Проведена відкрита лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА на тему "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайн"
Відбулася відкрита лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА на тему "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайні"
7 квітня 2025 року відповідно до затвердженого деканом факультету інформаційних технологій, професором Ігорем БОЛБОТОМ графіка проведення відкритих лекцій на 2 семестр 2024/2025 навчального року на кафедрі комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки відбулася лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА на тему: "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайні" з дисципліни "Дизайн інтерактивних систем".
Лекція була прочитана для студентів 2 курс денної форми, які навчаються за спеціальністю «Інформаційні системи та технології». Окрім студентів, до відкритої лекції активно долучилися викладачі кафедри комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки на чолі з її завідувачем Дмитром Касаткіним. Були присутні професори Валерій Лахно, Олена Криворучко, Сергій Мамченко, Вадим Шкарупило, Борис Гусєв, доцент Максим Місюра та інші.
На лекції за планом було розглянуть наступні розділи: ролі світла у дизайні; психологія кольору; використання текстури у дизайні, а також поєднання світла, кольору та текстури для ефектного дизайну. Доцент Назаренко В.А. навів приклади їх використання, як у відеоіграх та анімаціях: схеми кольорів та налаштування освітлення ретельно розроблені, щоб викликати особливу атмосферу та направляти враження гравця. Так і у створенні дизайну інтерфейсу користувача, наприклад, темніші палітри з приглушеним освітленням можуть викликати напругу, тоді як яскраві кольори з яскравим освітленням викликають хвилювання.
Лектор також зупинився на програмному інструментарії, а саме - Adobe Photoshop, який широко використовується для створення та редагування зображень, дозволяючи дизайнерам маніпулювати кольорами та ефектами освітлення, а також використанні Sketch - векторного інструменту, що популярний для дизайну UI/UX, що пропонує функції для експериментів із кольоровими палітрами та макетами інтерфейсу. Надалі закцентував на ролі світла: світло впливає на сприйняття простору та форми, акцентуючи увага на тому, як виглядають текстури та кольори, світло може створити ілюзію глибини та розміру. Розповів також про типи освітлення: навколишнє освітлення: забезпечує загальне освітлення простору; освітлення завдань: сфокусоване світло для певних видів діяльності та акцентому освітленні, яке підкреслює окремі особливості або області.
Доцент Володимир Назаренко розповів про теорію кольору, якеу охоплює вивчення того, як кольори взаємодіють, візуальні ефекти колірних комбінацій і емоційні реакції, які вони викликають. Це передбачає розуміння колірного кола, колірних моделей (таких як RGB для цифрових екранів і CMYK для друку) і колірних гармоній (наприклад, комплементарні, аналогові та тріадичні схеми). Закцентував на його на роль графічному дизайні застосування теорії кольорів гарантує, що проекти будуть візуально привабливими та ефективно передають задумане повідомлення. Наприклад, використання аналогічної колірної схеми створює гармонійний і цілісний вигляд, тоді як додаткові кольори можуть виділити елементи.
Дмитро КАСАТКІН
завідувач кафедри КСМіКіБ