Лабораторні заняття проведені в офлайн форматі - максимально позитивний результат для студентів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК
Лабораторні заняття проведені в офлайн форматі - максимально позитивний результат для студентів факультету харчових технологій та управління якістю продукції АПК
8 березня 2025 року
05 березня 2025 року в рамках вивчення дисципліни «Технологія полісахаридів та їх застосування у харчовій промисловості» для студентів 3 курсу 1 групи спеціальності 181 «Харчові технології» кандидатом технічних наук, доцентом кафедри технології м’ясних, рибних та морепродуктів Анастасією ІВАНЮТОЮ було проведено лабораторне заняття метою якого було дослідження якості крохмалю.

Попередньо, на лекційних заняттях, студенти вивчали структуру, властивості, технологію виробництва крохмалю, виробництво модифікованих крохмалів та використання даного продукту у харчовій промисловості. Особливу увагу було приділено технології отримання крохмалю з різної сировини.


Окрім теоретичного матеріалу студентам було надано для перегляду відеоматеріали, що дало змогу більш реально зрозуміти всі виробничі процеси для отримання даного продукту. Тому на лабораторні заняття студенти прийшли вже теоретично підготовленими та з написаними протоколами досліджень.

Спочатку викладач ознайомила аудиторію з алгоритмом виконання роботи. Студенти відновили інформацію отриману під час лекції та обговорили основні питання, які стосуються виконання даної лабораторної роботи.

«Крохмаль — це рослинний високомолекулярний полісахарид амілози і амілопектину, мономером яких є глюкоза. Резервний гомополісахарид рослин. Накопичується в результаті фотосинтезу у плодах, зерні, коренях і бульбах деяких рослин як запасна форма вуглеводів», — нагадав одногрупникам активний студент Артем ЯРЕМЕНКО.

Єлизавета ІВАНОВА доповнила, що у рослинах крохмаль міститься у вигляді гранул, переважно в плодах, бульбах та насінні.

«Також крохмаль добре взаємодіє з йодом, молекули якого проникають в кристалічну структуру амілози і амілопектину та змінюють забарвлення амілози на синьо-фіолетовий, а амілопектину на фіолетово-червоний колір. Саме тому, якщо капнути розчин йоду на картоплю, то вона забарвлюється темно-синім кольором», — наголосила Вікторія ЗАГРАНИЧНА.


Далі, згідно з поставленими завданнями лабораторної роботи провели органолептичну оцінку якості крохмалю, а саме: зовнішній вигляд, колір, запах, смак, та розчинність у воді і проаналізували всі дослідні зразки крохмалю на правильність та достовірність маркування.



Для досліджень було обрано 4 різні зразки крохмалю різних виробників. На завершення було зроблено висновки і захист студентами виконаної та оформленої відповідно вимог лабораторної роботи.

Тож з нетерпінням чекаємо нових, цікавих, не менш інформативних лабораторних робіт!!!
Мирослава БАТЕЧКО,
студентка 3 курсу, 1 групи
факультету харчових технологій
студентка 3 курсу, 1 групи
факультету харчових технологій
та управління якістю продукції АПК