Виховний потенціал навчальних і виробничих практик (звітна науково-практична конференція майбутніх соціальних педагогів/працівників)

19 вересня 2017 року

Уже стало традицією на гуманітарно-педагогічному факультеті підбивати підсумки проходження практики на початку нового навчального року. Так і цього разу 14 вересня 2017 року студенти разом  із керівниками практик та наставниками звітували  про досягнення перед аудиторією студентів, що навчаються за cпеціальністю «Соціальна робота» та «Соціальна педагогіка».  Виступали як студенти, що проходили практику вперше, так і студенти, для яких така діяльність уже є частиною життя. 

Звітна науково-практична конференція почалася вступним словом доктора педагогічних наук, професора Н. Т. Тверезовської, яка оголосила регламент та правила проведення звітної студентської конференції. Кожен мав близько 10 хвилин, аби представити свою групу і розповісти про результати, досягнення чи складності, які виникали упродовж роботи, а також відповісти на запитання.
 
Порядок виступів визначався за бажанням. Отож першою до слова запросили Ірину Магей, що представляла групу 3 курсу СП-1501 напряму підготовки «Соціальна педагогіка».  Ірина Магей разом з Братчиковим Вадимом, крім обов’язкової навчальної (соціально-педагогічної) практики, працювали чотири зміни у наметовому таборі «Витоки». Можна тільки захоплюватися такої відданістю студентів третього курсу своєму майбутньому вибору.
 
Ірина Магей і Братчиков Вадим у наметовому літньому таборі «Витоки»
 
Упродовж конференції студенти ділилися досвідом, новими знанням, давали своєрідні поради та настанови наступним поколінням. Усі учасники з упевненістю заявляли, що практична діяльність для студента є тією невід’ємною частиною навчального процесу, без якої неможливо стати висококваліфікованим фахівцем. Було висвітлено чимало нових ідей та порад, які зараз на піку популярності у роботі з дітьми і які уже пробували реалізувати наші студенти.  
 
                                            На звітній науково-практичній конференції студентів
 
Для професійної підготовки соціальних педагогів/працівників важливими є інтеграція знань з різних дисциплін, спецкурсів та практикумів для набуття знань, вмінь і навичок, розвитку особистісних та професійно-значущих якостей, властивостей і характеристик, важливих для майбутньої практичної діяльності.
   
                                       Ірина Магей і Вадим Братчиков «про найкраще літо в житті»
 
Практична підготовка майбутніх соціальних педагогів/працівників передбачає неперервність і послідовність формування практичних умінь та навичок на основі необхідного обсягу теоретичних знань і здійснюється на базах, максимально наближених до майбутньої професійної діяльності соціального педагога/працівника: соціальних службах для молоді, реабілітаційних центрах, навчальних закладах (ДНЗ, ЗНЗ, навчальних закладах інтернатного типу), дитячих будинках, позанавчальних установах різного напрямку, службах у справах неповнолітніх, територіальних центрах обслуговування літніх непрацездатних громадян, приймальниках-розподільниках для неповнолітніх, центрах трудової реабілітації для розумово відсталих з відділеннями соціальної адаптації, управліннях соціального захисту населення тощо.
                                      Доповідають «Метри»: Анна Титовська і Вікторія Пекарева
 
  
                                                     Починаємо дуже впевнено: звітується Марина Миколаєнко
 
Студенти знайомляться з різними типами установ, де здійснюється соціальна робота, визначають специфіку цієї роботи з урахуванням вікових категорій дітей та юнацтва, беруть участь у проведенні семінарів, семінарів-тренінгів, круглих столів з урахуванням завдань профілактики девіантної поведінки, пропаганди здорового способу життя, залучаються до проведення традиційного фестивалю творчості дітей та молоді з функціональними обмеженнями «Повіримо у себе», готують і розповсюджують соціальну рекламу з проблем соціальної роботи, організовують і проводять культурно-дозвіллєві, інформаційно-просвітницькі заходи, приурочені до відповідних тематичних дат, виконують завдання індивідуальної творчої роботи тощо.
 
Особливе значення мають педагогічні здібності, необхідні для успішного оволодіння методиками соціально-педагогічної роботи та успішного здійснення майбутньої педагогічної діяльності. Вони формуються і вдосконалюються у ході педагогічної практики.
 
