Зустріч ректора зі старостами груп та студактивом
Зустріч ректора зі старостами груп та студактивом
6 лютого 2025 року
Початок другого семестру «підтягнув» за собою і традиційну зустріч ректора університету Вадима ТКАЧУКА зі старостами денної форми навчання та студентським активом. Актова зала 3-го корпусу була заповнена вщерть: на зустріч завітали 572 студента, що і засвідчує важливість такого безпосереднього спілкування між адміністрацією і студентством.
Пріоритети діяльності НУБіП України у 2025 році
Цього разу на порядок денний було винесено пріоритети діяльності НУБіП України у 2025 році, на яких спинився очільник університету. Серед них — системна, дієва підтримка Збройних Сил України; виконання завдань програми розвитку університету «Голосіївська ініциатива-2025»; фінансова стійкість університету; збільшення власних доходів, оптимізація витрат; глибока, системна профорієнтаційна робота; інформаційна політика, рейтингове позиціонування нашого вишу; реалізація системи забезпечення якості освіти; практикоорієнтоване навчання; оновлення лабораторій; продовження реалізації програми цифровізації, автоматизація управління і документообігу; запровадження системи мікрокваліфікацій; адаптація засобів штучного інтелекту в освіті і науці; розвиток людського капіталу та кадрова політика; наукова та інноваційна діяльність, розвиток НДГ; міжнародна діяльність; виховна робота та створення комфортних умов для здобувачів освіти; розвиток матеріально-технічної бази, безпечне освітнє середовище, програма енергозбереження і енергоефективності.
Вадим ТКАЧУК навів результати успішності за результатами зимової екзаменаційної сесії, кількість відрахованих за семестр, опитування студентів в академічних групах щодо якості навчального процесу, представив фактори, що вплинули на вибір університету у 2024 році нинішніми першокурсниками, вимоги закону про запровадження у ЗВО базової військової підготовки (а НУБіП України має кафедру військової підготовки). З особливою гордістю очільник університету згадав про постійне оновлення лабораторної бази (тільки в 2024 році у нас з’явилося 20 лабораторій, що суттєво впливає на якість підготовки фахівців), створення інклюзивного середовища і архітектурну доступність для маломобільних груп населення, ремонтні роботи в навчальних корпусах і гуртожитках та будівництво нового спорткомплексу, поліпшення умов студентського побуту в кампусі (і все це за рахунок власних коштів університету).
Особливу увагу ректор звернув на важливість ролі старост та спільні завдання. Їх можна сформулювати за 7 позиціями: це комунікація між студентами, викладачами, адміністрацією; моніторинг академічної успішності; організація групової роботи; підтримка дисципліни та дотримання правил; інформаційна гігієна (що особливо важливо в умовах перевантаженого фейками інтернету) та підтримка студентів; організація позанавчальних заходів; оперативне інформування адміністрації про проблеми в групах.
Деталі і нюанси освітнього процесу
Озвучену ректором інформацію деталізували — в межах своїх повноважень — керівники підрозділів і служб.
Про організацію освітнього процесу у поточному семестрі 2024/2025 н.р. говорила проректорка з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена ГЛАЗУНОВА (всі необхідні його нюанси викладені на офіційному сайті університету). Вона звернула увагу на необхідність провадження повної очної форми навчання (сьогодні на пари за нею вийшли всі 1-ші-3-ті курси, а 4-ті зроблять це за 5 найближчих тижнів) і необхідність дотримання принципу «Вчимося і підпрацьовуємо, а не працюємо і підучуємось» (старости як лідери груп мають донести важливість цього до своїх однокурсників). Мова також йшла про цифрові сервіси для студентів, можливості штучного інтелекту на допомогу учасникам освітнього процесу, академічну доброчесність, запровадження з 01 вересня базової військової підготовки, працевлаштування.
Як і очікувалося, у центрі інформації від начальника науково-дослідної частини Володимира ОТЧЕНАШКА була участь студентів у науковій діяльності університету, розвиток студентської науки — від бакалаврату до доктора філософії. Він презентував університетські можливості для розвитку дослідницької компетентності студентів. Закцентовано на доступі до сучасних інформаційних ресурсів, дослідницької інфраструктури, можливостях участі у виконанні наукових проєктів, Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт, науково-технічних заходах, роботі наукових гуртків (яких університет має 246).
