Інноваційна природоохоронна діяльність – досвід корпорації Coca-Cola Beverages Ukraine Limited

20 жовтня 2015 року

 Співпраця з партнерами І Міжнародної літньої школи:

 Інноваційна природоохоронна діяльність – досвід корпорації Coca-Cola Beverages Ukraine Limited

 

Зазвичай компанію Кока-Кола сприймають як виробника популярних напоїв, дуже поширених і улюблених серед молоді. Проте, в реальності під всесвітньо відомим брендом функціонує потужна міжнародна система – Група компаній Кока-Кола Хеленік, що працює у 28 країнах, налічує понад 36 тисяч працівників, з об’ємом продажу 2 мільйони умовних упаковок продукції та понад 589 мільйонами споживачів щорічно. Компанія інвестує в економіку України від 1992р. і на сьогодні ця сума складає 280 мільйонів доларів США та 117 мільйонів євро. Основа стратегії Кока-Кола Хеленік – це «Гра на перемогу», що базується на ключових цінностях та стратегічних принципах, зокрема, відповідність потребам споживачів, співробітництво з клієнтами, соціальна відповідальність та бездоганність у керуванні витратами.

 

Саме тому компанія Кока-Кола Беверіджиз Україна, як частина Групи Кока-Кола Хеленік, була обрана кафедрою інноваційної діяльності в АПК для проведення виїзного заняття на тему «Інноваційна природоохоронна діяльність – досвід компанії Кока-Кола Беверіджиз Україна». Заняття відбулося 19 жовтня 2015р. і об’єднало крім магістрів спеціальності «Управління інноваційною діяльністю в АПК» також бакалаврів напрямів «Екологія і охорона навколишнього природного середовища» та «Економіка підприємства». Саме на цих факультетах НПП кафедри проводять заняття за програмою підготовки ОКР «Бакалавр» з дисциплін «Інноваційна природоохоронна діяльність» та «Економіка й організація інноваційної діяльності». 

Учасники групи на фоні виробничих приміщень компанії Кока-Кола

 (питання – що в червоних фірмових ємностях на задньому плані? А ось і не вгадали – це водонапірні башти для зберігання запасів води)

 

І, власне, метою спільного виїзного заняття, було, з одного боку, ознайомлення з інноваційними технологіями у виробництві, менеджменті та охороні навколишнього середовища компанії Кока-Кола, а з іншого боку, профорієнтаційна робота серед бакалаврів як майбутніх магістрів спеціальності «Управління інноваційною діяльністю». Адже успішний бізнес вимагає не лише доброї підготовки за базовим напрямом, але, в умовах інформаційного суспільства, вміння миттєвої орієнтації в інноваційних продуктах для отримання прибутку з одночасною турботою про оточуюче соціальне та природне середовище. Світ навколо нас постійно змінюється. Однією з головних умов успішного розвитку та процвітання бізнесу на наступні десять і більше років є вміння планувати на декілька років вперед, готуватися до завтрашнього дня вже сьогодні і розуміти основні тенденції та реалії, що в майбутньому впливатимуть на бізнес і визначатимуть його напрям. Таке мислення ми прагнемо сформувати у своїх студентів і приклад функціонування  компанії Кока-Кола – беззаперечне підтвердження цієї тези.

НПП кафедри інноваційної діяльності в АПК Демешкант Н.А. та  Вишнівська Б.В. як організатори виїзного заняття

 

Які ж інновації ми побачили на виробництві і розвінчали міфи про шкоду для природи від діяльності потужного виробника напоїв:

По-перше, проекти, спрямовані на дбайливе ставлення до використання водних ресурсів, а саме:

-           повторне використання води (збір води після промивки виробничого обладнання у спеціальні резервуари та повторне її використання для технологічних промивок обладнання; результатом є скорочення водокористування на 40 тис.м3 щорічно;

-          Перехід на сухі мастильні матеріали (змащення технологічного обладнання без використання води – економія 20 тис. м3 щорічно;

-          Мийка обладнання активованою електрохімічною водою – ефективність 20 тис. м3 щорічно.

Для очищення виробничих стічних вод у компанії працює найпотужніша станція біологічної очистки. На території очисних споруд є декоративний ставок, що наповнений виключно очищеними водами, в якому плавають червоні коропи. Очищену воду використовують також для мийки автотранспортних засобів та поливу зелених насаджень на території заводу. Ефективність від повторного використання води становить 25 тис. м3 у рік.

По-друге, це соціальні проекти, спрямовані на збереження водних ресурсів. Наприклад, щорічний проект День Дунаю, програма якого передбачає цикл заходів, але найцікавішим для нас як представників Національного університету біоресурсів і природокористування України, є представлення системи управління побутовим сміттям, що включає побудований у с. Квасово (Закарпатська обл.) полігон для твердих побутових відходів, сортувальний цех та контейнери для роздільного збору вторинної сировини.

Цікаво, що у кожному цеху біля дошок оголошень можна знайти скриньки з формулярами для складання пропозицій власних інноваційних проектів оптимізації використання сировини та матеріалів. На наші питання «які ініціативи так би мовити «з низу» були підтримані?», нам відповіли, що це мінімізація параметрів плівки для пакування кінцевого продукту (за товщиною і шириною); зменшення ваги пластикової пляшки, ретельний підбір постачальників при закупівлі сировини та матеріалів тощо.

А ще в компанії Кока-Кола повністю дотримуються концепції Зеленого офісу – на кожному кроці під час екскурсії ми мали змогу в цьому переконатися. Це і роздільне збирання відходів і наклейки біля вимикачів світла і навіть обладнання звичайних умивальників (крім рідкого мила, дезінфекційного розчину і паперових рушників, ще й дозатор з кремом для рук – дійсно американська практика в дії!)

По-третє, інноваційні заходи з енергозбереження, приведемо хоча б кілька з них:

- відкриття на території заводу першого в Україні квадрогенераційного енергозберігаючого заводу, що виробляє СО2, електроенергію, пару, гарячу та холодну воду для забезпечення виробничих процесів. Технології, що застосовуються більше ніж на 40% зменшують викиди СО2 та на 32% підвищують енергоефективність;

- модернізація вентиляційної системи на виробництві та на складських приміщеннях (встановлені датчики температури, теплові завіси, системи воріт – результат економія 400 тис. м3 природного газу на рік);

- повний перехід на світлодіодне освітлення та запровадження прогшрам виявлення витоку пари ,повітря і СО2;

- еко-драйвінг – оптимізація маршрутів, мінімізація використання палива для автотранспорту, скорочення викидів від автотранспорту.

Це лише малий відсоток інноваційних проектів, які уже діють в компанії і, на які ми звернули увагу. Але ж компанія не стоїть на місці. Запроваджена система менеджменту та сучасна політика підбору кадрів роблять свою справу. «Ми прагнемо залучати, розвивати і утримувати таланти, аби наш бізнес був успішним сьогодні і в майбутньому», - це резюме, що прозвучало на кінець нашої зустрічі разом з пропозицією взяти участь у програмі підготовки майбутніх управлінців – Coca-Cola Management Trainee. Набір учасників здійснюється щорічно, а з правилами участі можна ознайомитись у профілі компанії Кока-Кола Беверіджиз Україна на ресурсах з пошуку роботи (www.rabota.ua, www.work.ua, www.hh.ua).

Цікавою є також інноваційна програма розвитку кадрового резерву талановитих співробітників та побудови наступництва на усіх рівнях управління - МІТ (Marketing Impact Team), метою якої є максимальне використання потенціалу території напередодні літнього сезону. До участі в ній залучаються співробітники відділів не пов’язаних безпосередньо з продажем продукції, але за час участі у програмі вони встигають зрозуміти особливості роботи «в полях» та налагодити партнерські відносини з замовниками.

 

А ще – найбільший у Європі інтерактивний музей Кока-Кола, що складається з великої кількості тематичних експозицій і кінозалу. Його унікальність не лише у використанні найсучасніших презентаційних технологій, зокрема, геліодисплея, що створює 3D проекційне шоу; інтерактивного озера з віртуальними рибами, а у самому підході до наповнення експозиції – разом з історією народження та виробництва найбільш відомого у світі напою, значна частина музею присвячена питанням захисту довкілля та водним запасам землі, необхідності дбайливого ставлення до них. 

Звичайно ж ніхто не відмовився досхочу напитися фірмових напоїв у музейному барі

А щоб зустріч була пам’ятною – кожному учаснику, крім зразків продукції, миттєве колективне фото, зроблене у музейній фотостудії.

Колективне музейне фото обрамлене у брендові рамку та вкладене у брендовий конверт (хоч підписуй адресу і відправляй поштою)

Ну хіба ж не позаздриш маркетинговій роботі! Але ми не заздримо, а пишаємось, оскільки маємо можливість співпрацювати, вчитися, ділитися досвідом, окреслювати напрями спільної роботи на майбутнє з міжнародною компанією із світовим ім’ям.

Учасники виїзного заняття на фоні головного офісу компанії Сoca-Cola (навіть символічні подарунки, які дістав кожен з учасників екскурсії, носили екологічну тематику – у фірмових червоних пакетах з написом компанії знайшлися несподівані сувеніри – енергозберігаючі лампочки, кольорові свічки, невиправдано забуті, але знову актуальні сітки-«авоськи» - все щоб нагадати про необхідність дбати про природу та її ресурси).

На кінець, хочемо від щирого серця подякувати співробітникам компанії Кока-Кола Беверіджиз Україна: координатору соціальних програм Катерині Юрченко, координатору з питань екології Анні Лазаренко, менеджеру виробництва Володимиру Вишневському та екскурсоводу Анні Хоменко за організацію зустрічі, змістовні презентації, постійну опіку нашими студентами, а також за демонстрування високого рівня професійних якостей. Їхнє відношення до виконання професійних обов’язків – це ще один приклад для наших студентів яким повинен бути сучасний фахівець-менеджер – компетентним, мобільним, відкритим і, зрештою, щирим та позитивним, бо лише так можна бути успішним і корисним для людей.

 

НПП  кафедри інноваційної діяльності в АПК,

Демешкант Н.А., Вишнівська Б.В.

 

 

 

 

 

 

 

Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)