«Етика соціальної роботи в контексті штучного інтелекту»: тренінгове заняття для здобувачів освіти спеціальності 231 «Соціальна робота»
Сучасний інформаційний простір людини стрімко заполонив штучний інтелект. ШІ відкриває нові можливості для покращення життя, зокрема й освіти. Для вдосконалення соціальної роботи, підвищення її ефективності та доступності ШІ також «підкине» ідей.
Для формування професійних компетентностей здобувачів освіти із спеціальності 231 «Соціальна робота» Олег КАЛАТАЛО (викладач вищої категорії, викладач-методист циклової комісії фізико-математичних дисциплін та інформаційних технологій) та Ольга МАКУХ (к.психол.н., доцент циклової комісії гуманітарних дисциплін) провели тренінгове заняття «Етика соціальної роботи в контексті штучного інтелекту».
Під час тренінгу здобувачі освіти груп Ср-11, Ср-11Ск та Ср-21 ознайомилися з концепцією розвитку штучного інтелекту в Україні, обговорили алгоритм роботи ШІ, а саме: як відбувається генералізація ідей, як здійснювати запит, як генералізується відповідь. Завдяки аналітиці масиву даних, системі підтримки прийняття рішень та автоматизованим сервісам, соціальні працівники зможуть швидше виявляти потреби клієнтів, ефективніше координувати допомогу та знижувати адміністративне навантаження. Адже ШІ допомагає аналізувати ризики та прогнозувати кризові ситуації, надавати персоналізовані рекомендації, забезпечувати постійний зв’язок із клієнтами через чат-боти, оптимізувати розподіл ресурсів.
Обговорюючи застосуванні ШІ в соціальній роботі здобувачі освіти разом з модераторами тренінгу обговорили труднощі роботи ШІ, якому важко справитись із задачами, які потребують критичного мислення, аналізувати вимоги клієнта, соціальні завдання з різними контекстами, People-management, емоційний інтелект тощо.
У процесі обговорення з модератори соціальних аспектів в контексті ШІ майбутньої професії здобувачі освіти дійшли висновку про важливість зберігання етичних стандартів, конфіденційності даних та емпатію щодо соціальних проблем людини. На даному етапі ШІ не здатен замінити соціального працівника, але може допомогти з обґрунтуванням рішень та підвищенням якості допомоги.
На завершення тренінгу здобувачі освіти пройшли тест «Етика в епоху генеративного ШІ» на платформі Edapp.