Відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція молодих вчених та студентів «Економічні дні – 2025»
На економічному факультеті 10 квітня 2025 року відбулася ІІ Всеукраїнська науково-практична конференція молодих вчених та студентів «ЕКОНОМІЧНІ ДНІ – 2025».
З вітальним словом до учасників звернувся декан економічного факультету Анатолій ДІБРОВА, який побажав плідної роботи та цікавих доповідей.
Андрій ВДОВИЧЕНКО, генеральний директор «BURDA MEDIA UKRAINE», аспірант економічного факультету, представив доповідь на тему «Диверсифікація діяльності підприємств і її види», де на прикладі компанії, що очолює пояснив сутність диверсифікації та її види. Доповідач виділив 3 періоди перезагрузки BURDA MEDIA UKRAINE та застосування диверсифікації в ній: 1) 1997-2006 рр.: видавнича компанія з найбільшим портфелем друкованих медіа в Україні. Основним видом діяльності була видавнича діяльність (продаж журналів і реклами в них); 2) 2007-2013 рр.: I етап — дистрибуція друкованих продуктів партнерів, виробництво і дистрибуція цифрового контенту, електронна комерція; 3) 2013 — по теперішній час: II етап — медійні та маркетингові послуги (розробка нестандартних маркетингових та контентних рішень: від книг (подарункових, корпоративних про бренд і для клієнтів) до настільних ігор, розробки дизайну сайтів).
Михайло КУЗЬМЕНКО, аспірант економічного факультету, презентував дослідження «Нішеві олійні культури як стратегічний напрям аграрного сектору України». Доповідач представив основні причини зростання попиту на нішеві с/г культури такі як: льон олійний, рижій, сафлор, технічні коноплі та їх переваги. Також зауважив, що це не лише біоенергетичні рослини, а й альтернатива традиційним аграрним напрямам та стратегічний інструмент для забезпечення сталого розвитку аграрного сектору України. Оскільки нішеві олійні культури сприяють диверсифікації виробництва та зменшенню залежності від масових культур; зниженню ризиків в умовах кліматичних, ринкових і воєнних викликів; підвищенню рентабельності завдяки високій ціні та попиту на органічну продукцію; позиціонуванню України як постачальника якісної нішевої агропродукції на міжнародному ринку.
Про особливості аналізу цінових факторів на основі даних USDA розповів Антон ТРИГУБЧЕНКО, аспірант економічного факультету. Він звернув увагу слухачів, що USDA — це один із найбільш масштабних і найбільш авторитетних джерел даних про сільське господарство у світі. Щомісячні WASDE є настільки значущими, що їх чекають трейдери, аналітики та інвестори по всьому світу. Публікація даних може викликати миттєві коливання цін на біржах. Використовуючи ці дані в своїх дослідженнях здобувачі освіти отримають цінові дані з 1963 року, базу даних, що впливає на вирощення та реалізацію продукції (опади, вологість ґрунту, посівні площі, урожайність в розрізі країн) та сучасну візуалізацію їх.
Катерина БОРОХОВИЧ, студентка економічного факультету, розповіла про звітність як інструмент корпоративного управління та контролю. Доповідачка охарактеризувала види звітності та особливості їх застосування на практиці. Катерина зазначила, що для максимальної результативності звітність повинна відповідати сучасним викликам, таким як цифрова трансформація, глобальні тенденції та зростаюча увага до нефінансових показників. Це дозволить організаціям зміцнити довіру зацікавлених сторін і реалізувати свої стратегічні пріоритети.
Володимир БАЛЯЛІН, студент Білоцерківського національного аграрного університету виступив з доповіддю «Сучасний стан дохідності банківського сектору України», в якій охарактеризував сучасну банківську систему України й її фінансовий стан та висвітлив можливі стратегії її розвитку.
Олександр СТЕПАНЧЕНКО, студент Боярського фахового коледжу презентував дослідження на тему «Формування фінансових результатів комерційного банку», де на прикладі АТ КБ «ПриватБанк» зауважив, що формування фінансових результатів потребує комплексного підходу, який інтегрує фінансовий аналіз, управління ризиками та стратегічне планування, а здатність досягати позитивних фінансових результатів визначає конкурентну позицію банку на ринку та його загальний успіх у банківському секторі.
Віталій ПАНОВ, студент Державного університету інформаційно-комунікаційних технологій в доповіді «Фактори формування прибутку підприємства» зазначив, що прибуток компанії залежить від сукупності внутрішніх та зовнішніх чинників, серед яких ключову роль відіграють обсяги доходів і витрат, рівень цін, податкове навантаження, ринкове середовище та ефективність управління ресурсами.
Варвара ПРИБУЛА, студентка факультету інформаційних технологій НУБіП України, зацікавила аудиторію доповіддю «Інноваційні зміни в банківській системі як чинник наближення перемоги України», де розповіла про створення Monobank «БАНКИ» на основі скарбнички Приватбанку. Цей додаток дає можливість кожному легко робити донати, об’єднати людей навколо спільних зборів на військові потреби та зробити збори максимально прозорими. Функція «БАНКИ» Monobank має великий потенціал для розвитку. Основними напрямками є розширення функціоналу зборів, міжнародна інтеграція, підвищення прозорості та довіри, автоматизація.
Дякуємо ЗСУ за можливість проведення конференції, а спікерам та учасникам за цікаві доповіді!
Юлія НЕГОДА,
заступник декана економічного факультету
з наукової роботи