Про програми академічної мобільності та практики за кордоном, можливості претендентів і базові вимоги до аплікантів інформував проректор з науково-педагогічної роботи та міжнародної діяльності Олександр ЛАБЕНКО. Як він підкреслив, жодних незадоволених студентів, які брали участь в цих міжнародних програмах (найбільше за програмою ERASMUS+KA1), не було! Відбір на них триває двічі на рік — і буквально за кілька днів розпочинається новий, тож бажаючим слід мати це на увазі.
Організацію виховної роботи зі студентами представив директор ННЦ виховної роботи і соціального розвитку Сергій МИХНЮК. Відповідно до програми виховання студентів «Громадянин, патріот, фахівець» в університеті вибудована чітка система заходів історико-мистецького та спортивного спрямування, до реалізації якої залучені чи не всі структури НУБіП України. Йшлося і про необхідність постійної підтримки Сил оборони України (регулярно в університеті оголошуються збори для потреб підрозділів, де зараз воюють наші викладачі, студенти, випускники — за крайні дні вдалося зібрати понад 320 тис. грн.), інформаційну гігієну, критичну оцінку будь-яких пропозицій. Серед найближчих мистецьких заходів — флешмоб до Шевченківських днів (на початку березня чекаємо вас на Алеї слави), у квітні — феєрія Міжнародного фестивалю студентської творчості «Голосіївська весна – 2025» і багато іншого.
Ну, і як же без студентського самоврядування? Про значення його ролі у формуванні національної та патріотичної ідентичності ділилася з колегами по навчанню голова Сенату студентської організації Вероніка ВЄРЄМЄЄВА. Вона запропонувала присутнім у залі старостам груп: незабаром за ініціативи сенату СО університету в НУБіП України відбудеться дуже багато цікавих подій і завітає чимало цікавих людей. Тож слідкує за нашими соціальними мережами і анонсами!
На закінчення зустрічі, як і завжди, мікрофон запропонували студентам, аби вони задали запитання, що турбують їхні колективи. Вони стосувалися академічної успішності, запровадження базової військової підготовки, міжнародних студентських обмінів тощо.
Запитаймо старосту
Чи потрібні такі зустрічі конкретним старостам конкретним академгруп? І якщо так, то чому? З цими запитаннями ми звернулися до кількох лідерів груп.
Анна КОРНІЄЦЬ студентка 3-го курсу, староста 1-ї групи спеціальності «Філологія (перша англійська)»:
— Кожен раз такі зустрічі дають можливість нам, як керівникам своїх академгруп, дізнатися багато потрібної інформації, відповісти на всі питання, що виникають, та вирішити поточні проблеми. Цього разу на початку семестру вдалося поспілкуватися із ректором особисто, бо ж минулий семестр у нас був у дистанційному форматі. Він привітав нас із початком нового навчального півріччя і, що головне, спинився на планах колективу, частиною якого є і студентство на найближчі півроку.
Особисто мене зацікавила інформація від проректора з науково-педагогічної роботи та міжнародної діяльності Олександра ЛАБЕНКА про програми академічної мобільності та практики за кордоном. Бо я вже другий рік навчаюся за програмою подвійного диплому і за тиждень їду в Поморський університет у Слупську (Польща) вивчати дисципліну «Німецька філологія».
Надія ІКАЛЬЧИК студентка 1-го курсу, староста 9-ї групи спеціальності «Агрономія»:
— Ця зустріч з ректором пройшла особисто для мене не марно: було цікаво, інформативно та… якщо хочете, інтригуюче. Коли для переважної більшості з присутніх на ній це вже не новина, адже вони мають досвіт староства, то я в цій царині неофіт: ще багато чого не знаю, хоча й знаю досить багато. Цього останнього якраз і вистачило при складанні нашої першої сесії, але ж їх попереду ще багато! І кожен мій одногрупник має свої уподобання, вже вибудовує плани на майбутнє — і вони можуть стати більш реальними при нашій спільній взаємодії. От всьому цьому я і хочу навчитися у безпосередньому спілкуванні з керівниками університету, факультету та кураторами. І, загалом, хочеться плідно навчатися і насолоджуватись студентським життям.
Але поки що, в першу чергу, треба донести до групи те, що домінувало в ході цієї зустрічі: ми прийшли сюди, в НУБіП, навчатися, щоб стати справжніми фахівцями і мати майбутнє.
Єлізавета МАХОНЮК