Проведена відкрита лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА на тему "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайн"

9 квітня 2025 року

Відбулася відкрита лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА на тему  "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайні"

 

7 квітня 2025 року відповідно до затвердженого деканом факультету інформаційних технологій, професором Ігорем БОЛБОТОМ графіка проведення відкритих лекцій на 2 семестр 2024/2025 навчального року на кафедрі комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки відбулася лекція доцента Володимира НАЗАРЕНКА  на тему: "Роль світла, кольору та текстури у графічному дизайні, дизайні інтерфейсу користувача та промисловому дизайні" з дисципліни "Дизайн інтерактивних систем".  

Лекція була прочитана для студентів 2 курс денної форми, які навчаються за спеціальністю «Інформаційні системи та технології». Окрім студентів, до відкритої лекції активно долучилися викладачі кафедри комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки на чолі з її завідувачем Дмитром Касаткіним. Були присутні професори Валерій Лахно, Олена Криворучко, Сергій Мамченко, Вадим Шкарупило, Борис Гусєв, доцент Максим Місюра та інші.

На лекції за планом було розглянуть наступні розділи: ролі світла у дизайні​; психологія кольору​; використання текстури у дизайні​, а  також поєднання світла, кольору та текстури для ефектного дизайну. Доцент Назаренко В.А. навів приклади їх використання, як у відеоіграх та анімаціях: схеми кольорів та налаштування освітлення ретельно розроблені, щоб викликати особливу атмосферу та направляти враження гравця. ​ Так і у створенні дизайну інтерфейсу користувача, наприклад, темніші палітри з приглушеним освітленням можуть викликати напругу, тоді як яскраві кольори з яскравим освітленням викликають хвилювання.

Лектор також зупинився на програмному інструментарії, а саме - Adobe Photoshop, який широко використовується для створення та редагування зображень, дозволяючи дизайнерам маніпулювати кольорами та ефектами освітлення, а також використанні Sketch - векторного інструменту, що популярний для дизайну UI/UX, що пропонує функції для експериментів із кольоровими палітрами та макетами інтерфейсу. Надалі закцентував на ролі світла: ​світло впливає на сприйняття простору та форми, акцентуючи увага на тому, як виглядають текстури та кольори, світло може створити ілюзію глибини та розміру. ​Розповів також про типи освітлення: ​навколишнє освітлення: забезпечує загальне освітлення простору; ​освітлення завдань: сфокусоване світло для певних видів діяльності та акцентому освітленні, яке підкреслює окремі особливості або області.​

Доцент Володимир Назаренко розповів про теорію кольору, якеу охоплює вивчення того, як кольори взаємодіють, візуальні ефекти колірних комбінацій і емоційні реакції, які вони викликають. Це передбачає розуміння колірного кола, колірних моделей (таких як RGB для цифрових екранів і CMYK для друку) і колірних гармоній (наприклад, комплементарні, аналогові та тріадичні схеми). ​Закцентував на його на роль графічному дизайні застосування теорії кольорів гарантує, що проекти будуть візуально привабливими та ефективно передають задумане повідомлення. Наприклад, використання аналогічної колірної схеми  створює гармонійний і цілісний вигляд, тоді як додаткові кольори можуть виділити елементи.

Дмитро КАСАТКІН

завідувач кафедри КСМіКіБ

 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Набір на навчання (синій)_2015Захисти дисертацій

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook