Проект «School of Practical Psychology»: психолог в системі інклюзивної освіти
В рамках проекту «School of Practical Psychology» ми із студентами стали учасниками зустрічі з практичним психологом, hr – менеджером Шпаченко Юлією. Вона поділилася своїм власним досвідом роботи з різними категоріями дітей з особливими потребами та їх батьками.
Майбутні психологи познайомилися з психологічними особливостями дітей з розладами аутичного спектра, з проблемами слуху та опорно-рухового апарату, дізналися про те, які проблеми виникають у практичній роботі з такими дітьми, у чому полягає специфіка їх діагностики, корекційної роботи та психологічного супроводу у закладах освіти. Разом, в режимі жвавої дискусії попрацювали над типовими запитами, ситуаціями консультування та методиками діагностики дітей та їх батьків.
Спираючись на багаторічний досвід, Юлія окреслила коло проблем, пов’язаних з роботою з батьками дітей з особливими потребами, які дуже часто потребують не меншої психологічної підтримки, ніж їх діти. Потрібна постійна опора на сильні сторони дитини і родини в процесі психологічної допомоги – це, мабуть, найбільш важливий месседж, який наша гостя прагнула донести до учасників.
Мабуть вперше за час роботи «School of Practical Psychology» ми поговорили про значення супервізії в роботі практичного психолога та про роль індивідуальної психотерапії, без якої психологу важко зберегти власне психічне здоров’я, зрозуміти та зберегти себе в складних ситуаціях практичної допомоги.
Ми дякуємо Шпаченко Юлії за професіоналізм, щиру готовність ділитися власним досвідом, відкритість до дискусії та чудову нагоду побачити зв’язок психологічної теорії та практики.
Чекаємо наступної зустрічі на проекті School of Practical Psychology.
Анжеліка Шамне,
професор кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету
Лариса Афанасенко,
доцент кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету