Магістри спеціалізації «Якість, стандартизація та сертифікація» побували у Українській лабораторії якості і безпеки продукції АПК
31 жовтня 2017 року магістри спеціалізації «Якість, стандартизація та сертифікація» побували на виїзному занятті у Українській лабораторії якості і безпеки продукції АПК.
Сьогодні якість – основна вимога конкурентоспроможності продукції та просування її на українському та світовому ринках. Звертаючись до лабораторій відповідної галузі акредитації замовник бажає отримати достовірні, об’єктивні та точні результати, адже випробування це чи не найефективніший спосіб перевірки якості та безпечності продукції. Політика акредитованих випробувальних лабораторій спрямована на гарантування того, що результати проведених випробувань продукції в заявленій галузі акредитації відповідають вимогам стандартів і незалежні від виробників і споживачів.
Метою виїзного заняття було опрацювання процесу задоволеності споживачів використанням національних стандартів: ДСТУ ISO/IEC 17025:2006 Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій; ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», а також стандарти ISO 10002:2004 «Quality management – Customer Satisfaction – Guidelines for complaints handling in organizations»та ISO 10003:2004 «Quality management – Customer satisfaction – Guidelines for dispute resolution external to organizations».
Про сучасні аспекти забезпечення впровадження системи управління та її постійного функціонування магістрам розповіла начальник науково-організаційного відділу систем управління, стандартизації та метрології Тетяна Колесникова. Студенти ознайомилися із діючою системою управління якістю та її складовими: управління персоналом, управління документами, забезпеченням системи простежуваності організаційними та технічними складовими відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2006.
Великий інтерес викликала практична частина, яка передбачала демонстрацію матеріалів для аналізування процесів та розроблення коригуючих заходів з використанням сучасних підходів та класичних інструментів якості. Всі особливості практичних аспектів управління набувають важливого значення у зв`язку із виходом нової версії міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025, затвердження якого планується до кінця 2017 року.
На питання студентів щодо шляхів досягнення поставлених задач у сфері якості, представник директора з якості розповіла про усвідомлення та виконання усіма співробітниками лабораторії відповідальності в процесі забезпечення якості; збір та аналіз інформації від споживачів, відносно задоволення якістю обслуговування, удосконалення системи моніторингу і проведення зовнішнього контролю якості; забезпечення стабільно високої якості обслуговування і виконання досліджень незалежно від різних факторів; виконання кожним працівником своїх обов’язків на високому професійному рівні. Жоден працівник не повинен передавати і/або приймати неякісну роботу, в чому кожен може пересвідчитися, скориставшись послугами лабораторії, адже тут організовано роботу із проведення лабораторних досліджень не лише для юридичних осіб, але для пересічного громадянина.
Окрема подяка за надану можливість на практиці познайомитися з роботою таких лабораторій директору УЛЯБП АПК Валерію Ушкалову та особисто Тетяні Колесниковій – за цікавий і пізнавальний день.
Наталія Сілонова,
доцент кафедри стандартизації
та сертифікації с.г. продукції