Кафедра продовжує практику залучення професіоналів та проведення відкритих практичних занять зі студентами спеціальності "Соціальна робота"

26 лютого 2018, 10:05
м. Київ
      Кафедра соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України на чолі з деканом факультету доктором філологічних наук Шинкаруком Василем Дмитровичем та завідувачем кафедри доктором педагогічних наук Вікторовой Лесей Вікторівной, які постійно опікуються розвитком тривалих творчих стосунків із провідними вітчизняними та закордонними фахівцями в галузі соціальної роботи, соціальної та психологічної реабілітації. Особлива увага приділяється підтримці стосунків з провідними фахівцями практиками та з випускниками спеціальності "Соціальна робота".
      Відкрите навчальне заняття є формою методичної роботи викладачів, дієвим елементом навчально-виховного процесу на гуманітарно-педагогічному факультеті.
      На початку навчального року кафедрами факультету складається графік взаємновідвідування навчальних занять, у відповідності до якого кожен штатний викладач повинен провести відкрите заняття не менше одного разу в рік. 
     Доцент кафедри «Соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті» Ржевський Геннадій Миколайович провів відкрите практичне заняття по навчальній дисципліні «Тренінг з соціальної комунікації» на 1 курсі в групі СР-17001 б спеціальність 231 Соціальна робота.
      На відкритому занятті були присутніми: професор кафедри Кубицький Сергій Олегович, асистент кафедри Арзуманян Каріна Каренівна, аситсент кафедри Хижняк Ганна Анатоліївна. Запрошені викладачі в процесі спостереження повинні були простежити: як викладач, що веде заняття, досягає поставленої мети, за допомогою яких методичних прийомів і засобів навчання реалізує вимоги навчальної програми, які результати його діяльності.
     Тема практичного заняття: «Комунікативна, перцептивна і інтерактивна функції спілкування»  (навчально-практична конференція).
   Мета заняття: освоєння знань і оволодіння студентами категоріальним апаратом педагогічних проблем комунікації і спілкування, специфікою і особливістю ділового спілкування в соціальній сфері, як соціально-психологічного явища, вивчення проблем психології спілкування у вітчизняній і зарубіжній науці її зв'язок з розвитком гуманітарних і соціальних дисциплін, ознайомлення з особливостями міжособистісного сприйняття комунікації і взаємодії в спілкуванні.
     Відкрите заняття пройшло відповідно до розкладу занять і навчального плану. Студенти були забезпечені навчально-методичним матеріалом. Повністю була освітлена тема, показані ілюстрації і наочні зразки.
     Викладач грамотно зумів зв'язати теорію з практикою, а також провів зв'язок пройденого матеріалу з майбутньою професійною діяльністю студентів. 
     В процесі заняття Геннадій Миколайович провів опитування з питань самоперевірки і виявлення залишкових знань за пройденим матеріалом. Відповіді студентів вказували на наявність засвоєного матеріалу  в повному об'ємі. Виниклі питання були роз'яснені викладачем. Зауваження викладача були кваліфіковані, узагальнювальні.
     При проведенні відкритого заняття у формі науково-практичної конференції викладач показав повну організацію і заповнення навчального часу, стиль проведення практичного заняття жвавий, з постановкою гострих питань по темі, що виникає дискусією і інтересом з боку аудиторії, конструктивним аналізом відповідей і виступів студентів.
      Запрошені викладачі кафедри виразили задоволення якістю заняття і підкреслили необхідність проведення відкритих занять для обміну безцінним практичним досвідом. В процесі обговорення, відповідаючи на питання викладачів, доцент кафедри Ржевский Геннадій Миколайович відмітив,  що застосування інноваційних методів навчання сприяє підвищенню якості знань і інтересу з боку студентів.
      Геннадій Миколайович Ржевський завершуючи практичне заняття зазначив, що професійні якості соціального педагога повинні співвідноситися з наступними постулатами — заповідями його психолого-педагогічної діяльності, а саме: 
— шануй в учневі Людину, Особистість (що є конкретизацією золотого стародавнього правила — відносься до інших так, як ти хотів би, щоб відносилися до тебе); 
— постійно шукай можливість саморозвитку і самоудосконалення (бо відомо, що той, хто не вчиться сам, не може розвивати смак до вчення, «розумовий апетит» у інших); 
— передавай учневі знання так, щоб він хотів і міг їх освоювати, був готовий їх використовувати в різних ситуаціях і у своїй самоосвіті. 
Ці постулати суть конкретизація загальновідомої тези : тільки особа виховує особу, тільки характер формує характер. Педагог зобов'язаний бути Особистстю, це його професійна характеристика.
      Важливим також є і те, що отримані знання будуть повною мірою використані викладачами на лекційних, практичних та лабораторних заняттях з орієнтовно-професійних дисциплін, планомірно підвищуючи професійну компетентність студентів спеціальності 231 "Соціальна робота", роблячи майбутніх фахівців конкурентоспроможними на ринку праці.
Каріна Каренівна Арзуманян,
асистент кафедри соціальної педагогіки
та інформаціонних технологій в освіті,
керівник наукового гуртка "Соціальний практик"
Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook