26 жовтня 2017, 10:00
м. Київ
IV Міжнародна конференція, присвячена питанням цифрової освіти у природничих університетах, розпочала свою роботу у режимі пленарних засідань 25 жовтня 2017 року. Ідея цієї конференції зародилася під час міжнародного науково-практичного семінару ще у 2013 році, учасниками якого були наші колеги з центру дистанційної освіти Вроцлавського природничого університету. Перші три конференції проходили саме там – у Вроцлаві. І за цей час конференція обросла своїми традиціями. І цього року ми маємо честь прийняти у Києві в нашому університеті учасників конференції, щоб поділитися кращими практиками впровадження е-навчання в природничих університетах, досвідом кооперації з бізнесом та науковими дослідженнями, а також подискутувати на тему – чи є ж все-таки особливості е-навчання у природничих університетах?
Учасників конференції привітав ректор університету Станіслав Ніколаєнко, який загострив увагу на тому, що цифрові технології сьогодні пронизують усі напрями діяльності сучасного аграрія. Ці технології мають бути доступними студенту в е-навчальному середовищі, яке формується в університеті і має всі необхідні ресурси та сервіси для організації навчального процесу.
Директор науково-методичного центру «Агроосвіта» професор Тетяна Іщенко завжди активно підтримувала і підтримує процеси інформатизації у навчальних закладах аграрного профілю. Тетяна Дем’янівна привітала учасників конференції та висловила надію, що спільні зусилля по створенню якісного е-навчального контенту дозволять підвищити якість аграрно освіти.
З вітанням від делегації Вроцлавського природничого університету до учасників звернувся професор Кшиштоф Печарка.
Перша пленарна сесія «Університет, бізнес і наука: ІТ-інструменти та методи кооперації» була присвячена питанням організації е-середовища для ефективного поєднання навчальної та наукової діяльності з організацією навчання студентів.
В ключовій доповіді сесії – «Е-освіта: реалії сьогодення та перспективи». Професор Наталія Морзе акцентувала увагу на тому, що всі ми маємо доступні інструменти для е-навчання, але не завжди досягаємо очікуваного ефекту від їх використання, та окреслила які шляхи існують для підвищення конкурентності системи освіти в університетах.
Продовжили тему цифрової освіти в співпраці з бізнесовими та науковими структурами наші гості з Вроцлава. Ізабелла Краснєвська переконала, що наразі створювати якісний е-контент, виконувати проекти, створювати ідеї неможливо без цього зв’язку.
Досвідом запровадження різних моделей участі бізнесу у підготовці компетентних фахівців ще зі студентської лави поділився Сергій Бутенко, керівник компанії ПРОКОМ, яка не лише є розробником ІТ-рішень, а й проводить активну просвітницьку політику, маючи у своїй структурі навчальний центр, та співпрацюючи з університетами для досягнення найбільшого ефекту у підготовці майбутніх спеціалістів.
Тему готовності до бізнес-активності випускників вищих навчальних закладів продовжила Альона Нелєпова, яка не лише успішно навчає бізнесу в Миколаївському національному аграрному університеті, але і використовує для цього е-середовище, яке включає платформи для стартап школи, інкубатора, акселератора.
В університетах США, Канади активно працюють системи е-дорадництва, як платформи для трансферу інновацій від науковців до виробничників. Кожний професор зобов’язаний провадити таку інноваційну діяльність, поширюючи результати своїх досліджень та консультуючи агровиробників. Цим інноваціям також навчають студентів. У нашому університеті розроблена така платформа, про можливості та функціонал якої доповів Михайло Швиденко, завідувач кафедри інформаційних систем НУБіП України, керівник колективу розробників цього проекту.
Сесія «Е-системи в освіті: е-середовище ВНЗ, інформаційні системи управління у ВНЗ, хмарні технології в освіті» була організована Максимом Мокрієвим, керівником центру дистанційних технологій навчання НУБіП України.
Максим Мокрієв розповів про можливі механізми інтеграції хмарних освітніх ресурсів в єдиному е-середовищі природничого університету, а Ольга Пінчук, поділилася результатами досліджень Інституту інформаційних технологій і засобів навчання НАПНУ щодо застосування ІКТ-інструментів для співпраці та соціальної взаємодії у відкритому освітньому просторі. Колос Катерина підняла важливу тему підготовки науково-педагогічних працівників до використання хмарних ресурсів та сервісів у організації навчально-пізнавальної діяльності студентів на основі досліджень Житомирського інституту післядипломної освіти.
Під час конференції докторант кафедри соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті гуманітарно-педагогічного факультету Ржевський Г.М. провів експрес опитування участників конференції студентів і викладачів, щодо впливу інтернет середовища на формування інтернет залежності та особливостей навчання на дистанційні платформі!
Результати виявились дуже цікавими.
В продовження кожний учасник дискусії відповідав на запитання «Чи є особливості е-навчання в природничих університетах». На початку результат був майже 50 на 50. Але жвава дискусія виявила, що і інструментарій, і змістовні компоненти е-середовища, і технологічні компоненти е-середовища залежать від тих спеціальностей, яким навчають в університеті. Шляхом повторного голосування, ми стали свідками, що наша дискусія переконала майже всіх, хто спочатку цієї різниці не бачив. Організатори конференції висловили побажання, щоб наступною ключовою темою конференції була така – «Особливості е-навчання у природничих університетах».
Вікторова Леся Вікторівна,
завідувкч кафедри соціальної педагогіки та
інформаційних технологій в освіті