх семінарів.
Потому слово взяли спікери. З нормативною базою, що стосується освітнього процесу, ознайомила начальник навчального відділу Оксана Володимирівна Зазимко. В її презентації були всі необхідні документи, які так чи інакше регламентують викладацьку діяльність. Це і зміни, пов’язані з новим Законом про вищу освіту, графік навчального процесу, фінансування ЗВО, акредитація освітніх програм, новинки вступної кампанії.
У своєму виступі Оксана Володимирівна відповіла на багато запитань, які хвилюють усіх викладачів університету, в тому числі і молодих. Наприклад, як відбуватиметься фінансування ЗВО за новою формулою з 2020 року, які фактори впливають на рейтинг університету, яка роль відгуків роботодавців про наших випускників, чи збільшиться найближчим часом ціна контракту, що змінилося в правилах прийому, як підвищити свій конкурсний бал слухачам підготовчих курсів і учасникам олімпіади, які особливості акредитації освітньої програми, які нові положення розроблено в НУБіП та багато інших.
Наступний виступ його авторка, кандидат філологічних наук, доцент кафедри романо-германських мов і перекладу Оксана Чайка присвятила питанню «Art of Self-Presentation. Мистецтво створення «Я - образу». Оксана Ігорівна надала молодим викладачам практичні поради щодо створення власного образу, наголосивши, що на це є не так багато часу, всього 7 секунд, тож потрібно діяти, врахувавши, що в процесі беруть участь дві сторони – викладач і студенти, слухачі хочуть почути відповіді на запитання «Що? Як? Навіщо?», ідеальна доповідь повинна тривати не більше 20-ти хвилин а презентація не повинна містити більше 10-ти слайдів, до того ж тексту на них має бути мінімум. Доповідачка запропонувала на наступних заняттях семінару перейти від теорії до практики створення «Я - образу».
Доцент кафедри психології Людмила Омельченко поділилась з молодими викладачами досвідом щодо профілактики синдрому професійного (емоційного) вигорання. Саме під такою назвою звучала наступна доповідь. У ній йшлося про синдром професійного вигорання як один із проявів стресу, на який натрапляє педагог у власній професійній діяльності, три стадії – три сходинки до глибин професійної непридатності, симптоми професійного вигорання. Авторка поділилася з молодими педагогами секретами збереження психологічного здоров’я й запросила скористатися можливостями Центру психологічного здоров’я, який працює в нашому університеті і допомагає усім, хто цього потребує.
Ярослав Рудик, доцент кафедри управління та освітніх технологій провів для молодих викладачів майстер-клас на тему «Напрями застосування ІКТ викладачами закладів вищої освіти». Ярослав Михайлович акцентував увагу слухачів на можливостях електронної бібліотеки нашого університету, надав практичні поради щодо використання різних інформаційних ресурсів, наукометричних баз даних, ефективного пошуку наукового журналу для публікації, створення і використання профілів у базах Google Scholar, Web of Science, Researchgate, Orcid, Науковці України, Linkedin, використання мережі Facebook.
Як і завжди, семінар став своєрідним майданчиком для інтеракції, адже слухачі адресували спікерам чимало запитань, які навіть виходили за рамки тематики семінару, але турбують не одного молодого викладача. Звісно, жодне із них не залишилося без уваги і відповіді.
Підсумовуючи, завідувач кафедри педагогіки Руслан Васильович Сопівник подякував учасникам семінару за роботу, доповідачам – за змістовні доповіді і висловив свої сподівання на плідну співпрацю у майбутньому.
Доцент кафедри педагогіки,
Маценко Леся Миколаївна