До 127-ї річниці Університету плюс одна лабораторія у Бережанських ВСП

20 травня 2025 року

 хнологій і транспорту

01День університету – щорічна очікувана подія не лише для київського закладу вищої освіти, але й для його відокремлених структурних підрозділів. А робити з такої нагоди якісь подарунки, ба більше, коли їх робити студентам, – це вже добра традиція. Ось і цьогоріч 20 травня у Бережанському фаховому коледжі відбулося урочисте відкриття модернізованої лабораторії, яка відтепер носитиме назву «Теоретичних основ теплотехніки і термодинаміки». Цей спільний проєкт став можливим завдяки співпраці фахового коледжу з Бережанським агротехнічним інститутом. Створення такого сучасного освітнього простору є важливим кроком у зміцненні зв'язків між закладами освіти, як фахової передвищої, так і вищої, що, окрім усього іншого, є яскравим прикладом реалізації ступеневої підготовки фахівців. Лабораторія слугуватиме центром практичної підготовки для здобувачів освіти обох закладів, що сприятиме підвищенню якості їхніх знань та навичок у ключових інженерних дисциплінах. Ця ініціатива відображає спільне прагнення до інновацій освітнього процесу та підготовки кваліфікованих фахівців, які будуть затребувані на ринку праці.

4

53Отож, на урочистий захід завітали Світлана ПИЛИПИШИН, директор Бережанського фахового коледжу, заступники директора з адміністративно-господарської роботи Петро ЖОВНИЧ, з виховної – Галина ПРОЦИК, навчальної – Уляна ДУДКА, завідувач відділення аграрних технологій і транспорту Мирослав ЯЦИКІВ, голова циклової комісії інженерних та аграрних дисциплін Наталія ЮРЧИШИН, завідувач кафедри автомобільного транспорту Ігор ФЛЬОНЦ, педагогічні працівники. Кожен у своєму виступі відзначив високий і належний рівень виконаних робіт у лабораторії, важливість її в освітньому процесі. Від себе особисто та від студентства фахового коледжу його очільниця висловила щиру подяку всім працівникам, які долучилися до створення даної лабораторії. «Завдяки вашій професійності, наполегливій праці та відданості справі вдалося реалізувати важливий проєкт, що відкриває нові можливості для якісної підготовки майбутніх фахівців. Ваша ініціатива, інженерна майстерність та організаційна злагодженість стали запорукою створення сучасного навчального простору, який відповідає актуальним потребам освітнього процесу та наукових досліджень загалом», – підсумувала Світлана Ігорівна.

8

Завідувач відділення Мирослав ЯЦИКІВ наголосив, що у сучасному світі, де технології розвиваються з неймовірною швидкістю, розуміння фундаментальних законів природи стає ще більш критичним. Теплотехніка та термодинаміка – це основи, на яких базуються енергетика, машинобудування, хімічна промисловість, будівництво та багато інших галузей. Від ефективності використання теплової енергії залежить не лише економічний розвиток, а й екологічна стабільність. Висловив щиру подяку всім, хто доклав зусиль до створення цієї лабораторії.

9

Голова циклової комісії Наталія ЮРЧИШИН запевнила, що ця лабораторія стане справжнім центром інновацій та досліджень у нашому фаховому коледжі. Вона відкриє нові горизонти для наших студентів, допоможе їм стати висококваліфікованими фахівцями, здатними вирішувати найскладніші завдання та робити значний внесок у розвиток нашої країни.

2

Модернізація лабораторії стала справжнім перетворенням простору. Комплексні ремонтні роботи були спрямовані на створення максимально комфортних та сприятливих умов для навчання. Зокрема, проведено капітальний ремонт приміщення з заміною дверей та вікон. Змонтовано сучасне енергоефективне LED-освітлення, яке сприятиме створенню більш приємної та продуктивної атмосфери. Нові, зручні парти та лабораторні столи забезпечують належний комфорт під час занять, що є важливим фактором для концентрації уваги та ефективного засвоєння матеріалу. Встановлення сучасної шкільної дошки відкрило нові можливості для візуалізації навчального контенту, полегшуючи пояснення складних тем та роблячи процес навчання більш інтерактивним та захопливим. Всі ці оновлення в сукупності значно покращили освітнє середовище, зробивши його більш сучасним, функціональним та привабливим для студентів.

7

Завідувач лабораторії Олексій НЕСТЕРЕНКО зауважив, що оновлення існуючих лабораторних стендів (методи вимірювання температури, визначення коефіцієнта теплопровідності сипучих матеріалів методом кулі, визначення теплоємності повітря, дослідження процесів у вологому повітрі, визначення коефіцієнта тепловіддачі від горизонтальної труби при вільній конвекції) значно покращить можливості для практичного навчання та виконання лабораторних робіт. Кожен стенд призначений для демонстрації та закріплення фундаментальних принципів теплотехніки. Вони відзначаються підвищеною точністю вимірювань, зручністю в експлуатації та безпекою; дозволяють здобувачам освіти досліджувати теплообмінні процеси, роботу теплотехнічних установок і систем, використовуючи цифрові датчики, автоматизовані системи збору даних та програмне забезпечення для обробки результатів. Таке оновлення сприятиме формуванню практичних навичок, критичного мислення та професійної компетентності майбутніх фахівців.

Важливим у модернізації лабораторії стало створення трьох абсолютно нових сучасних стендів, які спрямовані на підвищення якості освітнього процесу з конкретних освітніх компонентів, забезпечення актуальності експериментального обладнання та наближення лабораторних досліджень до сучасних вимог галузі.

13

Стенд для дослідження теплопровідності трубчастих теплообмінників із можливістю моделювання потоку рідин у програмі SolidWorks Simulation. Це дозволяє студентам поєднувати теоретичні знання з практикою та цифровим інженерним моделюванням.

10

Стенд для визначення ефективності клімат-контролю автомобіля, що дозволяє досліджувати теплотехнічні процеси в системах вентиляції та кондиціонування транспортних засобів. Пристрій, розміщений у салоні автомобіля, вимірює рівень CO₂, температуру та вологість повітря за різних режимів роботи клімат-контролю, а результати передаються у хмарне середовище для подальшого аналізу.

15

Стенд для дослідження омивання повітряним потоком пучка труб та визначення теплопередачі, що дозволяє вивчати процеси теплообміну в умовах вільної конвекції та потоку повітря — наприклад, у радіаторах автомобілів.

Їхнє впровадження відкриває перед здобувачами освіти та викладачами не лише нові теми для досліджень, а й якісно інший рівень практичної підготовки. Ці стенди розроблені з урахуванням сучасних вимог до інженерної освіти, акцентуючи увагу на прикладному аспекті навчання. Вони дозволяють студентам безпосередньо працювати з обладнанням, яке моделює реальні інженерні системи, та проводити експерименти, що раніше були недоступні.

6

111214

Оновлена лабораторія буде використовується для викладання освітнього компонента  «Теоретичні основи теплотехніки і термодинаміки» для  здобувачів  освіти   спеціальностей H7 Агроінженерія та J8 Автомобільний транспорт у Бережанському фаховому коледжі, а також для підготовки бакалаврів інституту. А оскільки дана лабораторія – це дарунок для наших здобувачів освіти, то й вони не могли не бути запрошені на урочистий захід, але не самі, а з випускниками гімназій та ліцеїв, яких цікавить майбутнє навчання в Бережанському фаховому коледжі. Саме для них наші студенти продемонстрували частину виконання лабораторної роботи «Визначення ефективності роботи клімат-контролю автомобіля» під керівництвом завідувача кафедри автомобільного транспорту  Ігоря ФЛЬОНЦА. Вважаємо, що це один із методів профорієнтаційної роботи, коли краще один раз побачити і спробувати, ніж сто разів почути. Віримо, що можливість побачити освітній процес у коледжі зсередини ще більше додасть упевненості майбутнім абітурієнтам у виборі Бережанського фахового коледжу місцем для свого подальшого навчання.

Таким чином, цей спільний проєкт є не лише прикладом співпраці між двома закладами освіти, але й важливою ініціативою, спрямованою на покращення якості технічної освіти та підготовку висококваліфікованих фахівців, які зможуть зробити значний вклад у розвиток аграрного й транспортного секторів.

Мирослав ЯЦИКІВ,
завідувач відділення аграрних технологій і транспорту

Захисти дисертаційРегіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook