Переддипломна практика як можливість поспілкуватися з учнями на теми майбутнього студентського життя

1 листопада 2017 року

      Аналіз результатів анкетування магістрів спеціалізації «Управління навчальним закладом», який провели науково-педагогічні працівники кафедри методики навчання та управління навчальними закладами на початку 2017/2018 н.р. показав, що студенти зробили вибір майбутньої професії управлінця за інформацією на сайтах університету та кафедри – 52 %; за порадою друзів та родичів – 36 %; за результатами проведеної профорієнтаційної роботи в попередньому навчальному закладі – 9 %. І лише 3 % студентів зробили свій вибір завчасно, знаючи сутність навчання на даній спеціальності та проаналізувавши пропозиції різних вишів.
     Тобто більшість абітурієнтів обирає свій фах несвідомо. Вони не обізнані зі специфікою майбутньої професійної діяльності, не ознайомлені з програмою професійної підготовки фахівців за обраним фахом, а це призводить до того, що вже наприкінці першого року навчання деякі студенти втрачають мотивацію до навчання, переводяться на заочну форму та починають працювати.
     Як наслідок – перенасичення ринку праці фахівцями «модних» спеціальностей, зайва витрата коштів на підготовку фахівців, які не працюватимуть надалі за обраним фахом, ускладнення педагогічної діяльності викладачів вишів, які вимушені працювати з немотивованою аудиторію та витрачати додаткові сили на пошук різних засобів заохочення.

     З огляду на все це, кафедра методики навчання та управління навчальними закладами залучає до профорієнтаційної роботи саму молодь – студентів денної та заочної форм навчання. Так, під час проходження переддипломної практики студенти групи УНЗ-16001м розробили презентацію спеціальності і кафедри та виступити з нею в кількох навчальних закладах.

    Зокрема, Вікторія Трикіша (яка не лише проходить практику, а й працює майстром виробничого навчання) проінформувала учнів Київського професійного коледжу з посиленою військовою та фізичною підготовкою про можливості здобуття вищої освіти в НУБіП, умови вступу та вимоги до абітурієнтів.

     Цей досвід показав: учні можуть більш відкрито поспілкуватися зі студентами, поставити їм питання про проведення дозвілля, спортивні секції, творчі студії, оздоровлення, студентське самоврядування. І взагалі, як воно бути студентом НУБіП.

Людмила Білан,
доцент

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook