Бережанський фаховий коледж – учасник економічного форуму «Зроблено в Україні: Тернопільщина 2025»
Бережанський фаховий коледж став активним учасником масштабного економічного форуму «ЗРОБЛЕНО В УКРАЇНІ: ТЕРНОПІЛЬЩИНА 2025», який відбувся на базі індустріального парку «Західноукраїнський промисловий ХАБ» у с. Острів, Великоберезовицької громади, Тернопільської області.
Серед ключових учасників форуму були представники центральних органів виконавчої влади, зокрема Міністерства економіки України, Міністерства аграрної політики та продовольства України, а також Міністерства освіти і науки України. Важливу роль у діалозі влади та бізнесу відігравали представники законодавчого органу, серед яких — Комітет Верховної Ради України з питань аграрної та земельної політики, комітет Верховної Ради України з питань економічного розвитку.
Форум спрямований на презентацію економічного та інвестиційного потенціалу Тернопільської області, привернення уваги до місцевого бізнесу та створення сприятливих умов для економічного розвитку регіону. Для нашого фахового коледжу — це чудова нагода репрезентувати себе, спеціальності, освітньо-професійні, освітні програми, за якими здійснюємо підготовку фахівців, налагодити тісні контакти з роботодавцями, бізнесом, знайти свого вступника.
На одній платформі зібралися представники влади, ділових кіл, органів місцевого самоврядування, освітніх установ тощо.
В’ячеслав НЕГОДА, голова Тернопільської ОВА, виступив з вітальним словом на відкритті форуму. Він зазначив, що учасники зібралися, щоб обговорити питання бізнесу та ті реальні проблеми, що стримують його розвиток. Пан Негода підкреслив присутність представників усіх гілок влади і наголосив, що форум проходить у форматі діалогу між владою та бізнесом. Також він додав, що цей захід є місцем, де можна ознайомитися з продукцією як Тернопільщини в цілому, так і всієї України.
Іван ЧАЙКІВСЬКИЙ, народний депутат України, зазначив, у нашому краї відбувається важлива подія. Він відзначив, що вони давно мріяли про об'єднання влади та бізнесу, створення спільних платформ для покращення цієї взаємодії. Депутат подякував Захисникам і Захисницям за оборону України, наголосивши, що війна та перемога неможливі без економіки. Він навів приклад компанії «Агропродсервіс», яка 25 лютого 2022 року створила Західноукраїнський індустріальний парк, демонструючи необхідність інвестування в Україну. На завершення Іван Адамович процитував митрополита Андрея Шептицького, наголосивши, що Україну слід любити «…не потоком шумних і галасливих фраз, а тихою невтомною працею».
Дмитро КИСИЛЕВСЬКИЙ, народний депутат України та заступник голови комітету ВР з питань економічного розвитку, зазначив, що машинобудівна галузь традиційно була характерною для Сходу України. З початком повномасштабного вторгнення багато підприємств перемістилися на захід країни. І Тернопільщина одна з перших гостинно прийняла своїх співгромадян. Він також представив програму «Зроблено в Україні», мета якої полягає у зміні структури української економіки та нарощуванні її потенціалу за рахунок збільшення ВВП.
Заступник міністра освіти і науки України з питань цифрового розвитку, цифрових трансформацій і цифровізації Дмитро ЗАВГОРОДНІЙ зазначив, що в Україні дуже мало молодих людей обирає професійну освіту. Він підкреслив необхідність зробити її більш популярною та якісною. Пан Завгородній навів приклад, що заклади професійно-технічної освіти (ПТО) зараз готують приблизно 3000 токарів на всю Україну, випуск їх буде близько 1000 на рік. З огляду на це, заводи та фабрики вимушені готувати таких фахівців самостійно, а Міністерство освіти і науки України мало б їм у цьому допомагати. Саме для цього і був створений проєкт "100 майстерень", ключовими завданнями якого є підвищення якості професійної освіти, популяризація робітничих професій серед молоді та забезпечення підприємств кваліфікованими кадрами.
На виставці коледж представив свою окрему локацію, на якій розмістив «Скарбницю педагогічної майстерності» — збірку методичних напрацювань та дидактичних рішень викладачів, які спрямовані на удосконалення процесу навчання, впровадження сучасних освітніх технологій та формування професійних компетентностей у здобувачів освіти.
Серед технічних рішень працівників та здобувачів освіти були представлені інноваційні проєкти, що відображають сучасні тренди енергозбереження, автоматизації та «розумної» техніки:
Система автоматичного вмикання АВР (аварійного ввімкнення резервного живлення). Цей пристрій дозволяє автоматично перемикатися з основного на резервне джерело живлення при аварійному відключенні електроенергії, що особливо актуально для підприємств, агрооб’єктів і медичних установ.
Портативна сонячна станція — мобільна установка, яка дозволяє заряджати прилади й забезпечувати автономну роботу пристроїв у польових умовах. Вона є чудовим прикладом використання альтернативних джерел енергії для побутових і професійних потреб (Богдан БІЛИК, викладач спеціальних електротехнічних дисциплін, і здобувачі освіти спеціальності G3 Електрична інженерія).
Модель системи керування висівним апаратом сівалки типу Turbo-Jet, яка базується на платформі Arduino та орієнтована на точне землеробство та дотримання заданої норми висіву насіння. При розробці даного проєкту здобувачі освіти змогли поєднати інженерні знання з практичним застосуванням (Ігор ФЛЬОНЦ, завідувач кафедри автомобільного транспорту, і студенти спеціальності J8 Автомобільний транспорт).
Викладачка економічних дисциплін репрезентувала програмне забезпечення та онлайн-платформи, які використовуються при викладанні, а також бізнес-симулятор ViAL+, який дозволяє в інтерактивному форматі створювати, управляти та розвивати віртуальні підприємства, формуючи управлінські та економічні компетентності. Ці ресурси дозволяють організовувати дистанційне навчання, забезпечувати візуалізацію економічних процесів, аналіз даних, створення бізнес-планів та моделювання фінансових сценаріїв (викладачка Валентина РУДНИК і студенти спеціальності D1 Облік і оподаткування).
Викладачі технічних спеціальностей Василь ФУРДЕЙ та Миросоав ЯЦИКІВ репрезентували навчальні симулятори, які відтворюють роботу справжньої техніки:
ELECTUDE — електронна платформа для вивчення конструкції та принципів роботи автомобіля;
TUCANO CEBIS та Cebis ARION AXION — симулятори для підготовки майбутніх агроінженерів, які дозволяють здобувачам освіти у безпечному середовищі набувати навичок керування сучасною сільськогосподарською технікою.
Справжнім відкриттям для відвідувачів стала експозиція спеціальності H3 Садово-паркове господарство. На форумі були представлені декоративні рослини, вирощені у біостаціонарі коледжу, які вирізнялися високою якістю та естетикою, а також унікальні кашпо з ротангу, створені здобувачами освіти власноруч під керівництвом викладачки Уляни ДИНІ. Вирощування саджанців у поєднанні з дизайнерськими рішеннями — перспективний напрям, що потребує ґрунтовних знань, практичних навичок і творчого підходу.
Окрему увагу привернув конструктор для складання роботів, здатних виконувати різноманітні функції завдяки вбудованим сенсорам руху, температури та освітленості. Цей напрямок є особливо актуальним для підготовки студентів за STEM-спеціальностями (викладачі Сергій ШТОГРИН, Микола ПУКАЛО, лаборант Святослав ЛУЦІВ).
Під час форуму було також представлено проєкти студентських наукових гуртків «Декоративна флористика» (керівник Наталія ЧОРНА), «Агроперспектива» (керівники Франя ЧУМАРНА й Наталія ЮРЧИШИН) та «Робототехніка» (керівник Сергій ШТОГРИН), які демонструють активну науково-дослідну роботу, креативність та інноваційне мислення студентської молоді.
На завершення такої важливої для Тернопільщини події учасники форуму отримали подяки від організаторів за щоденний та багаторічний вклад в розвиток економіки держави, патріотизм та новаторство.
Освітяни та студентство фахового коледжу щиро дякує організаторам за запрошення, за насичений емоціями день та можливість успішно реалізовувати ідеї що до представлення закладу освітина ринку праці та послуг.