                                                          Родіон Вегера з досвіду і про досвід…
 
 
                                                      Юлія Мельник про пережите і незабутнє
 
                                         Вікторія Мацола про навчальну (ознайомчу з фаху) практику
 
У результаті проходження практики студенти повинні оволодіти домінантними вміннями: ефективного використання робочого часу під час підготовки різних форм дозвіллєвої діяльності, психолого-педагогічного спілкування з різними віковими категоріями дітей під час репетицій, самостійного опрацювання ролей для постановки вистав і лялькових спектаклів, прогулянок, розваг тощо; встановлення довірливих, доброзичливих стосунків з дітьми; відбору етнонаціонального матеріалу та художньо-естетичної інформації творів мистецтва для проведення різних форм діяльності; оцінювання потреб і можливостей дітей з урахуванням їх інтересів, бажань і здібностей; управління процесом підготовки групових й індивідуальних форм дозвіллєвої діяльності; вироблення творчого, дослідницького підходу до роботи; дотримання морально-етичних норм у роботі з дітьми; поглиблення і закріплення теоретичних знань з предметів навчального плану; підбору фактичного матеріалу для виконання індивідуальних творчих завдань; проведення аналізу, систематизації, узагальнення дослідницьких матеріалів для підготовки кваліфікаційної роботи до звітної науково-практичної конференції практикантів – майбутніх соціальних педагогів/працівників.
За результатами навчальної (ознайомчої з фаху) практики звітували студенти другого курсу Вікторія Мацола (ДНЗ «Яблучко» Києво-Святошинського району) і Марина Миколаєнко (Київський міський центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді); соціально-педагогічної навчальної практики у сільській місцевості – студенти третього курсу Юлія Мельник і Вадим Братчиков (ДОЗ СТ «Чайка» і Оболонський районний у м. Києві центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді). 
 
                                      Керівники навчальних і виробничих практик студентів з роботодавцем
 
Для успішного проведення соціально-педагогічних практик важливим є пошук соціальних установ та соціально-педагогічних закладів, соціальні педагоги/працівники яких готові поділитися цінними професійними вміннями. Спираючись на наш власний досвід проведення соціально-педагогічних практик, у продовження висвітлених аспектів варто наголосити на важливості співпраці у досягненні спільної мети і завдань та наявності власних програм і бачення здійснення практичної підготовки студентів, які об’єднують педагогічні колективи і формують готовність соціального закладу до тривалої різносторонньої співпраці із ВНЗ.
 
Важливим чинником у виборі бази практики є наявність у соціальній установі чи соціально-педагогічному закладі необхідних умов і можливостей для успішного забезпечення проведення для майбутніх соціальних педагогів/працівників саме цього виду соціально-педагогічної практики. Варто додати, що не можна не враховувати ступінь психологічної й організаційно-методичної готовності соціальних установ, соціально-педагогічних закладів до приходу студентів-практикантів: наявності тут необхідної документації, готовності супервізорів (чи осіб, які виконують ці функції: соціальних педагогів, методистів, соціальних працівників, вихователів та ін.), всіх працівників до співпраці із студентами і, нарешті, відповідну налаштованість самої адміністрації.
 
Проте варто зазначити, що кафедра соціальної педагогіки та інформаційних технологій в освіті на чолі з доктором педагогічних наук Л. В. Вікторовою не помилилася з вибором баз практик.
 
Про виробничу (соціально-педагогічну) практику у ДОЗ СТ «Чайка» звітувалися студенти четвертого курсу Анна Титовська, Вікторія Пекарева, а Родіон Вегера, студент-магістрант 2-ого року навчання захоплено розповідав про навчальну і виробничу практики у чотирьох центрах соціальних служб для  сім’ї, дітей та молоді: Голосіївському, Шевченківському, Солом’янському і Дніпровському. 
 
Майбутні соціальні педагоги/працівники мають володіти педагогічним тактом, інтуїцією, психологічною культурою. Варто зазначити, що студенти нашого факультету є дійсно талановитими та відданими обраній спеціальності і, будучи такими, вони обов’язково знайдуть себе у майбутньому.
 
                                     Студенти другого курсу із стінгазетою за результатами літньої практики
 
У процесі практичної підготовки майбутніх соціальних педагогів/працівників пропонується використовувати різноманітні моделі: особистісного росту і розвитку, «учнівську» модель, управлінську модель, модель структурованого навчання тощо. 
Єдність навчальної (аудиторної, позааудиторної і самостійної роботи) і позанавчальної культурно-дозвіллєвої діяльності забезпечить цілісність процесу формування готовності майбутніх соціальних педагогів/працівників до майбутньої професійної діяльності.
 
 
Вікторія Мацола, студентка другого курсу спеціальності «Соціальна робота»,
Тамара Ковальчук, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри соціальної
педагогіки та інформаційних технологій в освіті
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook