Комунікативна компетентність майбутнього професіонала
Грамотність в спілкуванні необхідна всім. Особливо представникам професії «людина – людина», зокрема, соціальним працівникам, викладачам тощо. Для них комунікативна компетентність є професійно важливою якістю.
Розвиток компетентності в спілкуванні успішно вирішується в рамках групових форм навчання. Це успішно довів соціально-психологічний тренінг «Комунікативна компетентність майбутнього професіонала», який 30.03.2017 був організований кафедрою соціальної роботи та психології для магістрів спеціальності «Соціальна педагогіка» заочної форми навчання.
Загальна мета соціально-психологічного тренінгу була конкретизована у набутті майбутніми фахівцями знань, умінь, навичок, що визначають ефективну поведінку в спілкуванні.
Учасники тренінгової групи під керівництвом професора кафедри соціальної роботи і психології Шамне А.В. у рольових іграх розігрували невеликі епізоди і психологічні ролі. Ігрові методи сприяли подоланню скутості і напруженості учасників. Ігри були інструментом самодіагностики, закріплення нових поведінкових навичок, способів оптимальної взаємодії з іншими людьми, закріплення вербальних і невербальних комунікативних умінь.
Групові дискусії учасників групи сприяли розвитку критичності мислення, рефлексії індивідуальних переживань, формуванню технік аргументації з урахуванням особистісних особливостей учасників. Вправи по самопрезентації, опрацьовування особистих установок і переживань, спостереження як за власним самопочуттям, так і за станом інших членів групи дозволяли досягти достатньої емоційної глибини, підготувати зміну оцінок, орієнтирів і позицій щодо власної поведінки у спілкуванні і сприяли моделюванню особистісних і професійних рис учасників тренінгу.
Професор кафедри соціальної роботи та психології,
д. пс. н. Шамне А.В.