Магістри факультету харчових технологій про навчання в університеті ISA Lille (Франція): знання, набуті в НУБіП – якісні

9 лютого 2019 року
     Національний університет біоресурсів і природокористування України надає унікальну можливість паралельного навчання і отримання одразу двох дипломів – українського та іноземного. Для магістрів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК другою alma mater є ISA Lille, що у Франції, де студенти навчаються за програмою обміну ERASMUS+ (напрямок Food Sciences). І ось їхня розповідь про особливості навчання.

    Перші тижні навчання стали для нас своєрідним випробуванням. Перш за все, тому, що всі навчальні дисципліни викладаються іноземними мовами: французькою та англійською. І хоча так званого «мовного шоку» вдалося уникнути, завдяки попереднім закордонним стажуванням, здійсненим під час навчання в бакалавраті, все ж під час навчання сприйняття матеріалу іноземними мовами було дещо важким. Крім того, системи навчання в Україні та Франції мають низку відмінностей, на яких ми хотіли б зосередитися.
     По-перше, система навчання загалом, навчальний розклад та іспити. Усі університети України використовують подібну систему: протягом семестру у нас вивчаються різні дисципліни за стабільним і однаковим для всієї групи розкладом, а в кінці ‒ екзаменаційна сесія (період, спеціально відведений для здачі заліків, іспитів, захисту курсових проектів). У Франції семестр побудований так, що одночасно студенти вивчають 2-3 дисципліни, які вони самі для себе вибрали із переліку запропонованих, під кожен з яких виділені свої дні тижня. Тому у кожного студента власний розклад, за яким він працює. По закінченню кожного курсу складається іспит. Тобто, ми здавали екзамени з двох дисциплін у жовтні, захищали курсовий проект у листопаді, а три фінальні екзамени ‒ припали на грудень. Особисто для нас українська система значно зручніша (з цим згодні наші одногрупники французи), адже ми можемо сконцентруватися на одній дисципліні, ми маємо кілька днів, щоб повторити і систематизувати отримані знання. А тут іспит може бути о 16:00 годині після декількох пар з іншої дисципліни.
     По-друге, система оцінювання і власні амбіції. В Україні ми використовуємо єдину систему оцінювання для усіх дисциплін: 30 % ‒ оцінки складають бали за іспит, 70 % – навчальна робота. У Франції це співвідношення кожен викладач визначає на власний розсуд. Окрім того, зазвичай до 30 % фінальної оцінки складає проектна робота. Проекти тільки групові. Ми формуємо групи з 3 ‒ 5 студентів і працюємо над однією темою. Такий підхід має свої плюси і мінуси. Позитивна сторона: ми вчимося працювати в команді, а оскільки наша спеціальність передбачає майбутнє працевлаштування на заводах і роботу в колективі, то це дуже важливі навички. Негативною стороною, на мою думку, є те, що оцінку ми отримуємо одну на всіх, незалежно від того, хто яку роль відіграв у виконанні проекту.

     Щодо якості отриманих знань в Україні, ми підтвердили хибність стереотипу меншовартості: НУБіП має чудову матеріальну базу і професійних викладачів, завдяки яким ми відчуваємо себе впевнено поряд зі студентами з інших країн. Наші знання – якісні, дають нам можливість відчувати себе повноцінною частиною студентської команди, брати участь у дискусіях, ніколи не залишатися осторонь цікавих проектів та розробляти власні.

     Що нам дає навчання за кордоном? Отримати незамінний досвід, покращити мовний рівень, удосконалити комунікаційні навички і зробити суттєвий крок до майбутньої професійної кар’єри. Дякуємо керівництву НУБіП України та факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК за надану чудову можливість за для самовдосконалення.

Олена Очколяс,
відповідальна за міжнародну
діяльність по факультету харчових технологій

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015