Ректорат: допомагаємо ЗСУ, розпочинаємо весняний навчальний семестр та оновлюємо діяльність служби закладів харчування
28 січня 2025 року під головуванням ректора Вадима Ткачука відбулося засідання ректорату. Очільник університету звернув увагу на безпековій ситуації, необхідності реагування на сигнали повітряної тривоги та перебування в цей час в укриттях. Разом з тим, спільно з профспілковою організацією ректорат запровадив нову форму допомоги Збройним Силам України. Наразі триває збір на придбання РЕБ та запчастин для його ремонту нашим колегам — Олегу Марусу та Віктору Артишу. Ректор у вступному слові звернув увагу й на виконавську дисципліну, дотримання трудового законодавства, правил внутрішнього розпорядку.
Проректор з науково-педагогічної роботи та цифрової трансформації Олена Глазунова доповіла про готовність до початку ІІ семестру 2024-2025 навчального року. Затверджений графік освітнього процесу, сформований розклад і вже з 03 лютого розпочинається навчання. На базі Української лабораторії якості та безпеки продукції АПК сплановано проведення лабораторних та практичних робіт для студентів факультетів захисту рослин, біотехнологій та екології, ветеринарної медицини та харчових технологій і управління якістю продукції АПК. Для забезпечення якості освітнього процесу внесені зміни до низки положень, які наразі проходять обговорення, сформована і буде запроваджена анкета викладання навчальної дисципліни, звертається увага на відповідність науково-педагогічних працівників п. 38 ліцензійних умов.
Згідно з наказом ректора №13 від 06.01.2025 року був затверджений план впровадження системи електронного документообігу на базі програмного забезпечення MASTER. З 01 лютого розпочинається робота в системі щодо вхідної-вихідної кореспонденції, з 15 лютого відповідно будуть формуватися студентські накази, з 01 березня — решта наказів та документів. 30 січня буде проведений онлайн тренінг для відповідальних осіб щодо особливостей роботи з цим програмним забезпеченням. До 10 лютого аналогічний тренінг буде проведений щодо студентських наказів, повідомила проректор Олена Глазунова.
Пропозиції змін до Положення про планування та облік роботи науково-педагогічних працівників НУБіП України представив керівник Центру забезпечення якості освіти Ярослав Рудик. Він продемонстрував зведену таблицю пропозицій від ННІ та факультетів, яка потребує детального аналізу та подальшого обговорення. З новел — передбачення виконання індивідуальних показників КРІ та положень контракту. Документ буде ще раз надісланий в колективи для оцінки та узгодження і буде розглянутий на наступних засіданнях.
Проректор з науково-педагогічної роботи та економічних питань Тетяна Костюк доповіла про виконання плану надходжень від діяльності госпрозрахункових підрозділів. Загалом він виконаний на 111%, проте підрозділи спрацювали не рівнонапружено. Найбільші надходження забезпечили підрозділи факультетів землевпорядкування, економічного, тваринництва та водних біоресурсів, ветеринарної медицини. Активізувати роботу слід факультетам механіко-технологічного та юридичного. Також перевиконаний план надходжень від наукової діяльності та надання послуг службами. На 2025 рік сформований скорегований план, який передбачає розгортання резервів колективів та використання потенціалу. Окрім цього очікуються надходження від діяльності курсів з мікрокваліфікацій.
Проректор з наукової роботи та інноваційної діяльності Оксана Тонха представила аналіз індикаторів оцінювання наукової діяльності за напрямами «Аграрно-ветеринарний» та «Суспільний». До 21 січня була завантажена вся необхідна інформація, яка включала результати різних видів діяльності колективів за останні п’ять років. Для науковців, які представляють напрями «Інженерно-технологічний» та «Гуманітарно-мистецький» і атестація яких стартує з 01 лютого, розроблені рекомендації щодо підготовки та подання інформації. Для всіх же вчених університету також на основі аналізу індексів будуть сформовані дороговкази для поліпшення діяльності.
Проректор з науково-педагогічної роботи та адміністративно-господарської діяльності Володимир Євтушенко презентував проект плану ремонтних робіт та закупівель матеріалів в 2025 році, який сформований згідно із заявками ННІ та факультетів і дефектними актами. Він закцентував на кожному навчальному корпусі та гуртожитку, видах робіт та способах, якими планується їх здійснити. Великої уваги потребує діалог з роботодавцями, випускниками, меценатами, бізнесом щодо надання допомоги у проведенні зазначених ремонтних робіт. Диверсифікація ресурсів, зазначив ректор Вадим Ткачук, дозволить здійснити намічене.
Про надання допомоги Збройним Силам України доповів проректор з науково-педагогічної роботи та розвитку Сергій Кваша. Спільно з профспілковими організаціями працівників та студентів і аспірантів, Сенатом Студентської організації напрацьований алгоритм, який передбачає надання допомоги членам колективу, які проходять службу в Силах оборони, випускникам університету, благодійним фондам тощо відповідно до звернень. Збори оголошуватимуться один раз на квартал, а механізм буде визначений у відповідних оголошеннях. Передбачається врахування принципу добровільності та солідарності, усвідомлення відповідальності та своєї ролі в наближенні перемоги та стійкого миру.
Проректор з науково-педагогічної роботи та економічних питань Тетяна Костюк проінформувала про діяльність служби закладів харчування. Вона закцентувала на результатах перевірки Держпродспоживслужбою, виявлених недоліках та стану їх усунення, напрямках розвитку підрозділу. У співдоповіді директор служби закладів харчування Богдан Дубас закцентував на проблемах, які дещо стримують діяльність, серед яких проведення закупівель та стрімкий ріст цін, необхідність утримання кваліфікованого персоналу тощо. Серед завдань, передбачених рішенням ректорату, оновлення структури управління службою закладів харчування шляхом залучення зовнішніх експертів, що спеціалізуються на організації харчування в закладах вищої освіти. Буде здійснений радикальний перегляд меню та запровадження сучасних стандартів приготування блюд, обслуговування заходів, конференцій, урочистих подій, включення страв для різних дієтичних уподобань: вегетаріанських, безглютенових варіантів, регулярне оновлення меню для підтримки інтересу споживачів, введення сезонних продуктів і страв. Прискорення потребує швидкість обслуговування, оптимізація процесів приготування їжі, можливість попереднього замовлення через мобільні додатки, збільшення кількості обслуговуючого персоналу в години пікового навантаження. Їдальні та буфети мають бути комфортними, а для цього потрібне поліпшення інтер’єру та створення зручних зон для відпочинку та навчання під час обіду, забезпечення вільного доступу до Wi-Fi тощо. В діяльності служби закладів харчування мають знайти місце екологічні ініціативи, зокрема використання багаторазових або біорозкладних упаковок, введення можливості купувати страви із собою в особистий посуд, зменшення харчових відходів через ефективне планування обсягів приготування. Разом з тим, їдальні та буфети повинні працювати беззбитково, для цього будуть доведені чіткі плани надходжень і витрат до кожного підрозділу служби і жорсткий контроль виконання плану. Запроваджується щоквартальний контроль діяльності служби з доповіддю результатів на ректораті.
По завершенню ректорату за участю керівників служб та відділів, комендантів навчальних корпусів та завідувачів гуртожитками було проведено нараду з планування на лютий. Основні завдання та події представили проректори Олена Глазунова, Оксана Тонха, Тетяна Костюк, Сергій Кваша, Олександр Лабенко, Володимир Євтушенко. Узагальнений план діяльності прокоментувала учений секретар Оксана Барановська. За традицією, всі основні події будуть відображені на офіційному сайті університету.
Президент університету Станіслав Ніколаєнко звернув увагу на виховний процес, протидію роботі спецслужб ворога, проведення роз’яснювальної роботи серед студентства та надання допомоги в разі необхідності.
Відповідальний секретар приймальної комісії Олексій Соломка представив співставлення наявних освітніх програм новому переліку спеціальностей.
Ректорат розглянув й інші питання життєдіяльності університету.
Пресслужба