Науково-методичний вебінар із міжнародною участю «Академічна доброчесність в контексті цифровізованого освітньо-наукового простору: виклики і перспективи»
Дотримання академічної доброчесністі є обов’язковою вимогою для забезпечення принципів об'єктивності та достовірності в науковій та освітній діяльності, дотриманні етичних аспектів. Із метою вивчення нормативно-правових документів, головних принципів і засад дотримання академічної доброчесності серед студентів спеціальності «Журналістика» і науково-педагогічних працівників НУБіП України на кафедрі журналістики та мовної комунікації було проведено науково-методичний вебінар із міжнародною участю «Академічна доброчесність в контексті цифровізованого освітньо-наукового простору: виклики і перспективи».
Завідувач кафедри журналістики та мовної комунікації, професор ХАРЧЕНКО С.В. розкрила сутність поняття «академічна доброчесність», проаналізувала нормативно-правові документи, зокрема «Положення про академічну доброчесність у НУБІП України».
Про види плагіату й перевірку робіт на плагіат розповіла студентам доцент ЛИТВИНСЬКА С.В. Особливе зацікавлення викликали виступи закордонних учасників. Доцент СЕНЧИЛО-ТАТЛІЛІОГЛУ Н.О. з Університету Ататюрка (м. Ерзурум, Турецька Республіка) пояснила ті дисциплінарні заходи щодо забезпечення вимог академічної доброчесності під час екзаменів, які впроваджено в турецьких закладах вищої освіти.
Викладач Університету Техасу (м. Остин, США) КЛИНІНА Т.С. повідомила про роботу університетської комісії зі розслідування фактів порушення академічної доброчесності. Про неприпустимість плагіату в літературних творах говорив професор БРАЦЬКІ А.С. із Гданського університету (м. Гданськ, Польська Республіка). Також цікавою виявилася доповідь доцента Державного університету «Київський авіаційний інститут» ПРИХОДЬКО О.Ю. на тему «ШІ в парадигмі академічної доброчесності здобувача вищої освіти».
Студенти активно взяли участь в обговоренні виступів. Вони також підготували короткі повідомлення про способи уникнення плагіату, навели приклади виявлення й покарання за плагіат у наукових роботах, про особливості боротьби з плагіатом у країнах Західної Європи, США, Китаю, Південної Кореї.
Захід виявився корисним і для студентів, і для викладачів.
Максим ТІМЧЕНКО,
студент 1 курсу спеціальності «Журналістика»