Навчатись – це весело
Навчатись – це весело
16 листопада 2024 року
Навчатись не лише цікаво, а ще й буває весело – в цьому не сумніваються студенти групи ТЕ-23001б. Адже саме в цікаві ігровій формі вони підвели підсумки І семестру вивчення таких серйозних дисциплін, як «Технічна термодинаміка» та «Основи теорії тепломасообмінних процесів».
В середу 13 листопада куратор групи Олена Шеліманова провела з ними ігровий захід «Загадки та курйози термодинаміки». Модератором події стала староста групи Наталя Широка.

Завдяки уявній зустрічі Андерса Цельсія (Євген Стеценко) та Вільяма Томпсона (Дмитро Білецький) студенти згадали історію створення міжнародної практичної шкали температур або шкали Цельсія.

Далі на імпровізованій сцені з’явились Ілля Гевелюк, Денис Вергун та Роман Салатний, але не як студенти, а як Джеймс Джоуль, Роберт Майєр та Герман Гельмгольц. Автори І закону термодинаміки розказали яким був їх життєвий шлях і як вони дійшли до розуміння закону збереження енергії для замкненої термодинамічної системи.

Математичний запис І закону термодинаміки примусив присутніх згадати і основні закони ідеального газу.
Роберт Бойль (Ілля Харков) і Едм Маріотт (Максим Мозговий), нібито зустрівшись у лабораторії 17 століття, довго сперечались, але все ж дійшли згоди, що об’єм газу змінюється обернено пропорційно тиску, коли температура залишається сталою.

Ще цікавішим був діалог двох повітроплавців Жозефа Гей-Люссака (Влад Йоха) та Жака Шарля (Влад Марцьоха). Зрештою присутні з’ясували, що обидва газові закони – і для ізохорного, і для ізобарного процесу – сформулював саме Гей-Люссак, але як людина дуже чесна і порядна, визнав, що останній першим встановив саме його колега Шарль.

Гра сподобалась не лише її учасникам, але і глядачам, серед яких були зав. кафедри інженерії енергосистем Євген Антипов, професор Валерій Горобець та доцент кафедри Віктор Троханяк.

Але на цьому «веселощі» не закінчилися.
Вже наступного дня на студентів чекало нове цікаве випробування – захист лабораторних робіт з дисципліни «Основи теорії тепломасообмінних процесів» у формі квесту.
В аудиторії 337 корп. 11 було розташовано три станції «Вимірювання температури», «Теплопровідність» та «Теплове випромінювання», відповідальними за які були Дмитро Білецький, Денис Вергун та Наталя Широка. Кожен з них склав перелік питань, на які повинні були відповідати члени команд.

За кожну правильну відповідь гравець отримував солодкий приз, Ці призи потім перераховувались в додаткові бали навчальної роботи. Беззаперечним лідером за кількістю призів став Влад Одинченко, і саме додаткові бали допомогли йому отримати хорошу оцінку на заліку.

Суттєве задоволення від гри отримав і «сторонній спостерігач» - асистент кафедри Андрій Сердюк, який сумлінно стежив, щоб відповідальний за станцію не допомагав своїй бригаді швидше пройти випробування.

Всі студенти вдало пройшли квест і група в повному складі отримала залік з цієї не дуже простої дисципліни. А тому одностайно зажадали продовження навчання в ігровій формі
Зі свого боку – як викладач з понад 30-річним стажем роботи – хочу підтвердити, що неформальні, ігрові методи навчання розвивають творчі здібності студентів, допомагають їм проявити себе та стимулюють інтерес до матеріалу, що вивчається.
Доцент кафедри інженерії енергосистем
Олена Шеліманова