Вустами студентів: про олімпіаду, практичні навички навчання та отримані знання

29 березня 2017 року
Напередодні участі студентів у ІІ етапі всеукраїнських олімпіад, членами організаційних комітетів проведено бесіду з переможцями на тему особливостей навчання, важливості участі у заходах даного рівня, вагомості отриманих знань. Переможці І етапу Юлія Мірошніченко, Аня Кадура, Світлана Кубарська, Альона Горбенко, Єлизавета Бєляєва озвучили своє бачення важливості освіти та дали відповідь на задані питання.
 
Чому для Вас важливою є участь у олімпіадах фінансового напряму?
 
Юлія: мені завжди до вподоби була робота, що пов'язана з фінансовим аналізом, де треба приймати важливі рішення. Я люблю математику та фізику, незважаючи на те, що це досить складні науки. Мені подобається розв'язувати задачі, доводити теореми та виводити формули. Саме тому я обрала економічну спеціалізацію. За роки мого навчання я вивчала багато різних фінансових дисциплін. Але найбільше мені подобається дисципліна «Фінансовий менеджмент», це не тільки процес управління формуванням, розподілом і використанням фінансових ресурсів суб'єкта господарювання, а  дисципліна, яка поєднує отримані знання в ціле, дозволяє систематизувати та аналізувати фінансові явища і процеси. Саме фінансовий менеджмент навчив мене роботи прогнози на майбутній період щодо розвитку підприємств, аналізувати показники фінансової діяльності на даний момент часу та вміти шукати шляхи покращення та підвищення ефективності діяльності підприємств. Тому участь в олімпіаді з дисципліни фінансовий менеджмент є для мене важливою, адже я зможу показати свої знання та визначити прогалини, що дозволить мені удосконалити мої навички.
 
Єлизавета: участь у різних олімпіадах та змаганнях -  це великий досвід для будь-якої людини. Учасники мають мати впевнені знання та найголовніше - вміти ними користуватися. Завдання олімпіадного характеру посилюють аналітичну діяльність та розвивають логічне мислення, адже питання сформульовані таким чином, що теорія (якою б широкою вона не була) виступає, як фундамент, проте визначення тих чи інших явищ, законів, понять - це не завжди відповідь на питання.
 
Альона: олімпіада – це своєрідне місце перевірки отриманих знань, завдяки їй я можу побачити свої сильні та слабкі сторони навчання. Участь у таких заходах вчить нас нестандартно і аналітично мислити, знаходити неординарні рішення в складних та невизначених умовах.
 
                
 
Чому для Вас важливо вивчати дисципліну «Фінансовий менеджмент»?
 
Аня: я навчаюся на останньому курсі економічного факультету та обрала напрямок «Корпоративні фінанси», оскільки мені цікаво вивчати систему фінансів саме на підприємствах. Під час навчання я познайомилася з такою дисципліною як «Фінансовий менеджмент», що поєднує в собі найголовніші та різносторонні знання, які повинен мати кожен фінансовий працівник у компанії, що пов'язаний з фінансами. Дані знання допоможуть початківцям-робітникам робити правильні рішення щодо ефективного використання грошових ресурсів підприємства. І тому, якщо ці рішення будуть приносити прибутки та загалом ефективну діяльність даної компанії, то цей працівник неодмінно зможе швидко просуватися по кар’єрних сходинках.
Однак фінансовий менеджмент може знадобитися не тільки в роботі, а і у повсякденному житті. Всі люди щодня мають справу з грошима, тому базові знання щодо управління цими коштами призведуть до більш раціонального їх використання. І тому я впевнена, що коли буду влаштовуватися на роботу в компанію, отриманні знання допоможуть мені проявити найпрофесійніші навички в обраній професії.
 
Яким чином здобули перемогу на олімпіаді ?
 
Світлана: на кафедрі фінансів функціонує науковий гурток «Інвестор», завдяки якому я отримала ґрунтовні поглибленні знання з питань використання фінансових інструментів для залучення інвестицій; оцінки та аналізу інвестиційної політики країни, регіону та окремого підприємства в умовах нестабільності та ризику.
 
Які професійні якості повинні бути притаманні  фахівцям?
 
Єлизавета: вивчення фінансових дисциплін допоможе нам застосувати на практиці здобуті знання та розумітися в тих даних, які ми можемо самостійно проаналізувати. На даний момент є можливості ознайомитись з бюджетами різних місць через систему e-budget, та портал e-data, але не у всіх є здатність щось в тому зрозуміти, оскільки вони не мають тих самих знань, які їм допоможуть. Не всі в нашому суспільстві розуміються в питання, що стосується бюджету, особливо державного. Люди, які отримали певне розуміння таких речей більш впевнено почувають себе в суспільстві, оскільки їх вже важче надурити та ввести в оману, вони здатні контролювати державних чиновників, реагувати на їх незадовільні дії згідно законодавства та є більш активними громадянами нашої держави.
 
Світлана: це повинна бути в першу чергу компетентна, всебічно розвинута людина із вмінням висловити свою власну думку a також  аналізувати відповідну ситуацію i надавати пропозиції щодо її вирішення.
 
Альона: у 2016 році я проходила стажування у ВРУ під час якого зрозуміла, що моїх знань недостатньо щоб правильно розуміти і аналізувати ті економічні процеси, що відбуваються в нашій державі. Вивчаючи Бюджетний кодекс та бюджет України на 2017 р., зміни в законодавстві щодо тендерних закупівель для державних потреб через систему ProZorro більш детальніше, я краще зрозуміла процеси бюджетотворення та визначилась із темою написання дипломної роботи. Отримані знання дозволяють мені вільно володіти термінологією, вчасно реагувати на зміни, обізнаність у бюджетному законодавстві допомагає також вимагати більшого від державних службовців в разі їх некомпетентності та здійсненні помилок. Чим більше громадян буде цікавитись процесами розподілу та витрачання фінансових ресурсів держави, тим менше нецільових витрат та дефіциту фінансових ресурсів буде у нашому бюджеті.
 
      
 
Як знання та інформація впливають на Ваше життя?
 
Єлизавета: вивчення дисциплін про бюджет є дуже важливим, адже формуються знання з організації та функціонування бюджетної системи. Суспільство має розуміти, як все відбувається навкруги розподілу фінансових ресурсів держави. У зв'язку з економічною та політичною ситуацією, яка склалась в нашій країні, необхідно чітко розуміти, що відбувається з бюджетом. Адже громадська необізнаність та не бажання щось змінювати впливає на те, що людьми можна керувати, як ляльками.
 
Які плани на майбутнє?
 
Світлана: набуття навичок науково-дослідної роботи та застосування отриманих знань на практиці, обговорення актуальних проблем у сфері інвестування, розширення загального і професійного світогляду.
 
Бесіду із студентами провели
Скрипник Г.О, Буряк А.В., Титарчук І.М.

 

 

 
Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook