Безпека в сучасних умовах: проведено навчання студентів методам виявлення та уникнення вибухонебезпечних предметів

24 березня 2025 року
Зростання загроз, пов’язаних із вибухонебезпечними предметами (ВНП), вимагає системної роботи з підвищення рівня безпеки серед населення, зокрема серед студентів. Знання про типи ВНП, їхню ідентифікацію та алгоритми безпечного поводження є критично важливими для зниження ризиків та збереження життя. Саме тому навчальні заклади активно впроваджують заходи з мінної безпеки та навчання алгоритмам уникнення небезпечних ситуацій.
До Національного університету біоресурсів і природокористування України на триденний семінар завітали інструктори з безпеки Асоціації саперів України Олександр КУДІНОВ та Юлія КРАВЕЦЬ. Метою цих заходів є підвищення рівня обізнаності цивільного населення правилам безпечної поведінки.
Навчання студентів методам виявлення та уникнення вибухонебезпечних предметів включало комплексний підхід, що містив триєдині ключові компоненти, а саме: теоретичну підготовку (ознайомлення з видами вибухонебезпечних предметів (міни, боєприпаси, саморобні вибухові пристрої); вивчення офіційних інструкцій та рекомендацій ДСНС та Національної поліції України; аналіз реальних випадків ураження людей ВНП); практичні тренінги (інтерактивні лекції та семінари з представниками силових структур та експертами з безпеки; симуляційні вправи на виявлення підозрілих об’єктів; тренування алгоритму дій у разі виявлення вибухонебезпечних предметів («Не чіпати! Не наближатися! Повідомити!»); використання сучасних технологій (онлайн-курси та відеоматеріали з рекомендаціями щодо поведінки при загрозі; використання мобільних додатків для швидкого виклику екстрених служб; віртуальні симулятори для навчання реагуванню на вибухонебезпечні загрози).
 
Під час навчання студенти гуманітарно-педагогічного факультету детально ознайомилися з алгоритмом дій у разі виявлення підозрілого об’єкта. Майбутнім фахівцям пояснили, як правильно реагувати на потенційну загрозу та які кроки необхідно виконати для забезпечення безпеки:
  1. Не торкатися та не переміщувати предмет — будь-яка взаємодія може бути небезпечною.
  2. Негайно повідомити відповідні служби — адміністрацію закладу, ДСНС, поліцію або службу безпеки.
  3. Огородити місце знахідки та попередити оточуючих про можливу загрозу.
  4. Очікувати прибуття спеціалістів та діяти відповідно до їхніх вказівок.
Для майбутніх соціальних працівників такі тренінгові заняття відіграють ключову роль, оскільки вони проводять інформаційні кампанії серед студентів; надають соціально-психологічну підтримку особам, які зазнали стресу внаслідок подібних ситуацій; організовують колективні обговорення та інтерактивні заняття.
 
Таким чином, навчання студентів методам виявлення та уникнення вибухонебезпечних предметів є важливим компонентом сучасної системи безпеки. Комплексний підхід, що поєднує теоретичну підготовку, практичні тренінги та використання новітніх технологій, сприяє підвищенню рівня обізнаності та мінімізації ризиків. Ключову роль у формуванні культури безпеки серед молоді відіграють соціальні працівники, освітяни та правоохоронні органи. Вони не лише поширюють важливу інформацію, а й забезпечують соціально-психологічну підтримку, організовують превентивні заходи та сприяють розвитку навичок відповідальної поведінки в кризових ситуаціях.
 
Ніна ТВЕРЕЗОВСЬКА, Ірина СОПІВНИК,
Ірина ДЕМЧЕНКО, Інна ОСАДЧЕНКО,
НПП кафедри соціальної роботи та реабілітації 

 

Регіональні навчальні заклади (синій)Захисти дисертаційНабір на навчання (синій)_2015

Натисніть «Подобається», щоб читати
новини НУБіП України в Facebook