Цифрові інструменти та технології для організації освітнього процесу в дії
ННІ неперервної освіти і туризму спільно з факультетом інформаційних технологій НУБіП України запровадили з лютого 2025 р. для педагогічних працівників фахових коледжей новітню навчальну програму підвищення кваліфікації «Цифрові інструменти та технології для організації освітнього процесу». Її обрали 580 педагогів з 19 фахових коледжей України. Серед них: ВСП «Івано-Франківський коледж Львівського національного університету», ВСП «Технологічно-промисловий фаховий коледж вінницького національного аграрного університету», Малинський фаховий коледж, Мирогощанський аграрний фаховий коледж, ВСП «Немирівський фаховий коледж будівництва, економіки та дизайну ВНАУ», Прилуцький технічний фаховий коледж у тому числі коледжі Національного університету біоресурсів і природокористування України: ВCП «Мукачівський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Бережанський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Боярський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Ірпінський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Немішаївський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Ніжинський фаховий коледж НУБіП України», ВСП «Рівненський фаховий коледж НУБіП України».
Розпочала курси підвищення кваліфікації проректорка з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації НУБіП України, докторка педагогічних наук, професорка Олена Григорівна ГЛАЗУНОВА, яка акцентувала увагу на цифровій компетентності викладача сучасного закладу освіти, створенні та поширенні навчального відеоконтенту, цифровій трансформації освіти.
Зокрема, вона висвітлила, що цифрова компетентність педагога — це здатність ефективно використовувати технології та цифрові компетентності на заняттях для покращення практики викладання та підтримки навчання студентів, що включає знання та навички в таких сферах, як створення цифрового контенту, використання онлайн платформи, спілкування та співпрацю, створення контенту, цифрова безпеку та етичне використання технологій.
Також вельми ґрунтовні доповіді представили слухачам підвищення кваліфікації Тетяна Володимирівна ВОЛОШИНА, кандидатка педагогічних наук, доцентка та Валентина Ігорівна КОРОЛЬЧУК, докторка філософії, доцентка щодо цифрових технологій організації синхронної та асинхронної взаємодії учасників освітнього процесу. Також Тетяна ВОЛОШИНА представила аудиторії можливості інтеграції штучного інтелекту в освітній процес.
Таісія Петрівна САЯПІНА, докторка філософії, доцентка акцентувала увагу слухачів на візуалізації освітнього контенту: створенні графічного навчального контенту.
Необхідно також відзначити тематику доцента кафедри комп’ютерних систем, мереж та кібербезпеки доцента Анатолія НАЗАРЕНКА і професора Сергія МАМЧЕНКА, які озвучили сучасні теми: «Гейміфікація в освіті: інтеграція VR\AR, ігор та симуляцій в освітній процес» і «Кібербезпека в освітньому середовищі: захист даних викладачів та студентів» та кандидатки економічних наук, доцентки кафедри економічної кібернетики Н.А. КЛИМЕНКО з теми «Аналітика освітніх даних на цифрових платформах» та інших.
Усього вісім потоків слухачів пройдуть курси за такою тематикою. Кожен із слухачів знайде своє місце у використанні цифрових технологій незалежно від того, яку дисципліну викладають.
Далі буде…
В.В. ОЛІЙНИК,
заступник директора з навчальної
і виховної роботи
ННІ неперервної освіти і туризму