Аспіранти кафедри фінансів успішно пройшли педагогічну практику

11 травня 2025 року
У період із 5 по 30 квітня 2025 року на кафедрі фінансів здобувачі вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня ступеня доктора філософії за спеціальністю D2 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» Іван ОЛІФЕР (наукова керівниця д.е.н., доцент Олена ЛЕМІШКО) та Олексій АГЕЙКІН (наукова керівниця к.е.н., доцент Лариса ОЛІЙНИК).
Перед проходженням педагогічної практики, аспірантів ознайомили зі змістом дисциплін, які є дотичними до тем їх дисертаційних робіт, а також з правилами та особливостями викладу лекційного та практичного матеріалу. Своїм вагомим досвідом, щодо проходження педагогічної практики, в межах навчання в аспірантурі, з аспірантами поділилася Світлана ВОЙЦЕХІВСЬКА, доктор філософії, асистент кафедри фінансів, яка успішно захистила свою дисертацію у 2024 році під керівництвом д.е.н., професора, завідувача кафедри фінансів Наталії ШВЕЦЬ.
Здобувачі взяли участь у проведенні занять і отримали надзвичайно корисний педагогічний досвід. Зокрема, Іван та Олексій проводили заняття з дисципліни «Фінансова безпека держави» для здобувачів вищої ОС «Магістр» спеціальності D2 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок», що були присвячені актуальним аспектам фінансової аналітики та управління, а зокрема: МСФО, фінансовій безпеці підприємств і держави вцілому, та поведінковим аспектам прийняття рішень.
У межах заняття студенти:
  • ознайомилися з ключовими принципами міжнародних стандартів фінансової звітності (МСФЗ), зокрема IFRS 15 «Дохід за договорами з клієнтами», що визначає п’ятиетапну модель визнання доходу;
  • детально розібрали етапи ідентифікації зобов’язань, розрахунку ціни договору, розподілу доходу та моменту його визнання на практичних прикладах;
  • провели розрахунки фінансових коефіцієнтів (ліквідності, платоспроможності, рентабельності, ділової активності), на основі реальних показників запропонованого підприємства;
  • визначали рівень фінансової безпеки підприємства та запропонували конкретні інструменти контролю і бюджетування з метою запобігання внутрішнім і зовнішнім загрозам.
Окрему увагу здобувачі вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня ступеня доктора філософії приділили поведінковим фінансам: в межах яких студенти визначили вплив когнітивних упереджень (надмірної впевненості, ефекту прив’язки, уникнення втрат, евристики доступності) на прийняття управлінських рішень.
Під час практичних занять студенти здійснювали діагностику упереджень керівників за допомогою шкали Лікерта, обчислювали індекси упередженості та аналізували їхній зв’язок з ефективністю компанії за різними фінансовими напрямами: інвестиції, структура капіталу, дивідендна політика та M&A-угоди.
Майбутні доктори філософії з усією серйозністю поставилися до справи та підготували цікаві презентації для полегшення сприйняття студентами матеріалу. Іван проявив неабияку креативність у роботі та після викладу лекційного матеріалу протестував студентів онлайн, що надзвичайно їх зацікавило і дозволило їм лише за декілька хвилин пригадати викладений матеріал і краще його засвоїти.
Практична цінність таких занять полягала в застосуванні набутих теоретичних знань при вирішенні фінансових задач, проведенні розрахунків та здійсненні кейс-аналізу, що дозволило студентам відчути себе в ролі фінансових аналітиків і управлінців. Такий формат пари є прикладом сучасного навчання, що поєднує глибину академічного підходу з актуальністю реального бізнесу. Магістри прийняли активну участь у практичних заняттях, які проводили аспіранти, і були вдячні їм та їх науковим керівникам, у тому числі, за креативний підхід до дослідження взаємозв'язків фінансових рішень і психології на макро- і мікрорівні.
Педагогічна практика здобувачів вищої освіти третього (освітньо-наукового) рівня ступеня доктора філософії за спеціальністю D2 «Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок» Івана ОЛІФЕРА та Олексія АГЕЙКІНА пройшла успішно.
 
Олена ЛЕМІШКО,
професор кафедри фінансів

 

Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015Регіональні навчальні заклади (синій)

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook