Освітні технології нового покоління: Smart Ecosystem як відповідь на виклики часу
Ми продовжуємо весняну сесію гостьових лекцій! Тож 7 квітня 2025 року кафедра управління та освітніх технологій гуманітарно-педагогічного факультету стала майданчиком для важливої події – гостьової лекції на тему «SMART ECOSYSTEM FOR STUDENTS». Її провів знаний фахівець у сфері цифрової освіти, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник Інституту професійної освіти НАПН України Олександр Гуменний.
До заходу долучилися науково-педагогічні працівники, магістранти ОПП «Управління персоналом» і ОПП/ОНП «Управління закладом освіти» та аспіранти кафедри. Лекція була присвячена сучасним підходам до організації цифрового освітнього середовища в системі професійної, фахової передвищої та вищої освіти, зокрема в контексті підготовки здобувачів освіти технічних та інженерних спеціальностей.
Лектором в перебігу зустрічі було розкрито:
• можливості інтеграції адаптивного навчання, симуляцій і цифрової сертифікації через єдину Smart EcoSystem;
• принципи роботи модулів Smart Complexes, Smart Learning Hub, Smart Well-being та Smart Parent Dashboard;
• приклади реалізації Smart Collaboration Zone у Microsoft Teams;
• інструменти автоматизації аналітики освітнього процесу.
Особливу увагу було приділено міжпредметним проєктам для студентів аграрного профілю, організації цифрової підтримки викладачів і застосуванню QR-кодів в освітньому середовищі.
Лекція супроводжувалась демонстрацією цифрових дашбордів, візуалізацій у Power BI та прикладних кейсів, що вже успішно апробуються у професійній освіті.
Лекція вразила як глибиною змісту, так і практичною зорієнтованістю, розкриваючи новітні підходи до формування цифрового освітнього середовища, зокрема в контексті професійної підготовки майбутніх фахівців технічного, інженерного та аграрного напрямів.
Олександр Гуменний презентував концепцію інтеграції адаптивного навчання, симуляцій і цифрової сертифікації в єдину Smart EcoSystem – екосистему, що покликана трансформувати освітній процес на всіх рівнях. Особливу увагу лектор приділив інноваційним компонентам, зокрема модулям Smart Complexes, Smart Learning Hub, Smart Well-being та Smart Parent Dashboard.
Жваве обговорення серед присутніх викликала тема врахування в екосистемі рівня мотивованості здобувачів освіти та факторів емоційно-психологічного вигорання. Було підкреслено важливість інтеграції інструментів, які дозволяють відстежувати психоемоційний стан студентів, а також шляхи адаптації змісту освітнього процесу відповідно до індивідуальних потреб і ресурсного стану кожного здобувача.
Окрема увага була приділена підсистемі моніторингу батьками результатів навчання учнів. Було зазначено, що завдяки Smart Parent Dashboard родини здобувачів освіти можуть у режимі реального часу відслідковувати успішність, динаміку розвитку, участь у міжпредметних проєктах, а також отримувати аналітику щодо освітньої траєкторії своїх дітей. Такий підхід сприяє створенню прозорого освітнього середовища та посиленню співпраці між студентом, викладачем і родиною.
Не менш вражаючими стали приклади впровадження Smart Collaboration Zone у Microsoft Teams, які забезпечують гнучкість і ефективність у взаємодії викладачів і студентів. Учасники лекції мали можливість ознайомитися з інструментами автоматизації аналітики освітнього процесу, які відкривають нові горизонти в управлінні якістю освіти. Яскравим акцентом події стала демонстрація цифрових дашбордів, створених у Power BI, а також прикладних кейсів, що вже успішно функціонують у сфері професійної освіти. Лекція не лише надала учасникам нові знання, а й надихнула на впровадження інновацій у власну практику, ставши черговим кроком до побудови сучасного, інтелектуального та орієнтованого на потреби студентів освітнього простору.
Колектив кафедри висловлює щиру вдячність Олександру Дмитровичу за приділений час, унікальний, цікавий та надактуальний контент.
Дякуємо Збройним Силам України за можливість жити, вчитись і працювати! Все буде Україна!
Наталія Гречаник,
професор кафедри управління та освітніх технологій