Обмін педагогічним досвідом підготовки агроінженерів на важливій міжнародній конференції
19–20 червня 2025 року в латвійському місті Резекне, в університеті «Rezekne Academy of Technologies» (який є центром Ризького Технічного Університету), відбулася XVI Міжнародна науково-практична конференція «Environment. Technology. Resources» (Довкілля. Технології. Ресурси), значна частина якої була присвячена науково-педагогічним дослідженням в галузі сільськогосподарського навчання, зокрема сучасних методик, які наразі застосовуються для підготовки фахівців для сучасної аграрної галузі.
Конференція проводилася у змішаному форматі. Участь співробітників НУБіП України відбувалась в дистанційному форматі. В роботі цієї Міжнародної конференції взяли участь більш ніж 100 доповідачів з України, Німеччини, Латвії, Литви, Естонії, Болгарії, Індії та інших країн Європи та світу.
Від Національного університету біоресурсів і природокористування України активну участь в роботі конференції взяли: декан гуманітарно-педагогічного факультету І. М. САВИЦЬКА, завідувач кафедри філософії та міжнародної комунікації В. П. КУЛЬТЕНКО, доцент О. В. БУЛГАКОВА, асистент Д. В. САМАРДАК та інші колеги, представники факультету конструювання та дизайну.
Співробітники нашого університету зробили шість англомовних наукових доповідей, присвячених актуальним питанням підготовки майбутніх фахівців у галузі агроінженерії. Доповіді викликали жваву дискусію з іноземними колегами, які висловили свою зацікавленість в теоретичному доробку та практичному досвіді, здобутому в процесі викладання у стінах нашого провідного аграрного навчального закладу країни. Було з’ясовано, що численні педагогічні проблеми, пов’язані з підготовкою висококваліфікованих фахівців для сучасного, високотехнологічного сільського господарства для багатьох країн світу майже однакові. Так, на сьогодні спостерігається загальне падіння інтересу молоді світу до цієї галузі виробництва та необхідності поєднання фундаментальних, базових професійних наук, та зростаючого значення IT-технологій, що викликає чималі труднощі у здобутті відповідних знань та компетенцій студентами протягом навчання в університеті. Також широке застосування дистанційних форм навчання позбавляє майбутніх фахівців можливості набути глибокі знання, які мали б отримуватись при виконанні лабораторних та практичних занять. Відсутність практичного навчання студентів суттєво знижує планку знань та компетенцій майбутніх фахівців аграрної сфери виробництва.
Більшість доповідей від нашого університету були сформовані на підставі власних наукових досліджень, що виконувались останнім часом у співробітництві з представниками Латвійського університету наук про життя та технологій (м. Єлгава, декан факультету інформатики та інженерних технологій, член-кор. Академії сільськогосподарських та лісівничих наук Латвії, проф. Айварс АБОЛТІНШ), «Ангел Кенчев» університет в м. Русе (Болгарія, завідувачка кафедри педагогіки Валентина ВАСИЛЬЄВА). Активну участь в збиранні фактичного матеріалу педагогічних досліджень виконала завідувачка кафедри інформаційних технологій, фізико-математичних та безпекових дисциплін к.п.н. Леся ЗБАРАВСЬКА (Заклад вищої освіти «Подільський державний університет»).
До речі, ці доповіді були заздалегідь надруковані в III Томі матеріалів Міжнародної конференції:
Через деякий проміжок часу вони будуть внесені до наукометричної бази Scopus.
Наприкінці заходу було наголошено, що в наступному році аналогічна конференція, присвячена актуальним питанням педагогіки буде проведена в Національному Військовому Університеті імені Васила Левски (Национален военен университет «Васил Левски») — одному з головних вищих військових навчальних закладів Болгарії. Сподіваємося на подальшу плідну співпрацю з нашими європейськими колегами і нові успіхи в підготовці кваліфікованих спеціалістів.
Д. В. САМАРДАК,
асистент кафедри філософії та
міжнародної комунікації