Кращі викладачі університету за версією студентів магістратури. Наталія Кузик: Найкращим мотиватором є доведення – те, чому навчаємо, стане в пригоді в реальному професійному житті

7 лютого 2020 року
     Серед викладачів, яких випускники магістратури-2019 назвали кращими, і доцент кафедри обліку та оподаткування Наталія Кузик. Випускниця НУБіП, вона отримала перший досвід роботи на посаді провідного бухгалтера у Національному заповіднику «Софія Київська», потім було науково-виробниче приватне підприємство «Ветко». А вже після цього – аспірантура і викладання.

  • Цьогорічні випускники визнали Вас найкращим викладачем на факультеті. Чи стало це для Вас несподіванкою?

     – Відверто кажучи, рік тому, коли попередні випускники надали таку ж високу оцінку, це стало більшою несподіванкою, яка переросла в обов’язок вдосконалюватися, розвиватися та ділитися актуальними і цікавими матеріалами.

  • Назвіть студентів, які є кращими, на Вашу думку.

     – Доволі непросте запитання, адже критерії можуть бути різними. Хтось кращий в опануванні інформації з дисципліни, а хтось – студентський лідер чи учасник культурних заходів університету. Загалом, можу сказати, що за відгуками роботодавців студенти спеціальності «Облік і оподаткування» не лише справжні висококваліфіковані фахівці своєї справи, а й мають головне − загальнолюдські цінності: порядність працьовитість і толерантність. А цього в сучасному світі дуже не вистачає.

  • Кого з викладачів Вашої студентської пори назвали б кращими і чому?

     – Студентські роки асоціюються з професіоналізмом і викладацькою майстерністю визнаних фахівців – Людмили Шатковської, Василя Савчука, Василя Ярмоленка, Миколи Ільчука, Світлани Олійник, Світлани Дерев’янко, Галини Германчук. Пишаюся, що не лише навчалась у них, але й маю можливість з ними працювати і переймати досвід. Не можу не згадати і не вшанувати пам'ять корифеїв університету, які відійшли у вічність і вплинули на моє формування як викладача та особистості − Дмитра Баліцького і Григорія Кірейцева.

  • Чим мотивуєте студентів до навчання? Чи достатньо для цього лише вимогливості та дисципліни?

     – На мою думку, найкращим мотиватором є доведення того, що те, чому навчаємо, стане в пригоді в реальному професійному житті. А практичний досвід і життєві ситуації саме ровесників нинішніх студентів, а також нещодавніх випускників НУБіП України і, зокрема, спеціальності «Облік і оподаткування», які наводжу як приклад, стають безумовним підтвердженням цінності і корисності отримуваних в аудиторії знань.

  • Як викладати матеріал, аби зацікавити студента ХХІ століття?

     – Не секрет, що викладацька діяльність вимагає повної самовіддачі, цілковитої витрати не лише розумових, але й фізичних і навіть духовних сил, а ще – особистого часу. Більше того, ти маєш бути ще й психологом, щоб розпізнати найкращі якості та здібностіу студентів, допомогти їх розкрити. Пам’ятаю, як мене свого часу навчали чути студента і бути уважним до нього.

  • Частина студентів в своїх анкетах говорять про некомпетентність викладачів. Ваша думка?

     – З кожним роком у студентів з’являються нові інтереси, вимоги, ідеали та критерії. Вважаю, що відносини між студентом і викладачем в усі часи не були повністю ідеальними, бо це різні вікові групи і різний життєвий досвід.

  • До речі, студенти говорять і про наявність певного дублювання тем в різних дисциплінах. Як, на Вашу думку, цього уникнути?

     – Безсумнівним для мене є той факт, що дисципліни кафедри обліку та оподаткування не можуть дублюватися з іншими. Однак, для виявлення можливих прогалин у формуванні професійних компетенцій майбутніх випускників доцільним є постійний моніторинг та обговорення змісту навчальних дисциплін між викладачами всіх кафедр і факультетів, які формують майбутнього фахівця, незалежно від спеціальності. При цьому стануть у нагоді освітні програми, робочі програми (тепер уже силабуси) навчальних дисциплін, що є у відкритому доступі на сайті університету з переліком компетенцій, які формуються при опануванні кожної дисципліни. І тут відповідальність має покладатися не лише на гаранта освітньої програми, а особисто на кожного викладача.

  • Чи повинен викладач мати практичний досвід, чи достатньо лише теоретичної підготовки?

     – Безсумнівно практичний досвід необхідний. Але його потрібно ще й систематично підтримувати. Проте в сучасних реаліях одночасне поєднання наукової і викладацької діяльності з практичною на виробництві є практично неможливим. Альтернативою залишається реальне (а не формальне) короткотермінове виробниче стажування, а також відвідування різноманітних семінарів, тренінгів та майстер-класів.

  • Яка Ваша думка, чи всім викладачам для забезпечення якісного освітнього процесу потрібні знання іноземної мови на рівні В2?

     – Сьогодні вже немає значення, яку саме професію ви обираєте, та яку посаду займаєте. Скрізь володіння іноземною мовою – це суттєва перевага. Ми живемо у глобальному світі, а тому для науковців публікації іноземною мовою, міжнародні конференції, конгреси, міжнародні партнери стали нормою. Особисто для мене постає завдання швидко досягти такого рівня, щоб безперешкодно отримувати додаткові сучасні знання та, головне, легко і якісно донести їх до студентів.

  • Ваше найбільше досягнення в житті?

     – А що ще може бути важливішим? Наші рідні. Робота – це звісно важливо, вчений ступінь та наукове звання – теж важливі. Але сім’я – найголовніше, адже для неї ми все це і робимо.

Розмовляла Ірина Білоус
 

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook