Науковці факультету інформаційних технологій – активні учасники Міжнародної наукової конференції «Human Technology Safety in Industry 5.0»
Науковці факультету інформаційних технологій – активні учасники Міжнародної наукової конференції «Human Technology Safety in Industry 5.0»
31 травня 2025 року
30 травня 2025 року в SGGW: Варшавському університеті наук про життя (Польща) відбулася Міжнародна наукова конференція «Human Technology Safety in Industry 5.0».

Організаторами міжнародної конференції виступили університети та наукові установи Польщі, Німеччини та України, а саме: Faculty of Management and Technical Sciences, Managerial Academy of Applied Sciences in Warsaw, Poland Jan and Jędrzej Śniadecki Bydgoszcz University of Science and Technology, Poland Ostfalia University of Applied Sciences, Suderburg Campus, Germany, National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine, Ukraine.
Конференція проходила у змішаному формі, за якого наукова та освітянська спільнота країн Європи долучилася до неї у реальному часі, та налічувала понад 100 учасників. Слід зазначити, що серед членів наукового комітету конференції з Польщі, Німеччина та України є і представниця нашого Університету — професор Тетяна БАЛАНОВСЬКА, завідувач кафедри менеджменту імені професор Завадського Й.С. Вона виступила на конференції з вітальним словом від НУБіП України.


Робота міжнародної наукової конференції включала пленарне засідання та шість секцій за різними напрямами наукової діяльності. Усі доповіді викликали велику зацікавленість в учасників конференції.
Одним з чотирьох доповідачів основного пленарного засідання конференції був Володимир НАЗАРЕНКО, голова ради молодих вчених факультету інформаційних технологій, доцент кафедри комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки. Володимир виступив з науковою доповіддю на тему «Advancements in Anti-Cheat Technologies: A Comprehensive Analysis of Security Methods in Online Gaming». Свою доповідь він присвятив 15-річчю факультету інформаційних технологій, яке відзначатиметься незабаром.
Серед інших доповідачів пленарного засідання були: професор Markus LAUNER з Університету прикладних наук Ostfalia Campus Sderburg, який представив доповідь на тему «Intuitive Decision-Making and Technology Savety»; доктор Piotr PIETRZAK з Інституту менеджменту WULS представив доповідь: «Utilization of Artificial Intelligence in Organizational Sustainable Development: Bibliometric Analysis and Future Research Directions»; а доктор Barbara WYRZYKOWSKA, яка є співорганізатором конференції доповіла про «Applying Industry 5.0 concepts to the furniture sector: innovations and challenges».


Володимир НАЗАРЕНКО, представник факультету інформаційних технологій НУБіП України у своїй доповіді зазначив, що оскільки світова економіка вступає в нову фазу технологічної еволюції, Індустрія 5.0 постає як трансформаційна парадигма, що наголошує на людиноцентричних інноваціях, інтелектуальній автоматизації та стійкості систем. В основі цієї промислової революції лежить концепція Цифрового Двійника (ЦД) — динамічної цифрової копії фізичних систем у реальному часі, що використовується для моделювання, моніторингу та оптимізації всього, від розумних фабрик до міської інфраструктури.

Він проінформував, що паралельно з цим, індустрія відеоігор вже давно працює на передовій моделювання в реальному часі, взаємодії людини з машиною та дизайну віртуального середовища. Сучасні онлайн-ігри використовують складні фізичні двигуни, моделі поведінки на основі штучного інтелекту та масивні системи телеметрії даних — технології, які дуже схожі на ті, що використовуються в Цифрових Двійниках. Оскільки ігрові двигуни забезпечують промислові симуляції, а ШІ навчається на поведінці гравців для покращення автоматизації, межа між розвагами та промисловими інноваціями розмивається. Ті самі технології, що забезпечують чесну гру та захопливу взаємодію в іграх, зараз адаптуються для забезпечення безпеки, захисту та адаптивності в промислових системах.

Також Володимир Анатолійович зазначив, що ігри та цифрові двійники зближуються технологічно, а також у своїх вразливостях. Якщо ми хочемо, щоб ШІ приймав рішення в режимі реального часу у фізичних системах, нам потрібні моделі безпеки, які є одночасно інтелектуальними та етичними. Системи безпеки ігор пропонують потужну основу для такого майбутнього.
Дослідження підкреслює необхідність інтеграції надійних заходів кібербезпеки з навчанням користувачів. Хоча технологічний прогрес забезпечує значні покращення безпеки, людський фактор залишається постійною вразливістю. Тож, організації повинні застосувати багаторівневий підхід до безпеки, який робить акцент як на превентивних, так і на реактивних стратегіях.

Порівняльний аналіз сучасних методів кібербезпеки виявляє значні розбіжності в точності виявлення, продуктивності затримки та стійкості до адаптивних загроз. Системи виявлення загроз на основі ШІ, особливо ті, що використовують виявлення аномалій, нейронні мережі та моделювання поведінки, демонструють чудову продуктивність у розпізнаванні нових моделей шахрайства, часто досягаючи рівня виявлення понад 90% у контрольованих умовах. Ці моделі забезпечують адаптивну гнучкість, необхідну для ігрових середовищ, що розвиваються, та дедалі складніших технік шахрайства.

Багато систем ШІ вимагають збору детальних даних гравців, таких як шаблони введення, журнали рухів та поведінкова телеметрія. Хоча такі дані є критично важливими для точного моделювання та персоналізованих порогів аномалій, вони викликають законні занепокоєння щодо суверенітету даних, згоди та етики спостереження.

На завершення зазначимо, що Міжнародна конференція «Human Technology Safety in Industry 5.0» пройшла успішно, участь у ній взяла значна кількість науковців та викладачів з різних країн Європи та України. Сподіваємося, що участь науковців нашого університету в таких конференціях стануть традиційними, а щоразу до них долучатиметься все більше доповідачів.
Володимир НАЗАРЕНКО,
голова ради молодих вчених
факультету інформаційних технологій,
доцент кафедри комп’ютерних систем,
мереж та кібербезпеки