Формування критичного мислення: інструменти та практики для здобувачів вищої освіти
Формування критичного мислення: інструменти та практики для здобувачів вищої освіти
3 червня 2025 року
Не достатньо мати гарний розум,
головне – правильно
його використовувати
Р. Декарт
головне – правильно
його використовувати
Р. Декарт
З 05 до 30 травня 2025 року тривав вебінар «Практичні інструменти критичного мислення для здобувачів вищої освіти», організований кафедрою філософії та міжнародної комунікації гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України, основною метою якого була підготовка до складання тесту загальної навчальної компетенції (ТЗНК) для здобувачів, які прагнуть вступити до магістратури чи аспірантури.


Український центр оцінювання якості освіти здійснює укладання тестових завдань єдиного вступного іспиту із забезпечення відповідності завдань тесту загальної навчальної компетентності Програмі тесту загальної навчальної компетентності єдиного фахового вступного випробування для вступу на навчання для здобуття вищої освіти та ступеня доктора філософії, затвердженій наказом № 168 від 10.02.2025 року Міністерства освіти і науки України «Про затвердження Порядку прийому на навчання для здобуття вищої освіти в 2025 році». Ключове завдання цього випробування — перевірити, наскільки майбутній вступник в магістратуру чи аспірантуру вміє розрізняти факти та припущення, знаходити правильні аргументи та відрізняти їх від хибних думок тощо.

Під час онлайн-зустрічей на платформі Zoom Meeting слухачі вебінару не лише теоретично, а й практично розвивали критичне читання, аналітичне письмо, комунікацію і медіацію, логічне мислення та аналітичне мислення. Розв’язуючи завдання майбутні вступники формували наступні здатності, такі як шукати, сприймати, аналізувати, інтерпретувати й оцінювати інформацію з різних джерел; структурно й аргументовано висловлювати свої думки, зокрема у формі тестів, покращувати написане, з метою досягнення комунікативної мети, здійснювати конструктивну взаємодію на основі законів, принципів, максим, правил, стратегій і тактик комунікацій; аналізувати інформацію, критично оцінювати її обґрунтування, оцінювати факти, які посилюють або послаблюють аргументацію застосувати різні форми мислення для побудови абстрактних моделей реальних проблем з метою їх дослідження й розв’язання аналізувати й представляти числові дані в різних формах.





Загалом слухачі вебінару потренувалися розв’язувати різного рівня завдання для розвитку критичного, аналітичного та логічного мислення.
Бажаємо, щоб всі склали ЄВІ успішно та ступили до магістратури чи аспірантури НУБіП України.
Ірина МАТВІЄНКО,
доцент кафедри
філософії та міжнародної комунікації
доцент кафедри
філософії та міжнародної комунікації