Другокурсники екологи закріпили отримані навички з дисципліни «Загальна екологія» на практиці
Пошук найбільш оптимальних шляхів та засобів підготовки висококваліфікованих фахівців будь-якої галузі – одне з головних завдань сучасної системи освіти. Саме тому на факультеті захисту рослин, біотехнологій та екології навчальний рік закінчується проходженням навчальних та навчально-виробничих практик.
Навчальна практика з дисципліни «Загальна екологія» для другокурсників напряму підготовки «Екологія, охорона навколишнього середовища та збалансоване природокористування» є логічним підкріпленням отриманих протягом року під час вивчення даної дисципліни теоретико-практичних знань: законів формування структури і функціонування, розвитку (природної та антропогенної динаміки) живих систем, концентруючи увагу на їхніх цілісних властивостях, таких як стійкість, продуктивність, надійність, кругообіг речовини і баланс енергії. Викладачі кафедри загальної екології та безпеки життєдіяльності направляють зусилля молоді на один із видів їхнього креативного розвитку – формування вмінь та навичок творчої діяльності.
Визначення основних видів середовища проживання організмів, порівняльна характеристика, дослідження їх взаємозв’язків і взаємопроникнення, визначення кількісної оцінки популяцій видів методом квадратів проводилося на території Голосіївського НПП. Під час польових досліджень кожна підгрупа з чотирьох студентів відібрала зразки для визначення в лабораторних умовах загальної токсичності середовища.
Знайомство з різними екологічними групами рослин по відношенню до різних екологічних факторів (світло, вологість, хімічний склад грунту, алелопатичні взаємовідносини) студенти мали змогу провести на території комунального підприємства по утриманню зелених насаджень Голосіївського району міста Києва.
Кожна підгрупа студентів мала своє індивідуальне завдання для визначення біопродуктивності фітоценозу, сукцесійних процесів, рівня забруднення атмосферного повітря розрахунковим методом за концентрацією чадного газу та методом ліхеноіндикації.
Отримані результати лабораторно-польових досліджень студенти оформили у вигляді звітів та щоденників практики, які успішно захистили.
Людмила Соломенко,
Юлія Рибалко