Творчість – це аромат індивідуальної свободи
Кожен третій четвер листопада відзначається Всесвітній День Філософії. ЮНЕСКО започаткувало цей день з метою віднаходження спільної платформи для обговорення глобальних соціокультурних перетворень, які відбуваються у суспільстві, залучити людство до багатства філософської думки, принести в буденне мислення нові ідеї та стимулювати публічні обговорення тих викликів, які постають сьогодні перед людьми та світом.
Саме студентство є найбільш інтелектуальною, творчо розвиненою і прогресивною частиною молоді, від якої залежить наше майбутнє. Сучасний динамічний світ стимулює привнесення у практику навчання студентів нових форм і методів, які спрямовані на активізацію пізнавальної діяльності та підвищення інтересу до предмета, на розвиток творчого потенціалу особистості та на формування її критичного мислення. Одним з таких видів навчальних робіт є написання есе. Викладачі кафедри філософії провели тематичні заняття на всіх факультетах, напередодні Всесвітнього Дня Філософії. Одним з завдань було написання есе за темою «Людина поза суспільством – або Бог, або звір» (Аристотель).
Загалом, есе – це перш за все форма творчого пошуку студента, майбутнього професіонала у своїй науковій галузі. Саме в есе він має можливість піднестися над формалізованим характером академічного традиційного реферату і запропонувати собі та викладачеві письмову роботу абсолютно нового рівня культури та сприйняття.
Цей сучасний вид письмової навчальної роботи, надає можливість студенту висвітлити індивідуальну думку, міркування, здійснити спробу самостійного аналізу конкретної тематики, використовуючи здатність критичного та аналітичного мислення. Така робота є нестандартним, творчим, самостійним баченням проблеми, в ній формується позиція, демонструється відповідне індивідуалізоване ставлення до теми.
Основною метою написання есе була можливість прояву набутих знань в галузі філософії. Відбулася діагностика продуктивної, творчої складової пізнавальної діяльності студента, який здатен аналізувати інформацію, інтерпретувати, аргументувати та оцінювати її. Студенти факультетів інформаційних технологій, ветеринарної медицини, механіко-технологічного та гуманітарно-педагогічного справилися з завданням на відмінно, а це означає, що вони будуть справжніми сучасними професіоналами кожен у своїй справі.
А.Г.Супрун,
доцент кафедри філософії