Наукова співпраця та обмін досвідом викладачів кафедри психології
Зазираючи в прийдешнє завершення навчального 2024/2025 року, акцентуємо увагу на презентації здобутків кафедри психології гуманітарно-педагогічного факультету НУБіП України. 16 травня 2025 відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція «Сучасна українська освіта: виклики, стратегії, технології», ініційована Дрогобицьким державним педагогічним університетом імені Івана Франка. Із доповіддю «Психологічні аспекти збереження ментального здоров’я здобувачів освіти в умовах кризи: сучасні стратегії та досвід» на пленарному засіданні виступила Валерія Міляєва - доктор психологічних наук, професор.
Програма конференції вирізнялася глибиною аналізу проблеми, системністю. У часи кризи, яку переживають наразі всі українські освітні інституції, є нагальна потреба створити міцне соціально емоційне та етичне підґрунтя, аби зберегти ментальне здоров’я українського суспільства. А для цього потрібні опори – сталі знання, традиції, засоби культури та мистецтва.
Як наголосила у своєму вітальному слові організаторка заходу Тетяна Пантюк ( завідувачка кафедри загальної педагогіки та дошкільної освіти, докторка педагогічних наук, професорка) « …це конференція пам’яті про трьох видатних педагогів, дослідників, науковий доробок яких ми сьогодні можемо сприймати як опору. Василь Сухомлинський (1918-1970), Валерій Скотний(1948-2011) та Омелян Вишневський( 1931-2019) зробили свій глобальний внесок у розбудову української освіти». Об’єднавчим вектором їхніх досліджень є визнання цінності людини: гідності, свободи, творчості, особистих ресурсів. Тому суголосним було продовження спільної пошукової активності ї у воркшопі докторки психологічних наук Валерії Міляєвої, присвяченому збереженню ментального здоров’я педагога в умовах кризи. Цей простір виявився джерелом підтримки, рефлексії й перезавантаження.
Для більшості учасників конференція була не лише черговим кроком фахового зростання, а й простором переосмислення місії освіти, її ролі у розвитку суспільства та значення наукової спільноти як ціннісного ядра освітніх, соціальних та особистісних трансформацій.
Валерія Міляєва,
професор кафедри психології