Маленькими кроками до великих добрих змін. (Профорієнтаційна зустріч. Журналістика 2018 р.)

9 лютого 2018, 10:05

 

Більшість із школярів, з якими  спілкуємося, планують своє подальше навчання у НУБіП за напрямком «журналістика», зазначає доцент кафедри української мови Вероніка Василівна Чекалюк, котра з 2008 року займається дослідженням ролі медіа у державотворенні: «Журналістика пронизує життя кожної людини, кожен, хто має гаджет (інтернет) може впливати на формування громадської думки. Ми  свідки того, як на очах одного покоління  інформаційні технології зазнають потужних еволюційних змін,  переміщення думок у просторі звелося до секунди, незалежно від відстані й обсягу інформації. Журналістика – професія майбутнього».

Науковець-практик Вероніка Василівна Чекалюк розпочинала свою кар’єру як автор і ведуча телевізійного проекту «З поверненням» (м. Київ, КДР ТРК). Це публіцистична щотижнева передача присвячена видатним українцям діаспори, що досягли успіху за кордоном і зробили свідомий вибір - повернулися жити й працювати в Україну. Тема патріотизму надзвичайно важлива, тому нам, журналістам, варто знаходити наочні приклади й тиражувати у ЗМІ, - зазначає телеведуча.

Те якою є Україна і як її сприймають залежить від кожного українця. Держава це картинка, котру складають мільйони маленьких пазлів (громадян), - наводить алегорію доцент Чекалюк під час спілкування з майбутніми абітурієнтами-журналістами.

«Двічі на місяць я знаходжу час для зустрічі зі школярами столичних шкіл, ми вчимося роботи газету, вчимося фотографувати, знімати відео й монтувати інформаційні ролики, - ділиться досвідом вчений-публіцист. Щоразу презентую нову тему з журналістики у  залежності від аудиторії, вікової групи школярів: для 5-7 класів в ігровій формі пропоную створити яскраву настінну газету, для старших проводжу міні мастер-класи пов’язані із спеціалізацією: Соціальна реклама (ролики про здоровий спосіб життя); Робота у віртуальній прес-службі; Шкільний PR; Комерційна реклама (залучення партнерів на підтримку потреб школярів, призовий фонд на змагання тощо…); Політична реклама (вибори старости, лідера школи, тощо); Міжнародна журналістика (збір інформації корисної для школярів на сайт школи); PR некомерційних організацій (літні табори, волонтерство); Реклама та PR в Інтернеті (особистісний рейтинг школяра).

Серед  прогнозів науковця-практика В.В. Чекалюк, насамперед, - удосконалення освітньої системи у плані підготовки фахівців, тобто тематика має бути  вузькоспеціалізована й орієнтована  на розв’язання  нагальних потреб громадян у масштабах держави. Преса має працювати «на»,  не «проти» держави (народу).

 А. Кущенко

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook