Викладання як майстерність впливу: педагогічна практика Андрія Тишечка
Викладання як майстерність впливу: педагогічна практика Андрія Тишечка
7 травня 2025 року
На кафедрі глобальної економіки навчально-наукової програми підготовки здобувачів ступеня доктора філософії педагогічна практика є обов’язковим етапом професійного становлення майбутніх науково-педагогічних працівників. Метою практики є не лише відпрацювання навичок проведення занять та підготовки навчально-методичних матеріалів, а й формування системи компетентностей, необхідних для ефективної комунікації зі здобувачами освіти.
Педагогічна практика в аспірантурі – це більше, ніж частина освітньо-наукової програми. Це виклик, проба сил і, водночас, можливість знайти власний голос у викладанні. Саме з такою відкритістю до нового досвіду підійшов до проходження практики аспірант кафедри глобальної економіки Андрій ТИШЕЧКО. У межах практики аспірант долучився до викладання дисципліни, орієнтованої на економічний аналіз аграрного виробництва. Особливістю роботи Андрія ТИШЕЧКО став авторський підхід до побудови занять, де аспірант структурував теми через запитання, спонукання до дискусій та моделювання реальних виробничих ситуацій.
У полі зору занять Андрія ТИШЕЧКО були кейс-стаді, що демонстрували здобувачам освіти економіку аграрного сектору «в дії»: як формуються витрати у виробництві молока, риби, свинини, які економічні рішення приймає фермер в умовах цінової турбулентності, якими є ризики і де шукати точки зростання. Андрій Васильович демонстрував справжнє захоплення темою: аспірант започаткував інтерактивні кейс-дискусії з аналізом кризових сценаріїв, запрошував студентів моделювати варіанти розвитку в умовах повоєнного відновлення країни. Крім очного супроводу занять, Андрій ТИШЕЧКО активно використовував онлайн-інструменти – цифрові платформи для опитувань, тести з моментальним зворотним зв’язком, інтерактивні таблиці, запропонував застосовувати сучасні методи та засоби діагностики результатів навчання у вигляді пірінгового оцінювання. Це дало змогу студентам навчатися у гнучкому, персоналізованому режимі та в системі практико-орієнтованого навчання.
Особливий акцент у практиці Андрія Васильовича припав на залучення аудиторії до обговорення актуальних питань: аспірант організував «живі дебати» щодо впливу цифровізації на конкурентоспроможність галузевої національної економіки, використовував опитування в реальному часі через спонукальні вправи, які допомагали студентам відчути себе співтворцями навчального процесу. Завдяки цьому студенти не лише опанували теоретичні концепції, а й навчилися аргументовано відстоювати власні погляди, пропонувати інноваційні рішення та розвивати критичне мислення.
У процесі проходження педагогічної практики Андрій ТИШЕЧКО також вів спостереження за методикою колег, відвідував відкриті заняття науково-педагогічних працівників економічного факультету, аналізував власні підходи до викладання, що засвідчило його здатність до професійного росту.
За результатами проходження практики керівник педагогічної практики д.е.н., професор, Наталія ВДОВЕНКО відзначила високий рівень аналітичної підготовки, вміння адаптувати економічну теорію до прикладних умов галузі та відповідальне ставлення до кожного етапу освітнього процесу.
Педагогічний старт Андрія Тишечка – це приклад того, як академічна практика перетворюється на справжній майданчик для педагогічних інновацій і професійної трансформації.
Успіхів Вам, Андрій Васильович, і подальшого зростання в науково-викладацькій справі!
Марина ПАВЛЕНКО, асистент кафедри глобальної економіки