Новий освітній курс і реалізація програми «Голосіївська ініціатива – 2020» - основні акценти у звіті гуманітарно-педагогічного факультету

19 січня 2018 року

19 січня за участю ректора університету Станіслава Ніколаєнка відбулися збори трудового колективу гуманітарно-педагогічного факультету. На них декан факультету Василь Шинкарук представив звіт про проведену роботу за 2017 рік та перспективні завдання на 2018-й. Результати, а їх колектив на чолі з деканом напрацював чимало, йдуть у руслі виконання програми розвитку університету «Голосіївська ініціатива-2020». Отож, далі про основні події і досягнення.

     Введення до складу факультету кафедри фізичного виховання, ліцензування чотирьох нових спеціальностей для підготовки фахівців, що разом із проведеною профорієнтаційною роботою уможливили збільшення контингенту студентів на 117 осіб. За три роки покращено і якісний склад науково-педагогічних працівників. А це – ще плюс 5 докторів наук та 6 кандидатів. Наразі ж колектив налічує 193 викладачі. Традиційно вступники-філологи є лідерами за середнім балом сертифікатів ЗНО. Залишилося у пріоритеті і знання іноземних мов. І, з огляду на сказане доповідачем, факультетом та його філологічними кафедрами для цього зроблено багато: семінари, курси, удосконалення програм та ін., як для студентів, так і для викладачів. До речі, четверо наших колег отримали ще й сертифікати про рівень володіння іноземною мовою на рівні В2.

     Шість науково-практичних конференцій і семінарів міжнародного рівня, ще одна всеукраїнська, два постійно діючих семінари педагогічної майстерності, 36 заходів щодо стажування викладачів, підготовлених 12 проектів науково-дослідних робіт, з яких два отримали держфінансування, опублікованих 20 статей у Scopus та WoS, перше місце у конкурсі на кращу веб сторінку сайту, – це ще кілька цифр, які відображають напрацювання колективу факультету. Також поглибилися існуючі міжнародні зв’язки, зокрема, розширено співпрацю з вишами Туреччини та Італії. На четверту позицію піднявся факультет і в загальноуніверситетському рейтингу. За минулий рік факультет має також переможців всеукраїнських студентських олімпіад, наукових та мовних конкурсів.

     Однак декан не оминув і проблем, які колектив має вирішити вже найближчим часом. Перше, випускники бакалаврату неохоче йдуть в магістратуру, що вимагає, зокрема, перегляду баз і програм практик, дисциплін. Академічні групи мають бути доукомплектовані. А ефективність підготовки наукових кадрів хоча й покращилася, однак залишається ще нижчою за аналогічний показник по університету. Тому це та підготовка наукових проектів і отримання фінансування – теж завдання для кафедр. Випусковим кафедрам треба звернути увагу на академічну успішність студентів, підвищення якості освіти. Серед пріоритетних завдань – також створення англомовних програм підготовки в магістратурі.

 

 

     Участь в обговоренні звіту декана взяли завідувачі кафедр Руслан Сопівник, Сергій Білан, професори Сергій Кубіцький, Ніна Журавська, доценти Людмила Омельченко, Валентина Культенко, Геннадій Ржевський, Наталія Ольховська, старший викладач Олександр Поліщук, голова студентської організації факультету Валентин Савченко та голова студентської профспілки факультету Юлія Закатей.

     Ректор Станіслав Ніколаєнко підкреслив, що значення науково-педагогічних працівників факультету є високим. А педагогізація навчального процесу є дуже важливою. Звідси – підвищення кваліфікації, педмайстерності, ораторського мистецтва, зокрема, аспірантів. А ще нам треба серйозно працювати над культурою студентів і викладачів, продовжив ректор. Її носієм повинен бути колектив гуманітарно-педагогічного факультету.

     Та як зробити так, аби факультету стати центром педагогічної і гуманітарної підготовки? На переконання ректора, така родзинка – в розробці унікальних програм, наприклад, для тих же філологів-перекладачів, з урахуванням специфіки АПК, який на сьогодні є перспективою в державі. Тоді, крім свого фаху, вони будуть компетентні ще й, приміром, у лісовому господарстві. Якщо вдасться опанувати цю специфіку, запевнив ректор, на навчання до нас стоятиме черга. Щодо спеціалізації «Управління навчальним закладом», то Станіслав Ніколаєнко бачить її як другу вищу освіту для тих, хто вже має рік-другий трудового стажу.

     Також Станіслав Миколайович підняв болючі питання домінування дидактики над процесами виховання, гострої моральної духовної недостатності. А на тлі жорсткої конкуренції, реформування освіти, щоб вижити і ще й розвиватися, ми повинні втричі краще працювати, підкреслив він.

     Питання ж номер один – забезпечення набору студентів і збереження колективу. В цьому році маємо ще й підтвердити статус національного. Велике питання – практична підготовка. І її треба розпочинати з викладачів. Не зайвим буде переглянути і зміст навчальних планів та робочих програм з тим, аби уникати дублювання. І ще: факультет має провести дослідження з метою вивчення мотивів навчання студента і мотивів викладача. У виховній роботі акцент на кількість заходів, в яких залучена тільки частина студентів, - неприйнятний, зауважив ректор. Тому науковці факультету мають допомогти знайти інструментарій і підказати підхід до кожного студента. У світлі відзначення 120-ї річниці університету пройде цілий ряд підготовчих заходів, один з яких – реконструкція музею його історії. Тому кафедра історії і політології теж має до цього долучитися.

     Потому збори трудового колективу одноголосно затвердили звіт декана факультету та обрали делегатів на конференцію трудового колективу університету.

     На завершення декан Василь Шинкарук вручив грамоти і подяки нашим колегам.

 Ольга Наконечна,
доцент кафедри педагогіки

Набір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook