Підсумки навчальної (професійно орієнтованої) практики здобувачів освіти спеціальності I10 Соціальна робота і консультування

16 червня 2025 року

 От і завершилася практика, що тривала впродовж 9-13 червня у здобувачів освіти спеціальності I10 Соціальна робота і консультування.

Навчальна практика проходила у відділах Комунальної установи «Бережанський центр надання соціальних послуг - ДОПОМОГА» Бережанської міської ради.

1

Після перших днів у відділі соціального супроводу сімей в складних життєвих обставинах здобувачі освіти перейщли до відділу з питань праці, соціальних виплат та компенсацій Бережанської міської ради. Студентській увазі були представлені нові види соціальних послуг, які надають у громаді. Зокрема, детальний аналіз соціального супроводу стосувався соціальної допомоги вдома. Зі здобувачами освіти зустрівся начальник відділу Павло ЩЕРБАНЬ, який  ознайомив практикантів із супровідними документами даної соціальної категорії, обґрунтував систему нарахування державних виплат та з системою приватних послуг. Доповненням до змістовної інформації був опис догляду на непрофесійній основі (тобто надавач послуг і утримувач послуг), який підпорядковується Закону про соціальні послуги (Відомості Верховної Ради (ВВР), 2019, № 18, ст.73).

Студенти з дотриманням етичних норм та принципу конфеденційності (збереження приватності інформації про клієнта є обов’язковим, за винятком ситуацій, передбачених законом) взяли участь у професійній дискусії: цікавились соціальними проблемами громади, зокрема соціальною допомогою для родин загиблих військовослужбовців. Під час навчальної практики здобувачі освіти завжди дотримувались етичних правил, формуючи власну професійну поведінку, соціальну відповідальність як у діалозі з фахівцями відділів, так і в роботі з персональними даними клієнтів.

На завершення навчальної практики Павло ЩЕРБАНЬ розповів про започаткований проєкт під назвою «Соціальна громада», призначення якого — соціальна реєстрація населення громади, тобто процес офіційного обліку осіб або домогосподарств, які потребують соціальної підтримки, допомоги або участі в програмах розвитку громади. Здобувачі освіти ознайомилися  з реєстром громади і навчались аналізувати моніторингову діяльність відповідних соціальних категорій населення. На завершення практики у відділі студентам продемонстрували соціальний автомобіль для осіб з інвалідністю, які користується інвалідним візком.

2

Здобувачі освіти вдячні Павлу ЩЕРБАНЮ за професійний підхід та за надані інформацію, доступ до моніторингу документів, цікавий діалог і відповіді на професійні питання і пропозиції щодо роботи в громаді.

Також під час практики здобувачі освіти успішно завершили онлайн-курс «Небайдужі: базові емоційні потреби та соціальна взаємодія» на платформі Prometheus.

Слухачі курсу ознайомилися з емоційним потребами (внутрішніми станами, які дозволяють нам пережити емоції, відчувати себе здатними до здорової соціальної взаємодії); оволоділи техніками щодо розуміння та задоволення власних базових емоційних потреб в умовах воєнного стану і навчились досліджувати потреби інших людей та втілювати соціальні проєкти в життя. Доповнили спеціальні компетентності новими психологічними техніками для нормалізації власного емоційного стану і турботи про власне психічне здоров’я.  Здобувачі освіти освоїли нові форми командної роботи, тренінгові техніки для набуття нових професійних компетентностей. За успішне завершення курсу отримали сертифікати.

16141312

Набутий комплекс професійних компетентностей, потрібних для майбутньої соціальної роботи, свідчить про успішне завершення навчальної практики майбутніх фахівців соціальної сфери.

Отож, навчальна практика проходила у відділах Комунальної установи «Бережанський центр надання соціальних послуг - ДОПОМОГА» Бережанської міської ради.

Доповненням до аналізу документообігу, який використовують в соціальній роботі, був аналіз застосування соціально-психологічних методів та розв’язання аналітичних вправ, де потрібно організовувати тренінг, бесіду, релаксаційні заняття для розв’язання соціальних ситуацій. Такі задачі слугували методичними порадами для використання їх у соціальній роботі в громаді із використанням щодо відповідних соціальних категорій.

Здобувачі освіти згідно з методичними рекомендаціями практики оформили комплекс супровідних документів: індивідуальний план, щоденник та звіт практики.

101134569

78

Звіти заслухали Ірина Тернова (завідувач відділення управління, соціальних наук та екології), Світлана Куца (голова циклової комісії гуманітарних дисциплін) та керівник навчальної практики Ольга Макух.

Навчальна (професійно орієнтована) практика дозволила здобувачам освіти розвивати комунікаційні компетентності, перевірити власну емпатичність, спостерігаючи за власними діями і поведінкою оточуючих людей, та вибудувати нові соціальні зв’язки у своєму фаховому середовищі.

Ольга МАКУХ,
керівник навчальної практики здобувачів освіти спеціальності
I10 Соціальна робота і консультування  

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook