Виїзне заняття на тему: «Визначення задоволеності споживачів відповідно до вимог нормативних документів з використанням сучасних підходів до управління та інструментів якості»

1 листопада 2017 року
с.м.т. Чабани, вул. Машинобудівників, 7 Українська лабораторія якості і безпеки продукції АПК

 31 жовтня 2017 р. відбулося виїзне заняття магістрів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК спеціалізації «Якість, стандартизація та сертифікація» разом із доцентом кафедри стандартизації та сертифікації с.-г. продукції Наталією Сілоновою на базі Української лабораторії якості і безпеки продукції АПК.

Сьогодні якість  - основна вимога конкурентоспроможності продукції та просування її на українському та світовому ринках. Звертаючись до лабораторій відповідної галузі акредитації замовник бажає отримати достовірні, об’єктивні та точні результати, адже випробування це чи не найефективніший спосіб перевірки якості та безпечності продукції. Політика акредитованих випробувальних лабораторій спрямована на  гарантування того, що результати проведених випробувань продукції в заявленій галузі акредитації відповідають вимогам стандартів на цю продукцію і незалежні від виробників і споживачів

Української лабораторії якості і безпеки продукції АПК акредитована Національним агентством з акредитації України у відповідності до вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. Політика у сфері якості лабораторії передбачає науково-методичний супровід діяльності з управління якістю та безпечністю харчової продукції, сільськогосподарської  сировини та об`єктів навколишнього середовища, аналізу ризиків АПК, шляхом випробування, експертизи. Моніторингу продукції в ланцюгу «від поля до столу»,що створює умови для формування ринку безпечної та якісної продукції для українського споживача.

Метою виїзного заняття було: опрацювання процесу задоволеності споживачів із використанням національних стандартів: ДСТУ ISO/IEC 17025:2006 Загальні вимоги до компетентності випробувальних та калібрувальних лабораторій;  ДСТУ ISO 9001:2015 «Системи управління якістю. Вимоги», а також стандарти ISO 10002:2004 «Quality management - Customer Satisfaction - Guidelines for complaints handling in organizations» та ISO 10003:2004 «Quality management -- Customer satisfaction -- Guidelines for dispute resolution external to organizations».

 

Завдання для опрацювання:

1.    Надати короткий опис випробувальної лабораторії із зазначенням сфери діяльності, видів послуг, кількості співробітників, організаційної схеми тощо.

2.    Описати поточний стан впровадження системи управління якістю (СУЯ) в лабораторії, застосувати SWOT-аналіз.

3.    Розробити комплекс критеріїв, необхідних для оцінки результативності та ефективності процесу задоволеності споживачів. Проаналізувати практичну можливість застосування розроблених критеріїв.

4.    Сформулювати реальні (або теоретично можливі) невідповідності, розробити і зафіксувати необхідні коригувальні дії (якщо це застосовно).

5.    Проаналізувати комплекс проведених робіт та скласти звіт.

 

Начальник науково-організаційного відділу систем управління, стандартизації та метрології, Тетяна Петрівна Колесникова розповіла магістрам про сучасні аспекти забезпечення впровадження системи управління та її постійного функціонування, в лабораторії. Студенти мали змогу ознайомитися із діючою системою управління якістю та її складовими: управління персоналом, управління документами, забезпеченням системи простежуваності організаційними та технічними складовими відповідно до вимог ДСТУ ISO/IEC 17025:2006. 

Великий інтерес учасників заняття викликала практична частина, яка передбачала демонстрацію матеріалів для аналізування процесів та розроблення корегуючих заходів з використанням сучасних підходів та класичних інструментів якості. Всі особливості практичних аспектів управління набувають важливого значення у зв`язку із виходом нової версії міжнародного стандарту ДСТУ ISO/IEC 17025 затвердження якого планується до кінця 2017 року. Нова версія стандарту передбачає значні зміни, порівняно із попередньою.

  

На питання студентів щодо шляхів досягнення поставлених задач у сфері якості, представник директора з якості розповіла про усвідомлення та виконання усіма співробітниками лабораторії відповідальності в процесі забезпечення якості; збір та аналіз інформації від споживачів, відносно задоволення якістю обслуговування, удосконалення системи моніторингу і проведення зовнішнього контролю якості; забезпечення стабільно високої якості обслуговування і виконання досліджень незалежно від різних факторів; виконання кожним працівником своїх обов’язків на високому професійному рівні. Жоден працівник не повинен передавати і/або приймати неякісну роботу, в чому кожен може пересвідчитися, скориставшись послугами лабораторії, адже в лабораторії організовано роботу із проведення лабораторних досліджень не лише для юридичних осіб, але й для пересічного громадянина.

 

Враховуючи особливості діяльності лабораторії, цінну інформацію і практичний досвід, який отримали майбутні фахівці в сфері стандартизації, сертифікації та управління якістю хочеться висловити подяку керівництву лабораторії в особі директора член-кореспондента НААН, д.вет.н., професора Валерія Ушкалова та особисто Тетяні Колесниковій

Наталія Сілонова,
к.б.н., доцент кафедри стандартизації
та сертифікації с.г. продукції

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook