Практика, що змінює погляди: як майбутні менеджери гуманітарно-педагогічного факультету освоюють професію
Згідно з навчальними планами ОПП «Управління персоналом» і ОПП/ОНП «Управління закладом освіти» магістри кафедри управління та освітніх технологій першого року навчання з 23.09.2024 до 15.11.2024 р. проходили навчальну (ознайомчу з фаху) практику.
Для магістрантів ця практика передбачала розширення і закріплення навичок управлінської роботи у відповідних сферах діяльності, яке базувалось на принципі поступового ускладнення завдань, що виконуються здобувачами, за змістом і формами.
Базами практики для магістрантів ОПП «Управління персоналом» стали такі державні/приватні підприємства, організації, установи: Представництво Міжнародного Медичного Корпусу в Україні, Благодійна організація «Благодійний Фонд Наша Ненька», ТОВ «Компанія з управління активами «Інвестиційний дім», ТОВ «Анент Фокс», ТОВ «ALCO-TRADING», ТОВ «Компанія з управління активами «Хедж інвест», ТОВ «Епіцентр», Комунальний заклад «Фізкультурно-спортивний клуб «Макарівська громада» Макарівської селищної ради, ТОВ «Спрінт-Капітал», ТОВ «МЦ Баухемі», Київська обл., ТОВ «Будівельна фірма «Барельєф», ТОВ «Телент Едвайзорс», м. Київ, ТОВ «Житло Фінанс Груп», ТОВ «Торгівельний дім «Асканія».
Для магістрантів ОПП/ОНП «Управління закладом освіти» базами практик стали наступні державні/приватні заклади освіти (структурні підрозділи): Еколого-природничий ліцей № 116 м. Києва, Науково-дослідна лабораторія «Інноваційні методики навчання» кафедри управління та освітніх технологій НУБіП України, Вишнівський академічний ліцей № 1 Вишневої міської ради Бучанського району Київської області, Боярський фаховий коледж НУБіП України, Березоворудський фаховий коледж Полтавського державного аграрного університету, Боярський фаховий коледж НУБіП України, ПЗ «ЗДО «Планета Дитинства»; ПЗ «ЗДО «Планета Дитинства», Немішаївський фаховий коледж НУБіП України.
Загальною метою практики для студентів стало оволодіння методами, формами організації трудової діяльності в галузі їх майбутнього фаху, ознайомлення з: особливостями майбутньої професії, її змістом та завданнями управлінської діяльності, роллю керівників різних рівнів в управлінні сучасними організаціями; особливостями організації підготовки фахівців з управління персоналом; закріплення, поглиблення та систематизація теоретичних знань, набутих студентами під час вивчення освітніх компонентів, розвитку навичок їх практичного застосування; самостійне та комплексне розв’язання конкретних фахових завдань з управління персоналом.
Зокрема, виконуючи завдання практики, магістранти ОПП «Управління персоналом» знайомились із структурою управління підприємства, посадовими обов’язками на керівників структурних підрозділів організації; вивчали систему методів управління та організації управління персоналом; аналізували соціальні аспекти функціонування підприємства чи приватної установи; вивчали механізм управління економічною діяльністю підприємства, специфіку організації операцій взаємодії із зовнішнім середовищем (споживачами, постачальниками, підприємствами-пертнерами та ін.); узагальнювали напрями й техніки організації кадрової роботи; знайомились з методикою управління персоналом, нормування, планування праці і заробітної плати працівників підприємства (приватної організації), аналізували показники продуктивності праці тощо.
Магістранти (Хоптяний Ю.М., Брильов П.О., Яковенко Є.Ю., Хоптяний Ю.М., Федорук Я.В., Брильов П.О., Федорук Я.В., Яковенко Є.Ю., Федорук Я.В., Погорєлов Г.С., Костенко Д.М., Якутенко В.А.) підійшли творчо та відповідально до виконання окреслених завдань.
Разом із тим, пріоритетним завданням практики було дослідження особливостей формування соціально-психологічного клімату в трудових колективах, що покликано було сприяти набуттю магістрантами навичок організаторської роботи та започаткуванню теоретико-практичної бази матеріалів для написання в подальшому магістерської роботи.
Своєю чергою, метою навчальної (ознайомчої фаху) практики для магістрантів спеціальності 073 Менеджменту ОПП/ОНП «Управління закладом освіти» стало ознайомлення здобувачів вищої освіти зі структурою управління закладом освіти; документацією структурних підрозділів, що сприяло закріпленню їхніх теоретичних знань, практичних умінь та навичок з обґрунтування, підготовки та прийняття самостійних управлінських рішень.
Відповідно магістранти виконували ключові завдання практики: ознайомлення з посадовими обов’язками на керівників структурних підрозділів закладу освіти; розгляд систем методів управління та організації управління педагогічним персоналом, аналіз соціального партнерства у функціонуванні закладу освіти; ознайомлення з управлінням матеріально-технічним забезпеченням закладу освіти; ознайомлення з управлінням інформаційно-телекомунікаційним середовищем закладу освіти.
Магістранти (Рачківська Д. С., Сапіга Ю. І, Польова О.М., Колесникова і. М., Сергієнко А. С. та ін.), виконуючи завдання практики, занурились в навчальне середовище закладів освіти та окрім вивчення специфіки діяльності установи й аспектів документообігу активно взаємодіяли з дітьми і з членами педагогічних колективів.
Загалом, магістранти першого року навчання кафедри управління та освітніх технологій успішно й у повному обсязі виконали вимоги програми практик й індивідуальні завдання, склали звіт за результатами практики, представили його на перевірку й у встановлений термін прибули на кафедру, здали звіт для перевірки та пройшли захист практики.
Дякуємо ЗСУ за можливість жити, працювати та навчатись! Далі буде!
Наталія Гречаник,
професор кафедри управління та освітніх технологій