В університеті пройшов навчально-методичний семінар «Інноваційні та інтерактивні технології в освіті»
4 червня 2025 року в НУБІП України відбувся черговий навчально-методичний семінар для науково-педагогічних та педагогічних працівників. Цього разу темою для обговорення стали «Інноваційні та інтерактивні технології в освіті». Семінар проходив у змішаному форматі, тому до нього могли долучитися всі бажаючі, включаючи викладачів із відокремлених підрозділів.
Із вступним словом до присутніх звернувся ректор університету Вадим ТКАЧУК. Він наголосив, що ми не маємо права стояти на місці, потрібно рухатися вперед, розвиватися, зробити кожен освітній компонент цікавим для студента. Також ректор пообіцяв запрошувати на такі семінари колег із зарубіжних університетів-партнерів для обміну досвідом.
Олена ГЛАЗУНОВА, проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації виступила із доповіддю на тему «Цифрові інструменти активізації навчальної діяльності в онлайн і офлайн форматі». Олена Григорівна зазначила, що потрібно негайно змінити підходи у роботі зі студентами, зробити навчання ефективним, зберегти мотивацію студентів-першокурсників на увесь період їхнього навчання, це допоможе мінімізувати потребу у відрахуванні здобувачів освіти, закликала колег ділитись досвідом та запросила усіх бажаючих пройти навчання з оволодіння цифровими інструментами у навчальній діяльності.
Світлана ВИГОВСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки виступила із доповіддю на тему «Проблемне навчання та методика кейс-методу в освітніх практиках професійної підготовки». Світлана Володимирівна звернула увагу аудиторії на особливості сучасної освіти, охарактеризувала різні види проблемних ситуацій, описала методи проблемного навчання, надала методичні поради щодо реалізації проблемного навчання, познайомила присутніх із особливостями застосування кейс-методу. Також доповідачка навела актуальні приклади проблемних ситуацій, пов’язаних з використанням штучного інтелекту в освітньому процесі.
Олександр КУЧАЙ, доктор педагогічних наук, професор кафедри педагогіки виступив із доповіддю на тему «Застосування технологій віртуальної реальності в освітньому процесі». Олександр Володимирович розповів, як віртуальна реальність може допомогти викладачам та студентам в освітньому процесі, навів приклади використання віртуальної реальності в освіті (стажування, екзамени, моделювання, віртуальні лабораторії, групове та дистанційне навчання, віртуальні екскурсії). Особливу увагу звернув на використання технології віртуальної реальності для навчання студентів із труднощами у навчанні. Ці технології активно застосовують в інклюзивній освіті для підтримки здобувачів із сенсорними порушеннями, розладами аутичного спектру, підтримки мобільно обмежених студентів, індивідуалізованого навчання та соціальної інтеграції. Олександр Володимирович продемонстрував технічні можливості, які вже створені на кафедрі педагогіки в лабораторії віртуальної реальності та запросив колег для обміну досвідом.
Інна ОСАДЧЕНКО, доктор педагогічних наук, професор кафедри соціальної роботи і реабілітації виступила із доповіддю на тему «Аспекти AGREE-технологій у практичній діяльності викладачів ЗВО». Інна Іванівна поділилася досвідом застосування AGREE-технології на своїх заняттях, як однієї з технологій інноваційного, інтерактивного, особистісно-орієнтованого, студентоцентрованого та партнерського навчання. Мета означеної технології - покращити якість навчання, розвинути soft skills, зробити навчальний процес цікавішим, мотивувати та стимулювати студентів, дискутувати, рефлексувати, активно взаємодіяти із здобувачами освіти.
Підводячи підсумки семінару, декан гуманітарно-педагогічного факультету Інна Миколаївна САВИЦЬКА запросила колег до співпраці, запропонувала продовжити практику проведення таких семінарів, подякувала організаторам та учасникам за плідну роботу. ʼ
Маценко Леся Миколаївна,
доцент кафедри педагогіки