Презентація результатів пілотного проєкту «Таємниці поличок» здобувачів освіти спеціальності 231 Соціальна робота на науково-практичній конференції
Здобувачка освіти Бережанського фахового коледжу спеціальності 231 Соціальна робота Вікторія БОЙЧАК взяла участь у I Регіональній науково-практичній конференції «Сучасний освітній простір: актуальні питання теорії та практики» в Чортківському гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі ім. Олександра Барвінського, де презентувала результати пілотного проєкту «Таємниці поличок».
Для реалізації практичних потреб із навчальних курсів соціологічних дисциплін є важливим розширення спеціальних компетентностей студентів. Здобувачі освіти спеціальності 231 Соціальна робота започаткували пілотний проєкт «Таємниці поличок». З використанням комплексу соціально-педагогічних методів: анкетування, соціологічного опитування, інтерв'ю, спостереження, аналізу читацьких формулярів та динаміки відвідувань бібліотеки — студенти групи Ср-21, удосконалюючи й навчально-пізнавальну компетентність, вивчили потреби учасників освітнього процесу коледжу як читачів.
Ми з цікавістю спостерігали за реалізацією проєкту, який відбувався в два етапи:
1) практичне заняття в бібліотеці коледжу, де здобувачі освіти змогли ознайомитись з бібліографічним фондом, проаналізувати бібліотечний простір, візуалізувати систему організації фонду, проаналізувати історію формування періодичних видань;
2) опитування респондентів (здобувачів освіти та педагогічних працівників), яким пропонували відповісти на запитання: Як часто ви відвідуєте бібліотеку? Яка роль книги у вашому житті? Які жанри подобаються найбільше? Якому формату книги ви надаєте перевагу?
Про досвід і результати проєкту, власне, й була доповідь «Використання соціально-педагогічних методів у вивченні потреб користувачів бібліотечних фондів як інструмент підвищення їх соціальної значущості» на конференції в Чортківському гуманітарно-педагогічному фаховому коледжі. Викладач суспільних дисциплін Ольга МАКУХ — керівник проєкту й науковий керівник Вікторії БОЙЧАК.
Апробація проєкту щодо застосування соціально-педагогічних методів у роботі з користувачами бібліотечних фондів є не лише ефективним засобом для формування гнучкої, чутливої до потреб громади бібліотечної системи, але й цікавим проєктом з дослідницько-пошукової діяльності, яка зацікавила учасників конференції. У здобувачів освіти соціологічного фаху коледжу така дослідницька й пошукова робота сформувала професійне розуміння використання соціально-педагогічних методів у дослідженнях та соціологічній науці.