КОЛИ ВЧИТИСЯ НЕ ЛИШЕ КОРИСНО, А ЩЕ Й ЦІКАВО АБО ХІМІЧНИЙ АНАЛІЗ ДЛЯ БІОТЕХНОЛОГА: РЕАЛЬНИЙ КЕЙС

10 січня 2018 року
НУБіП України

Визначаючись з майбутньою спеціальністю, я з’ясувала для себе, що не тільки інформаційні технології мають освітній статус «преміум». Не менш дефіцитними та високооплачуваними є спеціальності, що трансформують матеріальний світ. Біотехнології привабили мене можливістю використання безмежних можливостей живої природи, мікросвіту для рішення технологічних задач.  Я була готова до того, що опанування цією професією буде вимагати значно глибшого, ніж у школі, вивчення природничих дисциплін – біології, хімії. Чесно кажучи, до вступу у НУБіП хімія була для мене «віртуальною» наукою. «Похімічити» у школі можливостей не було – говорить Іванка Шевчук, студентка  2 курсу 1 групи факультету захисту рослин, біотехнологій та екології.

 

 

Андрій Романенко, студент  2 курсу 2 групи факультету захисту рослин, біотехнологій та екології:  для мене і моїх однокурсників другий рік навчання, напевне, став навіть більш складним, ніж перший. Нам довелося зустрітися з такою формою навчання, як курсова робота з прикладної дисципліни – аналітичної хімії. Виявилося, що це не звичний реферат чи презентація, а реальна дослідницька робота. Якщо на першому курсі хімічний експеримент в курсі загальної хімії мав чисто ознайомчий характер, то тут оцінка за лабораторну роботу безпосередньо залежала від моєї акуратності, точності роботи і навіть від того, наскільки ретельно  я помив лабораторний посуд.

Ми настільки глибоко занурювалися в роботу, що не помічали, як закінчилася пара. Завжди на допомогу приходили і викладачі, і лаборантський склад. З усіма проблемами зверталися до завідувача лабораторії Романчук Світлани Василівни, старших лаборантів Козак Катерини Григорівни та Зінич Ніни Юріївни: де знайти затискачі та воронки, чому не вмикаються терези, потрібна мірна колба на 200 мілілітрів, розбилася піпетка, закінчився дистилят у промивалках – і так з першої до останньої хвилини заняття, - говорить Нестеренко Анжела.


 Реальна аналітична хімія – це і халат, щедро забризканий марганцівкою, і робочий зошит у плямах жовтої кров’яної солі, і сльози на очах від необережного поводження з аміачним буфером, і зіпсований манікюр… Для мене найскладнішим в освоєнні аналітичної хімії будо те, що кінцевий результат залежить найнесподіваніших дрібниць: від того, чи вимила я із стакану найменшу крихту осаду; чи не проґавила я момент переходу забарвлення індикатору від романтичного винно-червоного до модного відтінку «морської хвилі» при додаванні єдиної краплі титранту; від того, яким пальцем затискала отвір піпетки; чи вірно «виставила нуль» на бюретці: по нижньому чи верхньому меніску,  – з посмішкою згадує студентка 1 групи Бедін Луїза.


А якими новими словами поповнився наш лексикон – меніск, знезолений фільтр, оксалат, бюретка, фіксанал, трилон Б, мурексид, бура, цинкуранілацетат. Реально, катіон натрію я виявив реактивом, який містив сумнозвісний хімічний елемент уран! Правда, викладачі нас заспокоїли, що до складу цього екзотичного хімікату входить стабільний ізотоп урану, хоча на склянці з препаратом все ж таки є знак радіаційної небезпеки, - доповнив Васькін Владислав.

 

 І ось написана курсова робота, складений іспит. На цьому аналітичні пригоди не закінчилися. Після весняного семестру нас чекає ще одна серія – спецпрактикум з аналітичної хімії.  Викладачі попередили, що при його виконанні рівень складності ще більш зросте, бо набуті навички та знання потрібно буде використати при дослідженні реальних об’єктів – природних та стічних вод, поживних середовищ.


Ми вдячні колективу кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води за непросту, але цікаву роботу. Головне, що ми розуміємо, - багаж знань та навичок в області хімічного аналізу збільшує нашу конкурентність на ринку праці. Я сміливо включу в своє резюме фразу – вмію проводити якісні тести та володію методами кількісного хімічного аналізу – гравіметрії, титриметрії, газометрії, – говорить студент 2 групи Зленко Денис.

  

           

Всі студенти, які протягом семестру виявили старанність в засвоєнні теоретичного матеріалу з аналітичної хімії і успішно виконали експериментальну лабораторну частину курсу, яка власне є можливим прототипом майбутньої дипломної  роботи, успішно склали іспит і захистили курсову роботу – підвів підсумки розмови професор Копілевич В.А та доценти Прокопчук Н.М. і Войтенко Л.В., які забезпечили вивчення курсу аналітичної хімії для спеціальності «Біотехнологія».


 заступник декана факультету  Петро Дрозд

 

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook