Інтеграція європейських освітніх практик у діяльність кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води
Інтеграція європейських освітніх практик у діяльність кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води
31 травня 2025, 18:09
кафедра аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води
У рамках міжнародного стажування за програмою Erasmus+ в Тулузькій політехніці (Франція) доцентка кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води Кравченко Ольга Олександрівна долучилася до процесу захисту студентських проєктів у форматі постерної сесії. Такий формат виконання завдань не лише стимулює розвиток командної роботи й комунікативних навичок, але й сприяє активному залученню студентів до вирішення актуальних наукових проблем.
У зв’язку з цим підсумкове заняття з нової англомовної дисципліни "Agroecology" для студентів 1 курсу 9-10 групи АБФ, яку включено до навчального плану спеціальності H1 – Агрономія з 2024–2025 навчального року, було проведено у форматі захисту студентських проєктів у вигляді постерної сесії. Такий формат став корисним і цікавим для студентів, а також допоміг зробити навчання більш наближеним до сучасних європейських підходів.
У рамках проєктної роботи студентські команди виконували екологічну оцінку впливу мікроелементних нанодобрив за допомогою Allium-тесту. Основна увага здобувачів освіти зосереджувалася на аналізі змін масово-розмірних показників цибулі під впливом різних концентрацій добрив; розрахунку фітотоксичного ефекту та EC₅₀ для вказаних препаратів; проведенні статистичного аналізу даних за допомогою ANOVA.
Захист проєктів проходив у форматі постерної сесії, під час якої кожна команда з 4 студентів готувала власний постер англійською мовою з візуалізацією ключових етапів дослідження, результатів та висновків. Студенти презентували свою роботу у форматі короткої усної доповіді (до 10 хвилин), відповідали на запитання викладачів та інших студентських команд щодо методів аналізу, практичної значущості результатів і можливостей подальших досліджень.

Оцінювання проєктів здійснювалося доцентками Кравченко Ольгою та Прокопчук Надією, а також аспірантом кафедри Чоботарем В’ячеславом, який, у межах виконання своєї дисертаційної роботи, синтезував нанодобрива, використані у дослідженні за кількома критеріями, зокрема:
· якість виконаного дослідження та коректність статистичної обробки,
· візуальна привабливість і змістовність постера,
· рівень володіння англійською мовою,
· навички командної презентації та аргументації.

Студенти позитивно оцінили такий формат підсумкової роботи. Вони відзначили, що він допоміг краще зрозуміти практичну сторону навчання, пов’язати його з реальними науковими дослідженнями, а також покращити рівень володіння англійською мовою та навички презентації своїх результатів.

Отже, на нашу думку, вказаний формат роботи не тільки дозволяє поєднати наукову та навчальну складові діяльності кафедри аналітичної і біонеорганічної хімії та якості води, а й інтегрувати найкращі європейські освітні практики в навчальний процес.