Співбесіди з керівниками відокремлених підрозділів: забезпечуємо якісну підготовку фахівців та підтримуємо Збройні Сили України
29 січня 2025 року пройшли співбесіди з керівниками відокремлених підрозділів університету — інститутів та фахових коледжів. Відкриваючи їх, ректор Вадим Ткачук звернув увагу на нагальні питання, які сьогодні турбують колективи. Мова йшла про фінансування, ініціативи з реформування мережі закладів фахової передвищої освіти, демографічну ситуацію та вступну кампанію, шляхи оновлення матеріально-технічної бази та співпраці з роботодавцями тощо. Участь в нараді взяли також президент університету Станіслав Ніколаєнко, проректори з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена Глазунова, науково-педагогічної роботи та економічних питань Тетяна Костюк, наукової роботи та інноваційної діяльності Оксана Тонха, учений секретар Оксана Барановська, начальник відділу регіонального розвитку, координації діяльності відокремлених структурних підрозділів та заочного навчання Наталія Овдій, керівник пресслужби Денис Рудень.
Розпочали з короткого звіту про діяльність колективу за 2024 рік директора Бережанського агротехнічного інституту Мирона Жибака. Він доповів про кадрове забезпечення, міжнародну діяльність, поліпшення матеріально-технічної бази, вступну кампанію, фінансову ситуацію, надану допомогу Збройним Силам України тощо. В планах на цей рік розширення мережі баз практик, проведення цифровізації діяльності деканатів, удосконалення та відкриття нових лабораторій, розробити документацію з модернізації котелень опалення, пожежної сигналізації для навчальних корпусів. Зверталася увага на необхідність забезпечення фінансової стабільності, поліпшення позитивного іміджу в соціальних мережах, співпрацю з установами Національної академії аграрних наук України, які знаходяться в Тернопільській області.
Директор Бережанського фахового коледжу Світлана Пилипишин проінформувала про початок навчального семестру в очному форматі, стан справ та фінансову ситуацію. Представники коледжу протягом грудня-січня брали участь в низці семінарів та стажувань, присвячених питанням дуальної освіти, оптимізації мережі закладів фахової передвищої освіти тощо. В планах - проведення акредитацій, реалізація програми розвитку «Голосіївська ініціатива 2025», проведення успішної вступної кампанії, долучення до проектів із забезпечення безбар’єрного навчання, оновлення лабораторій, розширення можливостей наповнення спеціального фонду.
Директор Боярського фахового коледжу Сергій Кропивко у своїй доповіді закцентував на планах в 2025 році, серед яких - проведення акредитації освітніх програм, забезпечення фінансової стабільності. Коледж розпочав навчальний семестр в дистанційному форматі, при поліпшенні безпекової ситуації буде розглянута можливість проведення занять в очному форматі. У ході дискусії зверталася увага на діяльність курсів з підготовки до складання НМТ, міжкафедральної навчальної лабораторії.
Директор Бобровицького фахового коледжу Андрій Матвієнко доповів про плани розпочати навчальний семестр з 10 лютого через погодні умови та безпекову ситуацію. У 2025 році планується відремонтувати дах корпусу, модернізувати котельну, здійснити капітальний ремонт місць загального користування в гуртожитках. Прогнозується важка вступна кампанія через складну демографічну ситуацію, закриття шкіл в регіоні. Водночас проводиться профорієнтаційна кампанія, індивідуальна робота з абітурієнтами. У ході співбесіди зверталася увага на перспективи відкриття нових спеціальностей для забезпечення потреб регіону у фахівцях, зокрема робітничих професій.
Директор Заліщицького фахового коледжу імені Євгена Храпливого Борис Павлюк закцентував на планах діяльності в поточному році. Колектив працює над забезпеченням проходження акредитацій, здійснення набору студентів, оновленням лабораторій та модернізації навчальних кабінетів, ремонтами інфраструктурних мереж.
Директор Ірпінського фахового коледжу Дмитро Костюк доповів про результати діяльності колективу в 2024 році, здійснений набір і збільшення контингенту, проведені заходи із забезпечення фінансової стабільності. У планах на поточний рік проведення акредитацій, ліцензування спеціальностей, поліпшення співпраці з роботодавцями, проведення профорієнтації, розширення переліку платних послуг, відкриття та оновлення нових лабораторій, організувати піврічне стажування студентів-харчовиків в Словаччині, запровадити систему електронного документообігу, в чому керівництво коледжу розраховує на підтримку ректорату. Під час дискусії зверталася увага на перспективи проведення спільної з університетом профорієнтаційної роботи, активізацію курсів з підготовки до НМТ та вступу до базового закладу.
Директор Мукачівського фахового коледжу Юрій Садварі в своїй доповіді закцентував на співпраці з освітніми установами Словаччини, Угорщини та Німеччини, базовим закладом, досягненнях студентів в навчанні, спорті та мистецьких змаганнях і конкурсах, кадровому потенціалі, оновленні лабораторій та ремонтних роботах, фінансовій ситуації. У 2025 році коледж має плани продовжити розвивати матеріально-технічну базу, здійснити успішний набір студентів, провести акредитації. Спільно з науково-педагогічними працівниками університету заплановано закласти виноградник за сучасними стандартами.
Директор Ніжинського агротехнічного інституту Василь Лукач доповів про результати господарської діяльності колективу в минулому році, що дало можливість забезпечити фінансову стабільність та розвиток, зокрема: оновлене обладнання, техніка та облаштовані лабораторії. У поточному році буде приділена увага дооблаштуванню укриття та безпеці студентів і викладачів. Заплановано розпочати весняний навчальний семестр 3 лютого і акцентом стане практикоорієнтоване навчання. Також у фокусі проходження акредитації.
Директор Ніжинського фахового коледжу Олена Литовченко доповіла про фінансовий стан, наявний, що характерно для всіх відокремлених підрозділів, дефіцит і зменшення бюджетного фінансування. Також тенденцією є обрання випускниками коледжу працевлаштування замість здобуття освіти вищого рівня. Водночас проводиться профорієнтаційна робота щодо продовження навчання як в інституті, так і базовому закладі. Коледж минулого року поліпшив матеріальну базу, що планується здійснити у співпраці з роботодавцями і в поточному році. Директор коледжу також торкнулася питання виховного процесу, діалогу зі студентством, недопущення надзвичайних подій та участі молоді в провокативних заходах з боку ворога.
Заступник директора Немішаєвського фахового коледжу Олександр Санченко зупинився на досвіді співпраці з бізнесом та роботодавцями, міжнародними організаціями. Це дає можливість не тільки поліпшувати матеріально-технічну базу, а бути цікавими й корисними для громади регіону, залучати абітурієнтів. Щодо господарської діяльності то колектив коледжу провів необхідні польові роботи, надав допомогу навчально-дослідному господарству «Ворзель». Зверталася увага на необхідність запровадження обов’язкової військової підготовки для студентів бакалаврату.
Директор Рівненського фахового коледжу Василь Царук в своїй доповіді зупинився на здобутках та планах колективу. Минулого року була поліпшена матеріальна база, забезпечена стабільна фінансова ситуація, здійснений успішний набір студентів тощо. Серед планів проходження акредитації освітніх програм, організація підвищення кваліфікації педагогічних працівників коледжу, відкриття нових лабораторій, пошук допомоги в необхідному дороговартісному утепленні корпусу, яке своїми силами коледжу провести складно. У ході дискусії зверталася увага на якісну підготовку акредитаційних справ з урахуванням досвіду.
Підбиваючи підсумки, ректор Вадим Ткачук підкреслив важливість спільної діяльності університету та відокремлених підрозділів, підтримки Збройних Сил України, забезпечення якісного освітнього процесу, сталого розвитку, успішного набору студентів.
Пресслужба